Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:27:21 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۵ فروردین

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۵۶۶۸

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۵ فروردین

بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی/ تاثیر کرونا بر باورها و انگاره‌های مردم نسبت به حکومت‌ها/ تاکید بر ضرورت شروع کارهای اقتصادی/ گزارش لس‌آنجلس تایمز درباره تناقض در تحریم ایران و ژست بشر دوستانه آمریکا/ موضع گیری بادامچیان و میرسلیم درباره ریاست مجلس یازدهم و نمایندگان این مجلس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است/دولت مدام در حال رصد وضعیت است

به گزارش ایسنا، نشست خبری امروز سخنگوی دولت در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت. 

علی ربیعی در این نشست با تاکید بر اینکه هرگونه سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است، افزود:کارشناسان ما در حوزه سلامت ، بهداشت محیط کار امروز با همکاری اتاق های ذی ربط و تشکل های صنفی انبوهی از پروتکل‌ها را فراهم کردند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدام آمریکا برای جلوگیری از پرداخت وام به ایران از سوی صندوق بین‌المللی پول اظهار کرد: آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین‌المللی پول را وتو کند، سایر اعضای صندوق هم از اقدام ضد انسانی آمریکا جلوگیری خواهند.

خبرهای دیگر در این رابطه را نیز میتوانید در لنیک های زیر بخوانید.

به‌نظر نمی‌رسد آمریکا به رای مجامع حقوقی بین‌المللی برای ارسال اقلام بشردوستانه تمکین کند

جامعه جهانی اجازه ندهد تحریم‌های غیرانسانی به جان شهروندان آسیب بزند

***

کرونا باعث تغییراتی در باورها و انگاره‌های مردم نسبت به حکومت‌ها شده است

دومین خبر پربازدید، تحلیل یک کارشناس مسائل بین الملل درباره اثرات شیوع ویروس کرونا بر جهان بود.

سید جلال ساداتیان با اشاره به برخی تاثیرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شیوع این ویروس در عرصه جهانی افزود: این موضوع برروی برخی از انگاره‌ها و باورهای ذهنی مردم در کشورهای مختلف تاثیر داشته است گرچه بعضی نیز در این میان تلاش کردند که باورهای دینی مردم را مورد هجمه قرار دهند. 

کارهای اقتصادی باید آغاز شود/ تعطیلی و اخراج کارگران بار مضاعفی بر اقتصاد تحمیل می‌کند

خبربعدی،‌ تاکید یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برضرورت شروع کارهای اقتصادی بود.

احمد انارکی با اشاره به اینکه بحران کرونا همه کشورها را از نظر اقتصادی درگیر کرده و طبعا ما هم از این امر مستثنا نیستیم،‌ گفت: لازم است کارهای اقتصادی کم‌کم آغاز شود چرا که در غیر این‌صورت با تعطیلی کامل و اخراج کارگران بار مضاعفی بر اقتصاد کشور تحمیل خواهد ‌شد.

آمریکا با دزدیدن اقلام بهداشتی کارنامه خود را سیاه‌تر کرد

اظهارات یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت آمریکا با دزدیدن اقلام بهداشتی کارنامه خود را سیاه‌تر کرد، از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمد قمی در این باره تصریح کرد:  آمریکا روز به روز رو به افول بوده و ملت‌ها نسبت به آن اظهار تنفر می کنند؛ اگرچه خود می بیند در حال غرق شدن است ولی بیشتر دست و پا زده و موجب می شود انزجار ملت ها نسبت به آن بیشتر شود. آمریکا با اروپا هم زاویه پیدا کرده و حتی دست به اقداماتی ناشایست همچون دزدیدن اقلام بهداشتی می‌زند، این اقدامات پرونده آمریکا را سیاه تر و موجب می شود ملت ها نسبت به آمریکا بدبین تر شوند.

نمایش انسان دوستی جامعه پزشکی در بحران کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد

معاون اول رییس جمهور هم در مراسم معارفه رییس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه ابعاد اجتماعی و اقتصادی کرونا همه دنیا و ایران را متاثر کرده است، گفت: کادر پزشکی قدرتمند و نظام سلامت سازمان یافته کشور در این ایام کار بزرگی انجام دادند. جامعه پزشکی نمایشی از انسان دوستی به اجرا گذاشت که در تاریخ ایران ثبت خواهد شد و هنرمندان و نویسندگان و صاحب نظران حتما این فداکاری ها را ثبت خواهند کرد.

اظهارات امروز اسحاق جهانگیری درباره کرونا نیز از خبرهای مورد توجخ مخاطبان بود.

گزارش لس‌آنجلس تایمز درباره تناقض در تحریم ایران و ژست بشر دوستانه آمریکا

گزارش روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران در پی شیوع ویروس کرونا و اظهارات دولت آمریکا در این باره نیز از خبرهای پربازدید بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: این تحریم‌ها تنها موجب ممانعت از فروش نفت ایران که منبع عمده درآمد خارجی آن است و همچنین ممانعت از خرید تسلیحات و فناوری هسته‌ای توسط تهران نمی‌شوند بلکه این تحریم‌ها خرید مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی را در بازار آزاد سخت می‌کنند و تهران اکنون به این نیاز دارد.

آموزش مجازی نمی‌تواند آموزش حضوری را حذف کند

ارزیابی یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تاثیرات، نقاط قوت و ضعف آموزش های مجازی انجام شده در شرایط کرونا هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

داوود محمدی ضمن تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های آموزش مجازی محاسن بیشتری را برای آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: آموزش مجازی نمی تواند باعث این باشد که ما بخواهیم آموزش حضوری را حذف کنیم.

اخبار دیگر در زمینه شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

به‌نظر نمی‌رسد آمریکا به رای مجامع حقوقی بین‌المللی برای ارسال اقلام بشردوستانه تمکین کند

نهادهای حاکمیتی معاف از مالیات در سال ۹۹ داوطلبانه مالیات بدهند

دولت می‌تواند همه بودجه‌های عمومی و اختصاصی را در راه اقتصاد روزمره مردم خرج کند

به قشر آسیب پذیر جامعه کمک‌های بلاعوض ارائه شود

رزمایش کمک به نیازمندان بسیار ارزشمند است

همدلی با اقشار آسیب‌پذیر در این مقطع کنونی درسی برای همه ملت‌های دنیاست

رحمانی و دژپسند درباره برنامه‌های دولت برای مبارزه با کرونا به کمیسیون امنیت گزارش می‌دهند

جهش تولید نسخه شفابخش اقتصاد کشور در پساکروناست

 با توان داخلی می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم

آخرین وضعیت شیوع کرونا از موضوعات گفت‌وگوی ظریف با اوغلو

بازگشت تعداد دیگری از شهروندان ایرانی مقیم کویت

تغییر نحوه استقرار نمایندگان در صحن علنی با نظر ستاد مقابله با کرونا

***

موضع گیری بادامچیان و میرسلیم درباره ریاست مجلس یازدهم و نمایندگان این مجلس

موضع گیری دبیرکل و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در توییت های جداگانه، نسبت به جایگاه ریاست مجلس یازدهم و همچنین وظایف نمایندگان این مجلس هم از اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

ولایتمداری نخستین اصل در ارتش است

خبر پربازدید بعدی،‌ گفت‌وگوی تلفنی فرمانده نیروی زمینی ارتش با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان بود.

امیر سرتیپ کیومرث حیدریبا اشاره به خدمات‌رسانی به مردم گیلان جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: ولایتمداری نخستین اصل در ارتش است و نیروی زمینی ارتش خود را فدایی مردم ولایتمدار گیلان می‌داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی کارهای اقتصادی بین المللی تحریم ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، سید صولت مرتضوی امروز در مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های برتر که با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد، افزود: امسال روز کارگر و معلم با هم عجین شده‌اند، باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.   وی گفت: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است. در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است.    وزیر کار افزود: مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان و کارفرمایان هستند، اما مخاطب اصلی، جامعه کار و تولید است.   مرتضوی تاکید کرد: کشور‌هایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشور‌ها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.   وزیر رفاه گفت: اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد. در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال نیز بر جهش تولید نیز تاکید کردند و در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.   وی افزود: ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم. اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است. استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور ۴۰ سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.   وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: البته این پیشرفت‌ها کفایت نمی‌کند و باید هر روز بهتر از روز گذشته باشیم.

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد