Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت کمک مومنانه در آستانه ماه مبارک رمضان، سپاه کربلای مازندران با اجرای رزمایش کمک مومنانه در ۵۶ شهر استان به بیانات رهبری لبیک می‌گوید. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کمک مومنانه پیامی بوده که مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان به ملت ایران داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانند همه ادوار و بزنگاه‌های تاریخی، نیروهای بسیجی و سپاهی پیشتاز لبیک‌گویی به ندای رهبری زمان مقام معظم رهبری هستند.

با اجرای رزمایش کمک مومنانه سپاه کربلای مازندران تاکنون توانستند در راستای کمک به اقشار ضعیف مناطق در آستانه ماه مبارک رمضان موثر واقع شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز امروز از برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شب اول ماه رمضان خبر داد و گفت: این رزمایش در سه مرحله شب اول ماه رمضان، نیمه ماه رمضان و عید سعید فطر به صورت هماهنگ در 56 شهر استان مازندران اجرا خواهد شد.

سردار محمد حسین بابایی در جلسه هماهنگی رزمایش کمک مومنانه با اشاره به اینکه روز نیمه شعبان دستور یک رزمایش گسترده با محتوای مواسات و همدلی از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، از برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شب اول ماه رمضان خبر داد و گفت: این رزمایش در سه مرحله شب اول ماه رمضان نیمه ماه رمضان و عید سعید فطر به صورت هماهنگ در 56 شهر استان مازندران اجرا خواهد شد.

وی  با بیان اینکه شرکتکنندگان در این رزمایش همه علاقمندان خدمت به مردم هستند، افزود: بخش اصلی و اعظم این رزمایش برعهده بسیجیان است و بخشی دیگر برعهده گروه‌های مردمی مثل ورزشکاران، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های نیکوکاری هستند.

افراد نیازمند در اردستان تحت پوشش «کمک مومنانه» قرار می‌گیرندآیت‌الله نورمفیدی: مردم گلستان نذورات و هزینه افطاری‌های خود را به رزمایش کمک مومنانه اختصاص دهندهدیه پاسداران گلستانی به نیازمندان/تقدیم یک روز حقوق برای یاری‌رساندن به محرومان در رزمایش « کمک مومنانه»

فرمانده سپاه کربلا مازندران به اجرای جزئیات و چارچوب این رزمایش اشاره کرد و ادامه داد: این رزمایش از 16 شعبان آغاز شد و ساختار عملیاتی این رزمایش آماده شده که چارچوب جامعه هدف مشخص و طبق آن خدمات رسانی می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا با تصریح براینکه علاوه بر آن دسته افرادی که در لیست کمیته امداد، بهزیستی و نهاد‌های حمایتی قرار دارند، اقشار نیازمند دیگری تحت حمایت قرار می‌گیرند، بیان کرد: جامعه هدف دیگری در این رزمایش شامل آن دسته از افرادی می‌شود که در این 50 روز کرونایی دچار آسیب شدند، مثل خانواده‌های متوفی، برخی از مشاغلی که دچار خسارت شدند، کسبه ها، کارگران و همچنین خانواده دیگر نیازمند هستند.

بابایی با تاکید براینکه در رزمایش کمک مومنانه خدمات رسانی به اقشار نیازمند برای همه آزاد است، تصریح کرد: در این جا خط کشی سیاسی و جناحی نداریم آغوش سپاه برای همه کسانی که میخواهند به نحوی به اقشار کم برخوردار کمک کنند، باز است و از همه ظرفیت‌ها بکارگیری می‌کنیم.

فرمانده سپاه کربلا به تشکیل کمیته پنج گانه برای اجرای رزمایش کمک مومنانه خبر داد و یادآور شد: هیئت امنای رزمایش با حضور نماینده  ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس مجمع خیرین سپاه استان و فرماندهی سپاه کربلا تشکیل شد که در شهرستان‌ها اعضای این هیئت امنا، فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه و رئیس مجمع خیرین شهرستان است.

تشکیل قرارگاه مرکزی کمک مومنانه در سوادکوه شمالی

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی نیز گفت: تاکنون 40 هزار و 500 عدد ماسک بهداشتی توسط خیاطان بسیجی تولید و بین مردم توزیع شد. احمد شعبانی ظهر با اشاره به اینکه 25 هزار لیتر مواد ضدعفونی در اختیار پایگاه‌های مقاومت بسیج، مجموعه شهرداری و بهداری برای ضدعفونی کردن و گندزدایی قرار گرفت، افزود: طرح غربالگری توسط جهادگران بسیجی 100 درصد به اتمام  رسید و برای غربالگری  در مرحل دوم آماده هستیم.

وی از توزیع هزار و 200 بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی خبر داد و اضافه کرد: جلسه‌ایبا حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان برای رزمایش کمک مومنانه تشکیل شد  و خروجی جلسه  این بود که یک قرارگاه مرکزی برای کمک به نیازمندان تشکیل شود و چندین مرحله در ماه مبارک رمضان کمک‌های خیرین و بسیجیان به دست نیازمندان برسد.

 فرمانده سپاه سوادکوه شمالی با تصریح براینکه در این جلسه برنامه ریزی شد تا به آن دسته از رانندگان تاکسی و یا کاسبانی که در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، هم کمک بشود، یادآور شد: کسانی که در بخش اجاره بها دچار مشکل شدند، با کمک خیرین و بسیج در صدد رفع مشکل آن‌ها هستیم.  

تولید و توزیع روزانه 4000  لیتر محلول ضد عفونی بین شهروندان چالوسی

فرمانده سپاه چالوس از تولید و توزیع روزانه چهار هزار لیتر محلول ضد عفونی بین شهروندان چالوسی توسط هیئت مذهبی کریم اهل بیت (ع) شهرستان خبر داد.

سرهنگ عابدین داغمه چی افزود: محلول‌های ضد عفونی که توسط هیات کریم اهل بیت (ع) تهیه می‌شود درب منازل شهروندان چالوسی و روستا‌های اطراف این شهرستان به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه چالوس با بیان اینکه علاوه بر توزیع مواد ضد عفونی توسط این هیات مذهبی، بسته‌های معیشتی نیز روزانه تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار میگیرد، افزود:یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی خوب هیات مذهبی کریم اهل بیت (ع) برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در فضای مجازی است که از استقبال خوبی نیز در بین خانواده‌های شهرستان چالوس برخوردار است.

توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی در روستا‌های محروم بخش کجور 

فرمانده سپاه نوشهر نیز گفت: پنج هزار و 87  بسیجی تاکنون در قالب پنج گروه سفیران، ناظران، مدافعان، ستاد پشتیبانی و مراقبان سلامت برای شکست کرونا در جبهه سلامت بکارگیری شدند.

سرهنگ جناسمی افزود: روستای ساروس از توابع کجور  آب و برق و جاده مناسبی ندارد و  برای توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی به  هفت خانوار که اکثر آن‌ها دامدار هستند، وارد روستا شدیم که تا کنون پای کسی به این روستا نرسیده است. همچنین به روستا‌های محرومی از جمله منجیر، چمرکوه، چورن، چتن که طرح‌های محرومیت زدایی سپاه نوشهر در حال انجام است، سرکشی و اقلام معیشتی و بهداشتی را هم در این روستا‌ها توزیع کردیم.

رامسر در تولید لوازم بهداشتی به خودکفایی رسید

فرمانده سپاه رامسر نیز با اشاره به رزمایش کمک مومنانه در ماه رمضان گفت: 550  سرپرست خانوار توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شناسایی شدند که بصورت هدفمند نیازمندی‌های این خانوار‌ها تامین خواهد شد.

سرهنگ محمد رضا خمسیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کمک مومنانه، از شناسایی خانواده‌های نیازمند و سازماندهی کمک‌ها بصورت هدفمند در چهار مرحله برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: 550 سرپرست خانوار توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شناسایی شدند که ان شاء الله بصورت هدفمند نیازمندی‌های این خانوار‌ها تامین خواهد شد.

وی به جزئیات رزمایش کمک مومنانه، اشاره کرد و با بیان اینکه بسته‌های حمایتی به صورت هدفمند در اختیار خانواده‌های کم برخوردار قرار میگیرد، افزود: برخی از بسته‌های حمایتی اقلام مورد نیاز معیشتی است، اما برخی دیگر پرداخت اجاره بها برای کارگاه‌های تولیدی، خانواده‌های مستاجر است.

خمسیه با اشاره به اینکه در شرایط کرونا برخی از کارگاه تولیدی که تعطیل شده بود، با تغییر خط تولید به ماسک و لوام بهداشتی به کمک ما آمدند، اضافه کرد: اجاره بهای این کارگاه‌های تولیدی توسط خیرین پرداخت شد که ان شاء الله با سازماندهی و تقویت این کارگاه بتوانیم در جهش تولید هم اقداماتی را انجام دهیم.

فرمانده سپاه رامسر از اجرای 100 درصدی طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا توسط جهادگران بسیجی خبر داد و گفت: درمرحله دوم طرح غربالگری پایش خانواده‌ها را در دست اجرا داریم.

راه اندازی کارگاه خانگی تولید ماسک توسط مادر شهید مدافع حرم 

فرمانده سپاه فریدونکنار  نیز از اولین فاز اجرای رزمایش کمک مومنانه در دوم اردیبهشت همزمان با سالروز تاسیس سپاه خبر داد.

سرهنگ محمد برمر با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی پدافند زیستی سپاه فریدونکنار که مزین به نام سردار شهید حاج حسین بصیراست در مبارزه با بحران کرونا در قالب پنج گروه وارد میدان شد، گفت: ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی، غربالگری، کنترل و نظارت بازار، کمیته تدارکات و پشتیبانی برای تهیه لوازم پزشکی و سازماندهی خیرین برای تهیه مواد اولیه لوازم پزشکی از جمله اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رزمایش کمک مومنانه خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که بافرماندار، امام جمعه، نهاد‌ها، مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی ومساجد داشتیم تصمیم بر این شد، هر مرکز و سازمانی لیست‌های خود را ارائه بدهد تا به یک لیست مشترک رسیده و جامعه هدف طبق همین لیست خدمات رسانی شود. با توجه به اینکه پایگاه‌های مقاومت و محلات یک لیست از اقشار کم برخوردار در بانک اطلاعاتی خود داشتند.

انتهای پیام/ 681/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای رزمایش کمک مومنانه رزمایش کمک مومنانه پایگاه های مقاومت شب اول ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت فرمانده سپاه صورت هدفمند سپاه کربلا خانواده ها خواهد شد ضد عفونی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل ساوجی‌ها از اجرای طرح نور توسط پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: اجرای طرح نور، در حقیقت مبارزه با بی‌عفتی و اباحه‌گری در سطح جامعه است.
سرهنگ جمالی افزود: ما همچون فرمانده انتظامی کشور، تا پای جان و برای دفاع از ناموس این آب و خاک ایستاده‌ایم تا مشت محکمی بر دهان بدخواهان این مملکت زده باشیم.
او اضافه کرد: از همۀ مردمی که در اجتماع مردمی شرکت کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.
در این اجتماع، مردم با اهدا گل به عوامل انتظامی، بر استمرار این طرح تأکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • تجلیل ساوجی‌ها از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهرستان باشت شد
  • قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور