Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ضمن تأیید احتمال شیوع کرونا در مترو به‌دلیل سیستم تهویه واگن‌ها گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم به موضوع ورود کرده و آن را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فرنوش نوبخت در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در خصوص فعالیت‌ متروی تهران در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: از اول اسفند ماه که شیوع کرونا اعلام شد تاکنون فعالیت متروی تهران ادامه دارد و در حال حاضر ظرفیت خدمت‌رسانی ما به زمان بهمن ماه بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مباحث مهمی که در بحث پیشگیری از کرونا در حال انجام است بحث نشانه‌گذاری است که تاکنون 80 درصد قطارها نشانه‌گذاری شدند و تا فردا نیز این اقدام در خصوص باقی قطارها به انجام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص رفع موانعی که برای جداسازی واگن‌های خانم‌ها و آقایان نیز گفت: درب‌هایی که برای جداسازی واگن خانم‌ها بود به‌دلیل ایجاد مانع برای ضدعفونی برداشته شد و در حال حاضر این جداسازی با میله افقی انجام می‌شود. جداسازی انجام شده و تنها تیپ آن تغییر کرده است.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در ارتباط با اظهارنظر رئیس شورای شهر نسبت به احتمال شیوع ویروس کرونا در واگن‌های مترو به‌دلیل سیستم تهویه آن و این‌که چرا این موضوع به شهروندان برای استفاده کمتر از مترو اطلاع‌رسانی نشده است، عنوان کرد: سیستم تهویه در قطارهای مترو نه در تهران بلکه در همه جای دنیا به این ترتیب است که هوا را از داخل گرفته و پس از فیلتر کردن مجدداً به واگن بازمی‌گرداند و در حال حاضر امکان تغییر این سیستم وجود ندارد.

وی با تأکید مجدد بر این موضوع که سیستم تهویه قطارها یک موضوع فنی است و از قبل به این شکل بوده است، افزود: در مدت کوتاه امکان تغییر این سیستم وجود ندارد و برای کاهش شیوع شهروندان باید بحث فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اذعان کرد: در این خصوص از وزارت بهداشت می‌خواهیم به موضوع ورود کرده و آن را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را به ما اعلام کنند و ما نیز تابع ستاد مقابله با کرونا هستیم.

نوبخت در ارتباط با بحث کاهش سرفاصله‌ها به‌منظور جلوگیری از ازدحام در ایستگاه‌های مترو گفت: در دو ماهه اخیر واردات بسیار سخت شده و ما حتی از لحاظ تأمین قطعات یدکی نیز با مشکل مواجهیم و در تلاش هستیم تا وضعیت موجود را حفظ کنیم. کاهش سرفاصله‌ها نیازمند ناوگان است و این در حالی است که در حال حاضر ما با تمام توان در حال فعالیت هستیم.

وی در ارتباط با آمار مسافران مترو هم گفت: میزان مسافران در تاریخ پنجم اسفند ماه یک میلیون و 113 هزار نفر بود که این میزان در 26 اسفند به 438 هزار نفر کاهش یافت و در روز گذشته نیز میزان مسافران متروی تهران 338 هزار نفر بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با تأکید مجدد بر این موضوع که ظرفیت متروی تهران ثابت است و در حال حاضر با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی است، افزود: به هر میزان که ادارات، بازار و مراکزی که دارای جذابیت سفر هستند باز شود ازدحام در مترو افزایش خواهد یافت و اهمیت پیشگیری از کرونا با رعایت فاصله اجتماعی از سوی خود مسافران خواهد بود.

نوبخت تصریح کرد: البته در صورت شناور شدن ساعت فعالیت ادارات مدیریت و جلوگیری از ازدحام در مترو به شکل مناسب‌تری فراهم خواهد شد.

وی در ارتباط با موضوع عرضه ماسک رایگان به مسافران نیز گفت: سازمانی را سراغ ندارم که بتواند به‌صورت رایگان ماسک تأمین و توزیع کند و عملاً چنین کاری برای  ما فراهم نیست زیرا ما برای تأمین اقلام بهداشتی برای کارکنان خود نیز دچار مشکل هستیم. شهروندان باید خودشان به فکر سلامتی خود بوده و در زمان حضور در مترو از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران حال حاضر سیستم تهویه شیوع کرونا واگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام

ایسنا/ایلام اداره کل هواشناسی استان ایلام، با ورود سامانه بارشی جدید از امروز عصر به استان، هشدار زرد صادر کرد.

این سامانه بارشی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ فعالیت خود را در استان به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ در نواحی مستعد و کاهش دما خواهد داشت.

مخاطرات این سامانه که تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در ایلام فعالیت دارد آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، اختلال در تردد، احتمال آسیب به محصولات و مزارع کشاورزی، احتمال آسیب به تأسیسات سبک است.

اداره کل هواشناسی استان ایلام توصیه کرده است کشاورزان استان در برداشت محصول خود تسریع کنند، مردم و مسافران در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)