Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:16:33 GMT

مجلسی که از بهارش نکوست/ منتخبان مردم پیش فعال شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۵۱۰۱

مجلسی که از بهارش نکوست/ منتخبان مردم پیش فعال شدند

کمتر از 50 روز تا آغاز به کار مجلس یازدهم مانده اما بسیاری از منتخبان مردم کار خود را زودتر از تاریخ مقرر قانونی شروع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آخرین رویداد کلان در سطح کشور پیش از فراگیر شدن ویروس کرونا بود، هرچند در روز انتخابات شائبه انتقال ویروس از طریق استامپ‌هایی که برای انگشت زدن در برگه رأی بود باعث شد وزارت کشور الزام انگشت زدن را به اختیار تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات مجلس در استان اصفهان در شرایطی رقم خورد که خبر شیوع ویروس کرونا یک روز پیش از انتخابات و حوادثی که در ماه‌های منتهی به انتخابات در کشور رخ داد در کاهش مشارکت بی‌تأثیر نبود.

 

با مشخص شدن نتایج، در شهرستان اصفهان امیرحسین بانکی‌پورفرد، عباس مقتدایی، مهدی طغیانی، زهرا شیخی و حجت‌الاسلام حسین میرزایی به ترتیب با کسب اکثریت آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در دیگر شهرستان‌های اصفهان محمدتقی نقدعلی از خمینی‌شهر، پروین صالحی از مبارکه، سیدجواد ساداتی‌نژاد از کاشان و آران و بیدگل، سید مسعود خاتمی از گلپایگان و خوانسار، سمیه محمودی از شهرضا و دهاقان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی از شاهین‌شهر و میمه و برخوار، سیدصادق طباطبایی‌نژاد از اردستان، سید ناصر موسوی لارگانی از فلاورجان، حسین محمدصالحی از فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین ‌میاندشت، الهام آزاد از نایین و خور و بیابانک، ابوالفضل ابوترابی از نجف‌آباد و رحمت‌اله فیروزی‌پور از نطنز و بادرود با کسب اکثریت آرا به مجلس یازدهم راه یافتند؛ انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان به دور دوم کشیده شد.

نمایندگان جدید از ۸ خرداد وارد بهارستان می‌شوند

آن‌طور که سخنگوی ستاد انتخابات در پایان کار شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته، هشتم خرداد سال ۹۹ روزی است که مجلس جدید آغاز به کار خواهد کرد، باید دید ادامه شیوع کرونا منجر به تغییر در تاریخ شروع به کار مجلس یازدهم خواهد شد یا نه.

بر این اساس کمتر از ۵۰ روز تا آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم مانده اما بسیاری از منتخبان مردم در اقدامی متفاوت از گذشته، کار خود را زودتر از تاریخ مقرر قانونی شروع کرده‌اند، بعضی به صورت مجازی در اینستاگرام در سخنرانی‌ها و مناظره‌ها شرکت می‌کنند و برخی دیگر با سرکشی به واحدهای تولیدی و گروه‌های جهادی در مسیر مقابله با کرونا قدم برمی‌دارند.

 

بانکی؛ همراه شدن با گروه‌های مردمی در یک «جبهه»

امیرحسین بانکی‌پورفرد که بیشترین رأی را در استان اصفهان به خود اختصاص داد، از جمله منتخبانی بود که پیش از آغاز سال جدید آستین‌ها را بالا زده و با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، بسیجی و هیئتی «جبهه مردمی سلامت» را در اصفهان به راه انداختند، این حرکت توانست تا حد زیادی اقدامات پراکنده‌ای که برای مقابله با شیوع بیماری صورت می‌گرفت را منسجم و سازماندهی کند.

اطلاع‌رسانی و توصیه به ماندن در خانه با نصب هزاران پرچم در معابر، تولدی ماسک و اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن شهر، نصب صدها هزار پرچم درب منازل به مناسبت اعیاد شعبانیه، اجرای گروه سرودهای خیابانی و ... از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی جبهه مردمی سلامت است.

گستردگی فعالیت‌های این حرکت مردمی به حدی بود که استاندار اصفهان به عنوان بالاترین مدیر اجرایی استان که ریاست ستاد مقابله با کرونا در استان بر عهده دارد برای استفاده از ظرفیت‌های جبهه مردمی سلامتی جلساتی را با آن‌ها برگزار کرد.

 

مقتدایی؛ داغدارِ مادر شدن در روز قبل از عید

عباس مقتدایی، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم که ۲۸ اسفندماه داغ‌دار مادر شده بود، در دو ماه گذشته هم با رسانه‌ها ارتباط داشته و هم به بازدید از گروه‌های فعال در حوزه تولید ماسک و اقلام بهداشتی رفته است.

 

طغیانی؛ نگاه تخصصی به موضوع جهش تولید

مهدی طغیانی، دیگر منتخب مردم شهرستان اصفهان که دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان است، تمرکزش را بر تخصص دانشگاهی‌اش گذاشته و در کنار سرکشی به گروه‌های مردمی که در مقابله با ویروس کرونا فعالیت دارند، به بازدید از واحدهای تولید رفته است.

طغیانی همچنین پس از مشخص شدن شعار سال، در رابطه با عملیاتی کردن «جهش تولید» توضیح و تحلیل‌هایی ارائه داده و از ملاحظات اقتصادی مقابله با کرونا نوشت «متأسفانه مقایسه آنچه سرجمع در ایران برای این جنگ بیولوژیک احتمالی در نظر گرفته شده با آنچه در دنیا تخصیص پیداکرده، به هیچ عنوان برآورده کننده انتظارات نیست و البته برای اقتصادی که زیر فشار سخت تحریم است شاید غیرطبیعی هم نباشد. با این وجود راهکارهایی برای جبران آنچه در اقتصاد ایران رخ داده با همین منابع موجود وجود دارد؛ به نظرم اولین و مهم‌ترین راهکار تبیین استراتژی جنگ نامتقارن در حوزه نبردهای بیولوژیک است. مشابه آنچه در عرصه نظامی انجام دادیم و با اینکه سرجمع بودجه نظامی ما با هیچ‌یک از کشورهای دنیا قابل‌مقایسه نیست اما استراتژی جنگ نامتقارن و سرمایه‌گذاری بومی بر تولید تجهیزات و جنگ‌افزارها، توانست منظور را برآورده ساخته و بازدارندگی و امنیت را برآورده سازد».

منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاونان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین وضعیت بیماری کرونا وگزارش‌های مربوط به آن را جویا شد؛ طغیانی درباره جزئیات این نشست اظهار داشت: به دلیل اینکه آمارهای استان اصفهان تجمیعی از شهرستان‌های بحرانی و غیربحرانی است، تصویر روشنی از آنچه در شهر اصفهان می‌گذرد نشان نمی‌دهد.

طغیانی ادامه داد: چنانچه فشار مبتلایان حاد زیاد شود احتمالا درصد آمار فوتی‌ها هم بالاتر رود، یعنی فعلا که در اصفهان کمتر از ۲ درصد است به بیش از ده درصد صعود کند؛ حفظ روحیه پزشکان و پرستاران و کاهش بار آن‌ها از ابتدایی ترین کارهایی است که باید انجام شود؛ تعطیلی شهر به ویژه اصناف و مشاغل لوکس و غیرضروری، اجتناب‌ناپذیر است و مسؤولان امر چنانچه امروز در پیگیری این مهم سهل‌انگاری کنند فردا باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

شیخی؛ ایستادگی پزشک اصفهانی در مقابل پزشکان بدون مرز

زهرا شیخی نفر چهارم لیست ۵ نفره منتخبین مردم اصفهان در یازدهمی انتخابات مجلس، کم‌فروغ‌تر از سایرین بوده، او که به دلیل سکونت در تهران نتوانسته به اندازه دیگر منتخبان حضور در صحنه داشته باشد، دیداری با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیرامون اقدامات پیشگیرانه و درمانی کرونا داشته است.

شیخی در سفر به اصفهان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اصفهان و دیگر منتخبان نیز جلساتی را داشته و در یک گفت‌وگوی مجازی با معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون کرونا و سیستم سلامت کشور و استان صحبت کرد، او در این گفت‌وگو عنوان کرد: هر پنج منتخب مردم با یکدیگر در حال فعالیت هستیم، البته من به دلیل رشته تخصصی که دارم در حال بررسی بیشتر موضوع هستم و سفرهایی به تهران و دیگر شهرها داشتم که فرصت شرکت در برخی جلسات منتخبان را از دست دادم و در حال حاضر بیشتر در تهران حضور دارم ولی دفتر مجمع نمایندگان با مردم در ارتباط هستند.

زهرا شیخی از نمایندگان بود که به انتقاد از پزشکان بدون مرز پرداخت، او در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون احداث بیمارستان صحرایی توسط کشور فرانسه در اصفهان با بیان اینکه جای نگرانی وجود ندارد، اظهار داشت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته و صحبت با مراجع ذی‌ربط، مسؤولان وزارت بهداشت و مدیران ارشد کشور اطمینان خاطر دادند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، با وجود اینکه تجهیزات این تیم وارد ایران شده است تا این لحظه هیچ پزشک و کادر درمانی وارد ایران نشده است و تجهیزات این تیم نیز به کشور مبدا باز خواهد گشت.

منتخب مردم اصفهان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسؤولان وزرات بهداشت در جریان این موضوع نبودند و انگار این هماهنگی از جانب وزارت امور خارجه انجام شده بوده است؛ همچنان پیگیر هستیم و ایستادگی نشان خواهیم داد تا نه تنها با این موضوع در اصفهان برخورد شود بلکه در کل کشور نیز شاهد چنین موضوعی نباشیم زیرا ما از لحاظ سخت‌افزار و نیروی انسانی نیازی نداریم و تمامی پزشکان و کادر درمانی ما در خط مقدم کرونا حاضر و با حرکت جهادی در حال خدمت به مردم هستند.

میرزایی؛ سفر به شرق و حضور فعال در رسانه

حجت‌الاسلام حسین میرزایی پنجمین منتخب مردم اصفهان، این روزها در جبهه مردمی سلامت فعال بوده و علاوه بر آن به بازدید مناطق شرق اصفهان و گروه‌های جهادی مبارزه با کرونا در این منطقه رفته و در برنامه‌های رسانه‌ای نیز حضور فعال داشته است.

میرزایی در کنار سایر منتخبان در جلسه با مسؤولان حوزه سلامت مشکلات این حوزه را پیگیری کرد.

 

نقدعلی؛ عیادت از بیماران و انتقاد از پزشکان بدون مرز

در بین منتخبان شهرستانی حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی حضور فعال‌تری در شبکه‌های اجتماعی داشته و از جمله کسانی بود که نسبت به حضور پزشکان بدون مرز موضع‌گیری کرد، او در صفحه توئیترش نوشت «مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، آیا هشدار امام جامعه برای چراغ سبز نشان ندادن به پزشکان بدون مرز کافی نبود؟ پناه دادن به منافقین، خون‌های آلوده، سال‌ها کمک به صدام و ده‌ها خیانت دیگر کشور فرانسه برای بیدارباش مسؤولان کافی نیست؟»

منتخب مردم شهرستان خمینی‌شهر در کنار بازدید از گروه‌های جهادی که اقدام به تولید ماسک و اقلام بهداشتی می‌کردند به بیمارستان هم رفته و از نزدیک جریان اقدامات صورت گرفته در خط مقدم مقابله با کرونا و عیادت بیماران هم رفت.

محمدصالحی؛ همکاری در اهدای ۲۰۰ لباس مخصوص​

روزهای که شهرستان فریدن با بیماری کرونا دسته و پنجه نرم می‌کند، حسین محمدصالحی منتخب مردم چهار شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بوئین میاندشت به کمک خیرین، تعداد 200 دست لباس مخصوص بخش کرونا به رئیس بیمارستان تحویل و بر مساعدت‌های آتی در تأمین مجدد لباس‌های ایزوله و دیگر اقلام حفاظتی تاکید کرد.

وی همچنین در این روزها از ایستگاه‌های غربالگری نیز بازدید داشته و دیدارهای نیز با رئیس شبکه بهداشت و درمان و مدیر بیمارستان شهید رجایی داران در خصوص بیمارستان کرونا داشتند.

صالحی؛ بازدید از فولاد مبارکه و شهرداری مجلسی

پروین صالحی هم از نقاهتگاه تازه تاسیس شهرستان که به منظور مراقبت وادامه درمان بیماران مبتلا به کرونا بعد از ترخیص ازبیمارستان در نظر گرفته شده بازدید کرد؛ بازدید از طرح جهادی و ابتکاری شهرداری و مسؤولان شهر مجلسی در کنترل ورودی شهر، بازدید از خطوط تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده و بازدید از شرکت فولاد مبارکه و دیدار با مدیرعامل، معاونان و جمعی از کارکنان از دیگر فعالیت‌های منتخب مردم مبارکه است.

فیروزی‌پور؛ تقدیر از بسیجیان نطنزی

رحمت‌اله فیروزی‌پور منتخب نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از فعالیت‌های گروه جهادی بسیج، اقدام بسیج را ارزشمند قلمداد کرد و گفت: امروز بسیجیان در بحث ضدعفونی و همچنین غربالگری در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند.

وی همچنین در بازدید از دو بیمارستان فاطمیه بادرود و خاتم الانبیا نطنز، ضمن برگزاری جلسه با مدیران مسائل و مشکلات این دو واحد درمانی را بررسی کرد؛ فیروزی‌پور در اقدامی دیگر تعدادی تب سنج دیجیتالی و ماسک در اختیار شوراهای روستا و پایگاه‌های بسیج جهت غربالگری و توزیع در بین مردم قرار داد.

 

نمایندگانی که کرونا گرفتند؛ نمایندگانی که تستشان منفی بود

در رابطه با نمایندگان فعلی، اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ در حالی ۲۰ فروردین ماه تحت تأثیر ویروس کرونا برگزار شد که بسیاری از نمایندگان در آن غائب بودند؛ خروجی اخبار حاکی از آن بود که دو تن از دیگر نمایندگان اصفهان پس از ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ حجت‌الاسلام احمد سالک و حیدرعلی عابدی دو نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم هستند که خبر ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا منتشر شد.

در همین راستا خبرنگار فارس وضعیت حضور و سلامت نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی را جویا شد که به نظر می‌رسد حال عمومی این سه نماینده استان اصفهان رو به بهبودی است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره درمان قرار دارند؛ همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی نیز در پاسخ به خبرنگار فارس درباره وضع جسمی‌اش اظهار داشت که دچار ویروس سرماخوردگی شده بوده و حال وی مساعد است.

حمیدرضا فولادگر و ناهید تاج‌الدین نماینده‌های مردم اصفهان؛ علی بختیار، نماینده مردم خوانسار و گلپایگان؛ عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین؛ حجت‌الاسلام لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی از حضور در مجلس و منفی بودن تست کرونای خود خبر دادند.

اقدامی هماهنگ مقابل حرف سخیف نماینده شکست خورده

هدایت خادمی، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی که به تازگی نیز در انتخابات اخیر مجلس شکست خورده و با انتخاب مردم در یازدهمین دوره مجلس حضور نخواهد داشت؛ با انتشار توئیتی توهین‌آمیز، به موضوع انتقال آب حوضه کارون به آبریز زاینده‌رود اعتراض کرد. این موضوع واکنش نمایندگان و منتخبان استان اصفهان را در پی داشت.

مهدی طغیانی، اکبر ترکی، عباس مقتدایی، حیدرعلی عابدی، حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی، زهرا سعیدی و حجت‌الاسلام نقدعلی از جمله کسانی بودند که نسبت به این توئیت توهین‌آمیز واکنش نشان دادند.

این موضوع و واکنش‌های نمایندگان اصفهان تا جایی بالا گرفت که خادمی در توئیت مجددی سعی کرد تا به نوعی از موضع خود عقب بنشیند و منظور خود از بیان این کلمات را مسؤولان کشور و نه مردم اصفهان قلمداد کنند.

 

میانگین سنی نمایندگان جدید و امیدواری برای جوانان

یکی از ویژگی‌های شاخص نمایندگان جدید مجلس که منجر به شکل‌گیری فعالیت‌هایی زودتر از زمان آغاز قانونی دوران نمایندگی شده، میانگین سنی پایین‌تری نسبت به نمایندگان سابق است، بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین سنی نمایندگان در مجلس اول تا دهم حاکی از آن است که مجلس اول با جوان‌ترین نماینده‌ها کار خود را شروع کرده و مجلس نهم گوی سبقت را در بالاترین میانگین سنی با ۵۱ سال ربوده است، با این حال سن نمایندگان مجلس یازدهم نشانگر ورود دوباره قاطبه جوانان به مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس گام دوم انقلاب و نزولی شدن شیب نمودار میانگین سنی است.

به صورت مشخص، میانگین سنی منتخبان مجلس یازدهم در شهرستان اصفهان ۴۵ سال است که در برابر میانگین سنی مجلس دهم ۶ سال جوان‌تر شده؛ نباید از حرکت تحسین برانگیز اعلام عدم حضور سه نفر از نمایندگان فعلی با شعار جوانگرایی در انتخابات مجلس یازدهم هم گذشت.

 

مجلسی که از بهارش نکوست

به نظر می‌رسد پیش فعال شدن منتخبان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سایر شهرها مانند اصفهان، در بهاری که با شیوع بیماری همزمان شده نویدبخش دوره چهارساله یک «مجلس قوی» خواهد بود، مجلسی که به دور از سیاست زدگی بتواند گره از مشکلات مردم باز کند و به جایگاه اصلی‌اش، یعنی رأس امور برگردد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصفهان وزارت کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره مجلس منتخب مردم اصفهان جبهه مردمی سلامت پزشکان بدون مرز مردم اصفهان انتخابات مجلس منتخبان مردم نماینده مردم استان اصفهان حجت الاسلام مجلس یازدهم میانگین سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: بر اساس گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تا ساعت ۲۳ امشب فرصت طرح پیشنهادات خود را در جداول بودجه دارند، این در حالی است که کمیسیون تلفیق اصل گزارش را ارائه نکرده و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آئین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد اما با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را مطرح کنیم؟ امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است.

زنگنه اظهار کرد: هدف از اصلاح آئین نامه، اشراف نمایندگان به جداول بودجه بود اما اکنون ما جدولی نمی‌بینیم و نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. از هیأت رئیسه می‌خواهم به دوستان تذکر دهد تا در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در کمیسیون تلفیق بودجه رخ داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگر نقدی هم دارید آن را منصفانه بیان کنید. در ۴۰ و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌گوئید غیرشفاف‌ترین بودجه است؟

وی با تاکید بر اینکه نباید به مجلس ظلم شود، گفت: هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداول مصوب در بودجه را نمی‌دیدند، پس در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است.

قالیباف ادامه داد: از طرف دیگر می‌گویند هیأت رئیسه به مجلس بها نمی‌دهد که مهم‌ترین بها همین اقدام است. البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد. برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود، مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است، بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مربوط به احکام و تبصره‌های بودجه تصویب و به قانون تبدیل شده است. جداول بودجه نیز بر اساس احکام تنظیم شده است.

کد خبر 6090684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند