Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@12:44:37 GMT

سارق مسلح «زندانی سیاسی» شد! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۴۵۱

سارق مسلح «زندانی سیاسی» شد! +عکس

درحالی ضدانتقلاب یکی از زندانیان خطرناک را زندانی سیاسی می‌داند که وی سابقه شرورت، سرقت مسلحانه و مشارکت در شهادت 2 مامور ناجا را در کارنامه دارد.

به گزارش مشرق،  تعدادی از رسانه‌های ضدانقلاب و کاربران آن‌ها در فضای مجازی پس از اجرای حکم اعدام یکی از اشرار سقز به نام مصطفی سلیمی شروع به انتشار شایعاتی در فضای مجازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه‌ها مدعی شدند که متهم، زندانی سیاسی بوده  است.

اما مصطفی سلیمی کیست؟

یکی از مهمترین جرائم مصطفی سلیمی مشارکت در قتل عمدی و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ است.

سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستاهای سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرامش مردم از دیگر جرائم وی محسوب می‌شود.

 حکم اعدام سلیمی در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ اسفند ۸۳ تأیید شده بود.

 در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم چندین مرحله قانونی طی شده است، پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی شد و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد؛ دو مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد که رد گردید.

این زندانی جزء طراحان و لیدرهای اصلی فرار زندانیان از زندان سقز در مورخ ۸ فروردین ۹۹ نیز بوده است.

حال باید دید رسانه انگلیسی-سعودی «ایران اینترنشنال» چگونه این مجرم خطرناک را زندانی سیاسی معرفی می‌کند و به گونه ای تیتر می زند که دلیل اعدام وی تنها فرار از زندان بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید فضای مجازی حکم اعدام رسانه شایعه دیوان عالی کشور زندان سقز ضد انقلاب زندانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس اعلام کرد: در پی تیراندازی افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه «فرزین دلیان» اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

این نهاد اعلام کرد: تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال صورت گرفته که متاسفانه علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادری نیز مجروح شدند.

پلیس افزود: مجروحان جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند و ررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 848863 منبع: ایرنا برچسب‌ها مرزباني خبر مهم تیراندازی شهید استان کردستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت