Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@07:26:49 GMT

توصیه‌های بهداشتی دهان و دندان در زمان شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۵۰۷۰

متخصصان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و عدم نیاز به مراجعه به دندانپزشکی افراد باید به رعایت بهداشت دهان و دندان خود نیز توجه بیشتری داشته باشند.

به طور کلی توصیه دندانپزشکان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها حفظ روال مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور روزانه است.

دندانپزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان‌ها روزانه یک بار از نخ دندان استفاده کرده و دوبار مسواک بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان، بهتر است از مسواک‌های برقی استفاده کرده و هر بار به مدت دست‌کم دو دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید. این کار در شرایطی که برای رسیدگی و بررسی وضعیت بهداشت و سلامت دندان‌هایتان به دندانپزشک دسترسی ندارید، بهترین روش محسوب می‌شود.

همچنین شست‌وشوی دوبار در روز دهان با شوینده‌های مخصوص دهان که بر پایه الکل نیستند نیز روش خوبی است برای کاهش تجمع پلاک که منجر به التهاب لثه‌ها می‌شود.

دندانپزشکان بر الکلی نبودن این دهانشویه‌ها تاکید دارند، چرا که میکروبیوم دهان یک عنصر اصلی در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است و استفاده طولانی‌مدت از دهانشویه‌های حاوی الکل یا خمیردندان‌های حاوی عناصر ضد باکتریایی مانند تری‌کلوسان یا سایر ترکیبات می‌توانند سلامت میکروبیوم دهان و درنتیجه ایمنی بدن را به شدت مختل کنند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی هلث آنلاین، در زمان شیوع کروناویروس جدید برخی متخصصان توصیه می‌کنند از هرگونه دهانشویه یا خمیردندان‌ ضدباکتریایی استفاده نکنید. بهترین توصیه استفاده از خمیردندان‌های هیدروکسی آپاتیت است که نسبت به خمیردندان‌های حاوی فلوراید خاصیت ضدباکتری کمتری دارند اما تاثیر یکسانی بر بازسازی مینای دندان دارند. با این حال برخی متخصصان می‌گویند که می‌توان از همان خمیردندان‌های حاوی فلوراید نیز استفاده کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سلامت الکل سیستم ایمنی بدن الکل پوسیدگی دندان سلامت سیستم ایمنی بدن دندان دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، پیام باقری افزود: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و نیز دیداری که فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری داشتند و با توجه به توصیه ایشان که برای تحقق رشد اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، طبیعتا برای رسیدن به رشد ۸درصدی اقتصادی باید از همه ظرفیت‌هایی که در کشور و در همه بخش‌ها وجود دارد، چه داخلی و چه خارجی، استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه‌هایی که می‌تواند این هدف را محقق کند و باید مورد توجه قرار بگیرد، صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

این فعال صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: موضوع صادرات غیرنفتی که صدور خدمات فنی و مهندسی بخشی از آن است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد.

باقری گفت: توانمندی زیادی در صدور خدمات فنی و مهندسی هم در بخش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و هم مهندسان و متخصصان و مشاوران بسیار قوی وجود دارد که سال‌ها است این موضوع توسط این‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: این موضوع در صنعت برق که از پیشگامان و پرچم داران صدور خدمات فنی و مهندسی است، خیلی بیشتر است.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی می‌تواند ارزآوری و ثروت آفرینی خوبی برای کشور داشته باشد، ضمن آنکه یک صادرات پایدار به جهت ارتباطی که با کشور مقصد دارد، است.

باقری خاطرنشان کرد: پروژه و طرحی که صادر می‌شود، سال‌های برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم و تامین نیازها، نیازمند ارتباط است.

وی گفت: علاوه بر آن صدور خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار مناسبی ایجاد می‌کند که کالاهای ساخت داخل بتواند در بازار کشورهای مقصد به فروش برسد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: اکنون نیازهای زیادی در کشورهای منطقه برای خدمات فنی و مهندسی کشورمان وجود دارد.

باقری به طرحی که اخیرا در کشور سریلانکا با حضور رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری رسید، اشاره و بیان کرد: طرح اومااویا که به دست متخصصان ایرانی در سریلانکا به بهره‌برداری رسید را می توان نمونه‌ای از توان داخلی برای صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از افتخارات مهندسان ایرانی است که خیلی هم تاثیر گذار در روند اقتصاد سریلانکا و زندگی و معیشت مردم به خصوص بخش کشاورزی و تامین برق است که به دست مهندسان ایرانی انجام شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنابراین صدور خدمات فنی و مهندسی در سالی که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده یک الزام است که باید به آن پرداخته شود.

باقری ادامه داد: باید مسیرها برای فعالان این بخش هموار شود و دولت باید مسیر را هموار و موانع را بردارد.

وی تاکید کرد: باید حمایت‌ها در این زمینه شکل گیرد و منابع به سمت بخش‌های مولد هدایت شود؛ زیرا صدور خدمات فنی و مهندسی هم اشتغال زایی بالایی دارد و هم کمک به خلق ثروت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه