Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دستمزد تعیین شده برای کارگران بر اساس دو شاخص رشد تورم سالانه و سبد زندگی یک ماه خانواده کارگری با آنچه در قانون است فاصله دارد و وزیر کار باید به نقطه نظرات نمایندگان کارگر توجه می‌کرد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در ارتباط با نامتناسب بودن دستمزد تعیین شده برای کارگران با معیشت آنها اظهار داشت: آن عددی که با سبد کالای معیشت کارگران متناسب و بر اساس قیمت‌ها و تورم است، 4 میلیون و 940 هزار تومان است ولی عددی که برای دستمزد کارگران در نظر گرفته شده 2 میلیون پایین‌تر است؛ البته نکته‌ای که وجود دارد آن است که این عدد بیشتر مربوط به تهران و کلانشهرها بوده و ممکن است در شهرستان‌ها این سبد مقدار کمتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقض قانون در تعیین دستمزد کارگران بیان کرد: در ماده 41 قانون کار گفته شده که باید دستمزد یک کارگر بر اساس دو شاخص میزان رشد تورم سالانه و سبد هزینه‌های زندگی برای یک ماه خانواده کارگری باشد اما رقم تعیین شده با آنچه که در قانون است فاصله دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به آخرین آمار اعلام شده از رشد تورم که برابر 32.2 درصد بوده است، عدد اعلام شده برای دستمزد کارگران حتی اگر با 32 درصد هم حساب شود با رشد تورم همخوانی ندارد و این اصل در آن لحاظ نشده است.

وی با اشاره به دلیل اختلاف موجود و نقض قانون در تعیین دستمزد کارگران تصریح کرد: رئیس شورای عالی کار که وزیر کار است طبیعتا چون مجموعه‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی کشور هم زیر نظر آن بوده، نوع تفکر وی بین کار و رفاه تقسیم می‌شود و از طرف دیگر دو نماینده دیگری که باید در مسائل اجتماعی خبره باشند و از طرف دولت در شورای عالی کار معرفی شوند دو وزیر اقتصاد و صمت بوده‌اند که طبیعتا هیچ یک از این افراد مسائل را از دید اجتماعی نگاه نمی‌کنند و نمی‌توانند از زاویه اجتماعی نظر کارشناسی در مورد زندگی یک کارگر ارائه بدهند و 3 نفر دیگر هم که نماینده کارفرمایان هستند دیدگاهشان مربوط به حوزه خودشان است.

دستمزدهای 99 جوابگوی جامعه کارگری نیست / خط فقر را باید ملاک سنجش دستمزد کارگران قرار دادپژمانفر در گفت‌وگو با تسنیم: دستمزد 99 پاسخگوی نیاز کارگران نیست / شریعتمداری ‌توجه عاجل کندکارگر با حقوق یک میلیون و 830 هزار تومان چگونه باید زندگی کند؟‌ /انتقاد از افزایش 21 درصدی دستمزد کارگران

حاجی دلیگانی افزود: نمایندگان کارگر هم تلاششان را در این باره کرده‌اند اما وزیر کار باید به نوعی عمل می‌کرد که نقطه نظرات نمایندگان کارگر هم تامین شود که این چنین نشده و آنچه از داخل جلسه بیرون آمده حکایت از این دارد که آقایان هم اعتقاد داشته‌اند که این عدد کمی برای دستمزد کارگر است اما گفته‌اند که بیشتر از این نمی‌توانیم بپذیریم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی برای حمایت از کارگران عنوان کرد: یک کار کوتاه مدت ما این است که با رایزنی‌ها و استفاده از ابزارهای نظارتی که در مجلس در اختیار داریم بتوانیم این موضوع را متوازن کرده و این فاصله 2 میلیون تومان بین نظر کارگران و کارفرمایان مورد توافق قرار گرفته و اصلاح شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: گام میان مدت ما این است که قانون را به نحوی اصلاح کنیم که الزاما نظر نمایندگان کارگر هم در این رابطه در شورای عالی کار لحاظ شود.

انتهای پیام/174/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان کارگر دستمزد کارگران دستمزد کارگر وزیر کار رشد تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر شهرستان میاندوآب گفت: دو هزار کارگر ساختمانی میاندوآب در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امید اشرف امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار کرد: وزارت کار باید بداند که با فریز دستمزد کارگر نمی‌توان تورم را مهار کرد.

وی افزود: با تعیین دستمزد کارگران توسط مجلس مخالف هستیم چرا که در مجلس قدرت چانه‌زنی برای حق و حقوق کارگر و کارفرما وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر میاندوآب گفت: ارجاع این طرح به مجلس مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است که دولت در سازمان جهانی کار آن را امضا کرده است.

اشرف تصریح کرد: دو هزار کارگر ساختمانی شهرستان میاندوآب در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.‌

کد خبر 749462

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری