Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@10:53:43 GMT

۷۰ واکسن ضد کرونا در جهان در دست ساخت است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۸۲۶۳

۷۰ واکسن ضد کرونا در جهان در دست ساخت است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ۷۰ واکسن برای کووید ۱۹ در جهان در حال ساخت است و آخرین مورد آن مربوط به یک شرکت چینی در هنگ ‌کنگ است.

به نوشته یورونیوز، مقامات سازمان جهانی بهداشت از قول دانشمندان زیست‌فناوری چینی گفته‌اند که روند ساخت این واکسن هم اکنون به فاز دوم رسیده است.

دو واکسن دیگر نیز که به طور جداگانه به دست پژوهشگران دو شرکت دارویی آمریکایی ساخته می‌شود، اینک به مرحله تست انسانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک استاد واکسن‌شناسی آکسفورد به نام سارا گیلبرت که ریاست یک گروه از پژوهشگران بریتانیایی مشغول ساخت واکسن کرونا را بر عهده دارد می‌گوید به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته است.

وی روز شنبه به نشریه تایمز گفت که این واکسن احتمالا تا ماه سپتامبر، یعنی حدود ۵ ماه دیگر آماده خواهد شد. او همچنین گفته که «تا ۸۰ درصد» به کارآیی این واکسن مطمئن است.

کارشناسان می‌گویند به طور معمول سال‌ها طول می‌کشد تا یک واکسن ساخته شود و ساخت واکسن کرونا در بهترین حالت بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

با این حال گیلبرت امیدوار است که به همراهی تیمش بتواند در مدتی بسیار کمتر این واکسن را تولید کند. او گفته که آزمایش‌های انسانی واکسن جدید قرار است تا دو هفته آینده آغاز شود.

رسیدن به مرحله تولید انبوه و تولید میلیون‌ها دوز واکسن کرونا ممکن است ماه‌ها طول بکشد، اما گیلبرت در این مورد هم خوش‌بین است.

او با اعلام این که در حال مذاکره با مقام‌های دولتی است، می‌گوید در صورت دریافت بودجه کافی، تولید را قبل از دریافت نتایج نهایی آزمایش‌ها شروع می‌کند. او همچنین گفته که اگر همه چیز خوب پیش برود واکسن جدید احتمالا در اوایل پاییز به مرحله تولید و عرضه انبوه خواهد رسید.

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1376445

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • نحوه تولید پروفیل زد سوله
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شاهکار نوشاد عالمیان در عربستان
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید