Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@11:31:48 GMT

محله نارمک تهران کجاست؟ | قیمت آپارتمان در نارمک | نقشه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۸۴۵۱

محله نارمک تهران کجاست؟ | قیمت آپارتمان در نارمک | نقشه

محله نارمک تهران کجاست؟ وضعیت رهن و اجاره و خرید آپارتمان در نارمک تهران؛ محله نارمک در جنوب ده نارمک ساخته شده است. نارمک یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران به شمار می آید.

محله نارمک در تهران از جمله محله های قدیمی و کهن می باشد. نارمک تهران در حقیقت محله ای در بخش شرقی تهران است. نارمک هم مانند برخی از مناطق دیگر متشکل از دو قسمت می باشد، به این صورت که این محله به واسطه بزرگراه رسالت به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، قسمت جنوبی نارمک واقع در منطقه ۸ شهرداری می باشد و بخش شمالی نارمک در منطقه ۴ شهرداری واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه دارای ۱۰۰ میدان است که ۱۳ میدان در بخش شمالی و ۸۷ میدان در بخش جنوبی واقع می باشد.

محله نارمک در تهران

محله نارمک در جنوب ده نارمک ساخته شده است. نارمک یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران به شمار می آید. این محله که از ضلع شمالی متصل به محله تهران نو است و از ضلع جنوبی و شرقی به محله شمیران نو متصل می باشد، به همراه محله تهرانپارس در دهه ۲۰ به وسیله فرانسوی ها ساخته شده است. چندی بعد در حدود سال ۱۳۳۰ شمسی این محله برای سکونت فرهنگیان آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

یکی از مورد هایی که بر معروفیت این محل می افزاید، وجود مسجد ها می باشد. نارمک دارای مسجدهای بسیار معروفی می باشد که یکی از مسجد های معروف این منطقه با نام مسجد جامع نارمک واقع در خیابان سمنگان می باشد، از دیگر مسجد های معروف میتوان به مسجد النبی اشاره داشت که این مسجد هم در میدان نبوت واقع است و دیگری هم مسجد احمدیه واقع در خیابان آیت است.

موقعیت مکانی و امکانات نارمک استان تهران

منطقه نارمک از شمال به سمت بزرگراه شهید زین الدین و جنگل های لویزان و شیان راه دارد، از سمت جنوب هم به خیابان دماوند و محله تهران نو منتهی می شود. نارمک از جهت غرب و شرق مابین دو بزرگراه واقع شده است، از جهت غرب به بزرگراه امام علی (ع) راه دارد و از جهت شرق به بزرگراه شهید باقری متصل می باشد.

از جمله خیابان های مهم نارمک شامل خیابان آیت، گلستان، هنگام، شهید ثانی یا ۴۶متری نارمک، دماوند، جانبازان یا همان گلبرگ، سامان، فرجام، سمنگان، دردشت، سراج، مدائن، دلاوران، مهر، چمن، مرجان یا خیابان آغمیونی و سهیلیان و دیگر مورد ها می باشد.

در ابتدای مطالب ذکر شد که نارمک دارای 100 میدان است که اینک قصد داریم به مهم ترین میدان‌های نارمک بپردازیم که عبارتند از میدان هلال احمر، میدان رسالت، میدان نبوت یا هفت حوض، میدان الغدیر و میدان های ۴۸ - ۵۰ - ۵۱ - ۴۱ - ۷۳ - ۱۶ و ۱۰۰. از موراد قابل توجه این مورد است که بزرگ ترین میدان منطقه نارمک، میدان صدم می باشد و کوچک ترین میدان آن میدان ششم است.

از دیگر نقاط مثبت این ناحیه وجود دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد که از جمله یکی از دانشگاه های مطرح و مهم ایران در سطح کل جهان است و قدمت آن نزدیک به یک قرن است که در نارمک واقع شده است.

از بیمارستان های اطراف نارمک هم می توان به بیمارستان انصاری اشاره داشت که واقع در خیابان شهید ثانیمی باشد و دیگری بیمارستان الغدیر واقع در میدان الغدیر می باشد.

وضعیت رهن و اجاره در نارمک تهران

جمعیت محله نارمک در حدود، بیش از ۳۰۰ هزار نفر و تعداد حدودی ۸۹ هزار خانواده تخمین زده شده است، با در نظر داشتن نرخ رشد جمعیت و بالا رفتن تب سکونت در تهران این تعداد همچنان رفته رفته رو به افزایش می باشد. تمامی موارد گفته شده، چه از بایت مسیر ها و امکانات نزدیک، همگی سبب ساز رفاه بیشتر افراد ساکن در این منطقه شده است و این مورد عامل اصلی متوسطِ رو به بالا بودن سطح قیمت آپارتمان در نارمک است. همچنین بوستان ها و فضاهای سبز موجود امتیاز دیگری برای این منطقه می باشد. برای مثال اصلی ترین و مهم ترین بوستان ها به شرح زیر می باشد:

بوستان تمدن بوستان فدک بوستان غدیر بوستان شقایق بوستان یاسمن بوستان ولیعصر باغ موزه مینیاتور بناهای مهم و گردشگری نارمک تهران

هر منطقه ای دارای بناهای خاصی می باشد که به نوعی خاصیت گردشگری به آن محدوده می بخشد. نارمک هم دست کمی از ماجرا ندارد و شامل بناهای خاصی می باشد که مهم ترین این امکان به این شرح می باشد:

میدان نبوت بیمارستان الغدیر مسجد خاتم النبیاء بازار مبل دلاوران مسجد النبی نارمک بیمارستان انصاری مسجد جامع نارمک فرهنگسرای خانواده کتابخانه دکتر شهیدی دانشگاه علم و صنعت ایران

همچنین در محدوده ضلع غربی میدان نبوت فروشگاهی تحت نام شهرکتاب وجود دارد که یک فروشگاه فوق العاده برای طرفداران کتاب و لوازم التحریر است. اگر به دنبال فروشگاه هایی هستید که بتوانید هر آنچه را که می خواهید تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما سمت خیابان آیت است که یک خیابان دوطرفه می باشد و با پیاده روهای پهن و بزرگی که دارد بسیار معروف است.

منبع: آنا

کلیدواژه: نارمک تهران نارمک منطقه نارمک نارمک منطقه نارمک نارمک تهران محله نارمک نارمک تهران میدان نبوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در نشست خبری پیوند صادق که ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برنامه عزاداری در مدارس کشور ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت با عنوان «پیوند صادق» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با حضور در محل تحصیل خود در قالب عزاداری به سمت نخستین و نزدیکترین مسجد محل خود حرکت می کنند و بعد از اقامه نماز گفتگوی علمی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه، طرح پیوند صادق به همت عده‌ای از نیرو‌های مردمی در محلات و مدارس سراسر کشور کلید زده شده است، افزود: این طرح با توجه به پاسداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گرفت که هدف از اجرای آن، نشر معارف امام جعفر صادق (ع) و ترویج فعالیت‌های این امام در تمام اعصار در حوزه‌های دین و دیانت و دانش پروری است.

منیری با بیان اینکه دانش پروری از مسائل مهم روز است و امام صادق (ع) نیز شاگردان بسیاری را تربیت کردند، افزود: بیش از ۵۰ درصد از روایات ما، محصول تلاش‌های امام جعفر صادق (ع) است.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف پیوند در ۴ نقطه مرکزی و فرهنگی یعنی منزل، محله، مدرسه و مسجد اجرا می‌شود.

منیری گفت: این طرح در حال حاضر نوپاست و امیدواریم در آینده در کل کشور منشأ خدمات فرهنگی باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک