Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:08:02 GMT

لیبی | ضربات سخت نیروهای طرابلس به نیروهای حفتر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۵۵۱۸

لیبی | ضربات سخت نیروهای طرابلس به نیروهای حفتر

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از حمله به اتاق عملیات «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در شهر صبراته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی هنوز ادامه دارد. حملات نیروهای خلیفه حفتر از شرق لیبی به طرابلس در غرب لیبی یک سال پیش اواخر ماه فرودین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی (طرابلس/غرب لیبی) امروز دوشنبه گفت که نیروی هوایی آن‌ها، اتاق عملیات نیروهای حفتر در شهر صبراته (۷۰ کیلومتری غرب طرابلس) را هدف قرار داده است.

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، قنونو گفت «ضربات دقیقی به نیروهای حفتر در صبراته وارد آوردیم».

نیروهای شرق لیبی (به فرماندهی حفتر) مورد حمایت عربستان، مصر و امارات هستند و نیروهای غرب لیبی (به رهبری فائز السراج) تحت حمایت ترکیه و قطر. 

انهدام سه هواپیمای حفتر

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی همچنین از وارد آمدن خسارت‌هایی به نیروهای حفتر در منطقه ابوقرین در شرق طرابلس خبر داد.

او گفت که نیروهای آنها در ابوقرین موفق شدند دو هواپیمای «Wing Long» ساخت چین و یک بالگرد « MI 35» را با تمامی سرنشینان آن منهدم کنند.

به گفته قنونو نیروی هوایی دولت وفاق ملی ۱۲ حمله دقیق علیه نیروهای حفتر در منطقه ابوقرین انجام داده و طی آن خودروهای زرهی و سکوهای پرتاب موشک در این منطقه را هدف قرار دادند.

تصرف شهر صرمان

وبگاه «بوابة إفریقیا» از وقوع درگیری شدید بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در منطقه‌ای بین شهر صرمان (غرب طرابلس) و الزاویه خبر داد.

بر اساس این گزارش، درگیری شدیدی در منطقه بوعیسی واقع در جنوب غربی الزاویه بین نیروهای دو طرف به وقوع پیوسته است.

گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر حفتر نیز در صفحه فیس‌بوک خود حمله نیروهای دولت وفاق ملی به شهر صرمان را تأیید کرد.

 

برخی خبرها نیز حاکی از آن است که نیروهای دولت وفاق ملی مقر تحقیقات جنایی در شهر صرمان را به تصرف خود درآوردند.

در همین ارتباط «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که نیروهای این دولت موفق شدند بخش‌های وسیعی از شهر صرمان را به کنترل خود درآورند و در حال تعقیب شبه‌نظامیان هستند.

 

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: صبراته نیروهای حفتر لیبی سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی نیروهای حفتر غرب لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏

به گزارش "ورزش سه"، دربی شمال لندن به میزبانی تاتنهام با ‏شکست 3-2 این تیم مقابل آرسنال به پایان رسید. ‏

تاتنهام که نیمه اول را 3-0 باخته بود در نیمه دوم روی دو اشتباه ‏فردی آرسنالی‌ها دو بار به گل رسید تا به بازگشت امیدوار شود ولی در ‏نهایت این بازی با پیروزی 3-2 توپچی‌ها به پایان رسید. ‏

آرسنال در بازی امروز از سه گلی که به ثمر رساند دو گل را روی ضربات ‏کرنر به ثمر رساند. گل اول که ارسال کرنر توسط ساکا توسط هویبرگ ‏به گل به خودی تبدیل شد و گل سوم که ارسال ساکا را هاورتز به تور ‏دروازه تاتنهام دوخت.

پوستکوگلو به همین مورد اشاره کرد و گفت تاتنهام با چند ضعف ‏روبرو است که یکی از آنها ضعف در مقاومت مقابل ضربات ‏ایستگاهی است. او گفت:" ما هنوز به اندازه کافی مقاوم نیستیم. به ‏خصوص در لحظات انتقال بازی بین فازها و روی ضربات ایتسگاهی. ‏ما خودمان اجازه می‌دهیم که حریف به راحتی به دروازه‌مان دسترسی ‏پیدا کند". ‏

سرمربی تاتنهام کاملا عصبانی به نظر می‌رسید. او در فصل جاری بعد ‏از هیچ باختی تا این حد ناراحت دیده نشده بود. تا جایی که ‏پوستکوگلو به صراحت از بازیکنانش انتقاد کرد و تنها کریستین رومرو ‏را شایسته تحسین دانست. او گفت:" امیدوارم همه بازیکنانم از ‏کریستین رومرو یاد بگیرند. باید هر طور شده آن چیزی که در این ‏پسر هست را به همه بازیکنانم منتقل کنم". ‏

پوستکوگلو باز هم درباره ضربات ایستگاهی آرسنال صحبت کرد و ‏گفت:" ناراحت‌کننده و دلسردکننده است. اگر فکر می‌کردم راه‌حل ما ‏برای پر کردن فاصله با حریف استفاده از ضربات ایستگاهی است ‏همه انرژی‌ام را روی این ضربات می‌گذاشتم". ‏

سرمربی تاتنهام در پاسخ به این سوال که تفاوت آرسنال با تاتنها چه ‏بود گفت:" آنها تیمی هستند که جزئیات برایشان اهمیت دارد و با ‏جزئیات پیروز می‌شوند ولی ما در این بازی به جزئیات باختیم". ‏

پوستکوگلو درباره صحنه خطای مشکوک به پنالتی قبل از آنکه بوکایو ‏ساکا به گل برسد گفت:" من صحنه را ندیدم و اگر هم دیده بودم ‏فرقی نداشت. بازی‌های فوتبال دیگر در استادیوم‌ها داوری نمی‌شود". ‏

دیگر خبرها

  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • حسرت برانگیزترین ضربات بازیکنان لالیگا که به تیرک برخورد کردند / فیلم
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم
  • پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏
  • فقط سه پنالتی زن برای پرسپولیس مانده بود!