Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@13:43:43 GMT

فاز دوم سلول درمانی بیماران کرونایی در کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۵۶۷۳

صراط:

دکتر مرتضی ضرابی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تحقیقات حوزه سلول درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گفت: ما با استفاده از سلول‌های خون بند ناف و مغز استخوان موجود در بانک سلول‌های بنیادی در صدد برآمدیم تا کارآزمایی بالینی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را آغاز کنیم.

به گفته وی، از ۲۵ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه فاز اول این کارآزمایی بالینی را روی ۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا آغاز کردیم و بعد از یک هفته ارزیابی مشاهده کردیم که سلول‌های بنیادی روی این افراد تأثیر گذار بوده و عارضه‌ای مشاهده نشد؛ در واقع نتایج اولیه نشان داد که سلول درمانی می‌تواند روش مؤثری در درمان بیماری کووید ۱۹ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی را به تازگی روی ۴۰ بیمار آغاز کردیم که در بخش آی سی یو بوده و ریه‌های آنها درگیر بیماری شده است، عنوان کرد: این تحقیقات روی افراد زیر ۶۵ سال بوده و با همکاری بیمارستان‌های مسیح دانشوری و شریعتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تزریق سلول از طریق رگ محیطی یا رگ مرکزی است، گفت: فاز دوم یا فاز نهایی این طرح دو هفته زمان می‌برد که نتایج مشخص شود.

مدیر بانک خون بند ناف رویان گفت: در این زمینه با کشورهای دیگر که تحقیقات و کارآزمایی های بالینی سلول درمانی را آغاز کرده‌اند در ارتباط هستیم؛ آنها منتظرند اطلاعاتی که از تزریق این سلول‌های بنیادی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گرفتیم را در اختیارشان قرار دهیم.

ضرابی با تاکید بر اینکه بیش از سیصد کارآزمایی بالینی در دنیا در حال انجام است، بیان کرد: از این تعداد ۱۵ طرح مربوط به سلول درمانی بوده که این پروژه ما نیز جز ۱۵ طرح ثبت شده است. اگر این پروژه نتیجه بگیرد نتایج را به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم و سپس بعد از تأیید به عنوان یک روش درمانی در بیماران کوبید ۱۹ مورد استفاده قرار می‌دهیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان در پاسخ به اینکه اگر این روش به تأیید وزارت بهداشت برسد، دیگر نیاز به تأیید سازمان بهداشت جهانی نیست، خاطر نشان کرد: چون این پروژه بر اساس پروتکل جهانی صورت می‌گیرد در صورت تأیید وزارت بهداشت، پروسه درمان در کشور خودمان قابل انجام است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مقابله با کرونا داروی کرونا درمان کرونا وزارت بهداشت سلول درمانی صراط کارآزمایی بالینی سلول درمانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا داغستانی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان از هزار و ۶۲۱ بیمار خاص و صعب العلاج گفت: هزینه‌های درمانی به این بیماران شامل هزینه‌های درمانی، بهداشتی، خرید تجهیزات پزشکی و توان بخشی است.
وی با اشاره به حمایت این نهاد از۶۵۹ بیماران زمین گیر نیازمند گفت: این بیماران علاوه بر تأمین تجهیزات توان‌بخشی، ماهانه پنج میلیون ریال کمک هزینه نگهداری و خرید لوازم بهداشتی و درمانی نیز دریافت می‌کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی افزود: همه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از مزایای بیمه مکمل مددجویی بهره‌مند هستند و کمک‌هزینه فرانشیز، خرید دارو و کمک هزینه‌های درمانی دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین پارسال سه هزار و ۲۶۰ عدد پوشینه و ۲۰ دستگاه ویلچر جهت بیماران نیازمند تهیه و تحویل شد.
داغستانی با بیان اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج به علت هزینه‌های بالای درمان نیازمند حمایت خیران هستند، گفت: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کمیته امداد استان به دست نیازمندان برسانند.

دیگر خبرها

  • آشنایی با پزشکی ترمیمی
  • انتقاد شدید فاطمه هاشمی از وزارت بهداشت
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • ابداع روشی تازه برای مبارزه با سرطان؛ تقویت سلول‌های ایمنی
  • بینا شدن افراد مبتلا به نابینایی ارثی با ژن‌درمانی «کریسپر»
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان