Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:17:37 GMT

دانشنامه تبرستان و مازندران منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۸۶۹۴

دانشنامه تبرستان و مازندران منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع  گفت: دانشنامه بزرگ مازندران به سرپرستی "جهانگیر نصری اشرفی" در ۳۳۰۰ دوره ۵ جلدی به چاپ رسید.
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران خاطرنشان کرد : این مجموعه پنج جلدی نخستین دائرة‌المعارف جامع مازندران است که بیش از  هزار و ۲۰۰ مؤلف و دانشور طی حدود یک دهه فعالیت گردآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی دانشنامه تبرستان و مازندران  از سوی نشر نی به مرحله چاپ و بزودی وارد بازار کتاب می شود.
زارع در مورد بخش های این  دانشنامه توضیح داد: جلد نخست مجموعه در قالب دیباچه  است که در آن به طور کامل درباره دانشنامه شرح داده می شود و در  جلد دوم سرفصل‌های تاریخ، اقوام، جغرافیای طبیعی و محیط زیست، باستان‌شناسی و معماری قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهارداشت: جلد سوم  این دانشنامه به سرفصل‌های شهرستان‌ها و شهرها، نظام‌های اداری، آموزشی و فرهنگی، اقتصاد و نام‌آوران پرداخته شده است.
زارع جلد چهارم این کتاب را مربوط به سرفصل فرهنگ و مردم‌نگاری در حوزه فرهنگ ناملموس و فرهنگ ملموس و جلد پنجم به سرفصل‌های زبان، ادبیات، موسیقی، رسانه و ارتباطات و افزوده‌های دیگر اختصاص دارد.

عباس زارع با اشاره به اینکه دانشنامه تبرستان و مازندران در ثبت، ضبط و حفظ دستاوردهای باستانی، تاریخی، جغرافیایی، زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و میراث مادی و معنوی این سرزمین توانسته موفق باشد، گفت: گستره اطلاعات دانشنامه، حوزه های فرهنگ تبری زبان از جمله استان گلستان، البرز، تهران، گیلان، قزوین و مازندران را در بر می‌گیرد که در نوع خود قابل ستایش است.
به گفته وی پس از شکست ویروس کرونا دانشنامه تبرستان و مازندران به طور رسمی با حضور مسوولان ارشد ملی و استانی رونمایی می شود.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ استاندارمازندران و سایر مسوولان استانی و ملی برای تامین مالی انتشار این دانشنامه قدردانی کرد و اظهارداشت : در حالی این دانشنامه در اختیار علاقه مندان به فرهنگ ایران و مازندران قرار می گیرد که این استان این روزها در غم از دست دادن حسن انوشه یکی از فرزندان این خطه شمال کشور و یکی از نام آوران فرهنگ و ادب ایران زمین سوگوار است.
 

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دانشنامه تبرستان و مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد از همکاری و مشارکت این اداره کل در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان در سطح استان خبر داد.




به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: معلمان در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند که تکریم آنان وظیفه‌ای همگانی است.

وی از مکاتبه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ومناطق جهت مشارکت در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان خبر داد وگفت: در برنامه استانی نیز بخشی از آیتم‌های فرهنگی و هنری را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت می‌کند تا لحظات شاد و مفرحی برای معلمان خوب این دیار فراهم نماییم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر و تشکر از پیشگامی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در برنامه‌های تکریم و تجلیل از معلمان در سطح استان گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در هفته معلم برنامه‌هایی در خور شان معلمان که بر گردن همه حق دارند به نحو شایسته‌ای اجرا نمایند.

محمد جمالی افزود: معلمان از تأثیرگذارترین افراد در زندگی هستند و نقش مؤثری در رشد تربیتی و شخصیتی افراد ایفا می‌کنند که تکریم منزلت و مرجعیت آنان در جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی