Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش "آه به خاطر بلقیس" با استقبال مخاطبین به پخش روزانه‌اش ادامه می‌دهد؛ ماجرای سه دوست قدیمی که طنزآمیز از رادیو نمایش شنیدنی است. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه نمایشی "آه به خطر بلقیس" که این روزها با اقبال خوبی از سوی مخاطبان رادیو نمایش روبه رو شده است ماجرای طنز آمیز سه دوست قدیمی با هنرنمایی ایوب آقاخانی،رضا عمرانی و محمد پورحسن از بازیگران نام آشنای رادیویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سمیرا شکوهی نویسنده مجموعه طنز رادیویی "آه به خطر بلقیس" در این باره گفت: بازیگر نقش اصلی یعنی "جمشید" را ایوب آقاخانی بازی کرد، پیرمردی با لهجه آذری که گاه میان کلامش آذری هم صحبت می‌کرد و بازی بی‌نظیر و خلاقانه‌ای در این نمایش دارد، نقش دیگر را رضا عمرانی با گویش و لهجه جاهلی بازی کردند. محمد پورحسن نیز در این نمایش خوش درخشید، در واقع آن‌ها سه دوستند که همه‌جا با همند و برای هر کدامشان در نمایش اتفاقاتی رخ می‌دهد. البته باید بگویم انتخاب بازیگر توسط  بهرام ابراهیمی به عنوان کارگردان فوق‌العاده بود چرا که هرکدام از بازیگرها دقیقاً سرجای خود قرار دارند.

 این نویسنده ادامه داد: به نظرم کمدی ژانر بسیار وسیعی است که به زبان آن می توانیم حرف‌های زیادی بزنیم به شرطی که واقعاً هدف‌مان کمدی باشه نه طنز سیاه و غیره، هدف از این کار طنز سیاه و حتی به سخره گرفتن نبود آنها واقعاً شخصیت‌های بانمک و بامزه‌ای‌اند که با کارهایشان اتفاقاتی را  رقم می‌زنند که باعث خنده می‌شود، پیرمردهایی که تمام عمر از نوجوانی تا  نزدیک 70 سال با هم دوست بودند و همیشه در سختی‌ها کنار هم ماندند حالا یکی از آنها به خواستگاری رفته و با شرطی عجیب و غریب روبه‌رو شده است.

شکوهی در پاسخ به این سؤال که شخصیت‌های این نمایش چگونه خلق شده‌اند، گفت: من همیشه به این فکر می‌کنم که ندارم، نمی‌توانم  و نمی‌شود وجود ندارد و وسعت ذهن انسان به وسعت تمام کائنات است، اغلب شخصیت‌های نمایشی، زمانی که طرح به ذهنم می‌رسد همراه طرح می‌آیند  و خودشان  به زبان خودشان و با تیپ خاص خودشان به من می‌گویند که آنها را بنویسم  و به این ترتیب زمانی که می نویسم‌شان با آنها زندگی می‌کنم، درد می‌کشم، می‌خندم، شاید به خاطر این موضوع است که می‌توانم  یک دفعه مثلاً 30 تا شخصیت  را همزمان با هم پرورش بدهم و از یک نقطه شروع کنم  تا در یک‌جا این شخصیت‌ها یک سرانجامی داشته باشند و این کار بسیار سختی است چون به جای آنها احساس و زندگی می‌کنم تا خلق شوند.

 این نویسنده تأکید کرد: روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم که روزهای قرنطینه‌ای است؛ به نظرم در این روزها هرکاری که می‌تواند به ما  کمک کند تا روحیه شادی داشته باشیم خوب است و نمایش‌های رادیویی کمدی و طنز هم یکی از این موضوعات است؛ چون کار کمدی در وهله اول باعث می‌شود که پای آن بنشینیم و با لذت به آن گوش بدهیم  و وقتی کار خیلی خوب باشد همیشه منتظر این هستیم که دوباره بشنویم و قسمت‌های بعدی را هم از دست ندهیم و قدری از این فضای سخت دور شویم.

 شکوهی در پایان اشاره کرد: باید بگویم من به عنوان یک نویسنده تقریباً تمام عمرم در قرنطینه‌ام، چون بیشتر در خانه  کار و مطالعه می‌کنم، جستجوهایم  را انجام می‌دهم  و خود من به شخصه خیلی اهل این نیستم که مدام در حال گردش باشم. تفریح من جستجو در میان کتاب‌ها است، رفتن به کتابخانه، مطالعه کردن و تهیه کتاب است که این روزها خدا را شکر با دنیای مجازی و فروش مجازی که خیلی از نشرها دارند کتاب را طور دیگری سفارش می‌دهم و همچنان در حال نوشتنم. چرا که طرح‌های جدیدی در ذهن دارم که نیاز به مطالعه و پژوهش دارند. مثلاً همین روزها  در مورد 25 جلد کتاب و رمان تحقیق و مطالعه کردم و سرم شلوغ‌تر از بقیه زمان‌ها است بنابراین قرنطینه خیلی برای من تفاوت ایجاد نکرده و شاید عادت به مطالعه و انجام دادن کارهای سخت و طراحی کردن باعث شده به من سخت نگذرد.

جزئیات جشنواره رادیو و تلویزیون‌ ABU مشخص شدآشا محرابی با ژانر وحشت به رادیو آمد"موج همدلی" در رادیوهای استانی راه افتاد

این روزها نمایش "آه به خاطر بلقیس" با هنرمندی ایوب آقاخانی، رضاعمرانی، محمد پورحسن، عمار تفتی، سعید فرضی، سینا نیکوکار، بهادر ابراهیمی، سلمان خطی، محمد شریفی‌مقدم، نگین خواجه‌نصیر، محمدرضا قلمبر، شهریار حمزیان، شیرین سپهراد، معصومه عزیزمحمدی، بهرام سروری‌نژاد، شیوا رفیعیان و به کارگردانی بهرام ابراهیمی، گویندگی  بهناز بستان‌دوست، صدابردار حیدر صفدری، افکتور نازنین حسن‌پور و تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا ساعت 15:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازیگران سینما و تلویزیون ایران ویروس کرونا رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران ویروس کرونا رسانه ملی بازیگران سینما و تلویزیون ایران ویروس کرونا رسانه ملی رادیو رادیو نمایش شخصیت ها سه دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده

برنامه های گفتگو محور با حضور کارشناسان و مهمانان مختلف از جمله برنامه هایی است که تقریبا تمامی شبکه های رادیو به آن اهتمام دارند و بطور ویژه با اساتید و معلمان به گفتگو می نشینند و شاخص های معلم نمونه و ویژگیهای برتر این شغل را با تعمیم به شغل انبیاء که در کلام حضرت امام(ره) بیان شده بود مطرح و چالشهای تربیتی و آموزشی را ضمن طرح موضوع به بحث و گفتگو می گذارند.از جمله برنامه های وسیعی که در سطح کلان سیاستگذاری رادیو امسال به آن توجه شده؛ موضوع ایجاد پویشهای مختلف با توجه به ذات زندگی های اینترنتی و شبکه های اجتماعی است که طی ابتکاری «رادیو آوا» و «رادیو پیام »که دو شبکه رادیویی پرطرفدار هستند پویش« معلم من» را ایجاد کرده اند و در میان آیتم های مختلف و ساعات مختلف روز به این پویش رنگ و بوی شنیداری جذاب می بخشند که یا همراه با اخبار و اطلاعات است و یا با موسیقی های خاطره انگیز ادوار محتلف که در گذشته های نه چندان دور در چنین ایامی مدارس پر از شور و شوق بود و همه دانش آموزان با نشاط زائد الوصفی و با گل و هدیه برای معلم در حالی که مدارس تزیین شده بودند در کلاس های درس حاضر می شدند و در ذهن همه ما آن روز روز به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است که همگی آن را روز معلم می نامیم.رادیو سلامت نیز با با ایجاد پویش« یک جمله زیبا به آموزگارم» خود را همراه با سایر شبکه های رادیویی کرده و در خلال برنامه های خود بطور گسترده از مخاطبین خود می خواهد که ضمن مشارکت در پویش مورد نظر، معلمین نمونه را مردم معرفی کنند و خاطرات دوران دانش آموزی را که معلمین در آن خاطرات نقش دارند بیان کنند.

به اذعان مدیر فضای مجازی این شبکه (شبکه سلامت) استقبال از این پویش به رغم شروع چند روزه آن بسیار خوب بوده که و پایگاه مجازی رادیو در همین راستا فعالیتهای بسیار زیادی را داشته که نشان دهنده اقبال مردم از این موضوع بوده.توجه رادیو نمایش در این مقطع زمانی نیز به موضوع معلم و روز معلم دارای وجه نمایشی بالایی است که با دو نمایش موضوعی در این ایام مهمان لحظات مخاطبین خود خواهد بود و قطعا نمایش «ماشه ای روی اندیشه» به نویسندگی سهیلا خدادادی می تواند لحظه های شیرینی را برای شنوندگان این شبکه رادیویی فراهم نماید.در مجموع تمام شبکه های رادیو، برنامه های اختصاصی و توجه ویژه به روز معلم دارند که هدف نهایی از این برنامه ها ضمن تکریم و گرامی داشت یاد استاد شهید مطهری، ترویج احترام در خور شان به معلمانی است که شاید هر کدام مشکلات خاص خودشان را علاوه بر مشکلات آموزشی مدارس داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • مسعود اسکویی، گزارشگر قدیمی رادیو درگذشت
  • مجری و گزارشگر قدیمی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند