Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سالجاری، گفت: معتقدم این مصوبه نقطه عطفی در ساماندهی بازار مسکن محسوب می‌شود، زیرا به قطع داست واسطه‌گران و دلالان از این بازار منجر خواهد شد.

وی با انتقاد از دولت در اجرا نکردن قانون مالیات بر عایدی از خانه‌های خالی اظهار داشت: ماه‌هاست در نامه‌ها و جلسات متعدد حضوری و غیر حضوری از مجموعه وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم که دولت قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرا کند، اما متأسفانه تاکنون پیگیر‌ی‌های ما به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با طرح این سؤال که هدف دولت از اجرا نکردن قانون اخذ مالیات از خانه‌‌های خالی مشخص نیست، افزود: در جلساتی که با دولت در مجموعه وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم، ضمن بیان گلایه‌های خود از اجرا نکردن این قانون، اعلام کردیم که اگر مشکلی در روند اجرای قانون و یا حتی موادی از آن وجود دارد، به مجلس اعلام کنند.

بهادری ادامه داد: مجلس آمادگی خود را برای اصلاح احتمالی قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اعلام کرده، اما دولت هیچ توجهی به تذکرات نمایندگان مجلس نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب می‌شود تا ضمن کوتاه شدن دست دلالان از این بازار، مسکن به مورد استفاده مصرف‌کنندگان واقعی رسیده و از طرف دیگر قیمت‌ها نیز تعدیل شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس قانون اخذ مالیات اخذ مالیات از خانه های خالی قانون اخذ مالیات از خانه اجرا نکردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها