Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای این گروه، در بحبوحه شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان، دولت های خاورمیانه و شمال آفریقا ملزم به حفاظت از جان زندانیان هستند و آزادی زندانیان و بازداشتی‌ها از زندان‌های شلوغ و غیر بهداشتی یکی از راه‌ها برای جلوگیری از به دام افتادن آنها در چنگال همه‌گیری ویروس کرونا است.

سلول‌های زندان‌ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در میان آسیب پذیرترین مراکز گسترش ویروس کورنا قرار دارند در حالیکه اغلب آنها بسیار شلوغ و فاقد زیرساخت‌های لازم برای کنترل ویروس در میان زندانیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط یک مورد ابتلا به کرونا در بین محافظان، ملاقات کنندگان، زندانیان یا بازداشتی‌ها بلافاصله منجر به یک فاجعه ویرانگر خواهد شد.   

طبق این گزارش، برخی دولت‌ها در سراسر منطقه به نتیجه مشابه دست یافته و خطرات فاجعه بار ناشی از شیوع کرونا در زندان‌ها را پیش بینی کردند. به طور مثال ایران در اقدامی قابل تقدیر به طور موقت ۷۰ هزار زندانی را آزاد کرده در حالیکه بحرین دستور آزادی ۹۰۱ زندانی را صادر کرده است.

اما متاسفانه در بیشتر زندان های مربوط به برخی دولت ها و کشورهای منطقه از جمله در سرزمین های اشغالی زندانیان سیاسی با تحمل شرایط بدتر از زندانیان معمولی کاملا از چنین بخشودگی‌هایی همچنان بی نصیب مانده‌اند.

براساس این گزارش، در اسرائیل، مصر، عربستان، امارات و دیگر کشورها ده‌ها هزار زندانی سیاسی پشت میله‌های زندان با نگرانی‌های بیشتری نسبت به سرنوشت خود زندگی را می‌گذرانند. برای مثال در اسرائیل صدها زندانی سیاسی اکنون در خطر هستند. در مصر نیز ده‌ها هزار نفر با وضعیت مشابه در شرایط سخت زندان از بسیاری حقوق اولیه خود محروم هستند. عکس‌های منتشر شده زندان‌های مصر نشان می‌دهد که صدها زندانی سیاسی با فشردگی در کنار هم قرار دارند.  

در عربستان که اکنون ۴ هزار و ۴۶۲ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گزارش شده، ده‌ها فعال سیاسی هنوز بدون تماس با خانواده‌هایشان در زندان‌ها به سر می‌برند. از سوی دیگر کشور امارات احمد منصور برنده جایزه حقوق بشر در حال گذران حبس ۱۰ ساله خود است. سلامت بسیاری از زندانیان سیاسی در نتیجه غفلت و سواستفاده دولت‌ها هر روز بدتر می‌شود و در صورت مبتلا شدن جان آنها را در خطر می‌اندازد. برخی از زندانیان مصری و سعودی به علت فقدان مراقبت درمانی جان باخته و در میان بسیاری از آنها بیماری‌های پوستی شایع شده است.

در پایان این گزارش، گروه اروپا- مدیترانه با طرح درخواست آزادی زندانیان در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نوشته است: با وجود کمبود زیرساخت‌های لازم برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و تهدید جدی برای جان زندانیان سیاسی، آنها باید آزاد شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اسرائیل رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسرائیل رژیم صهیونیستی ویروس کرونا اسرائیل رژیم صهیونیستی زندانیان سیاسی ویروس کرونا زندان ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد