Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برنامه کوچک‌سازی دولت باید با جدیت دنبال شود گفت: نظارت دستگاه قضایی و نظارتی بر واگذاری‌ها تشدید شود. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمهدی مقدسی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی جهش تولید در صنعت استان مرکزی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد اظهار داشت: امیدواریم علی‌رغم اینکه ویروس کرونا دنیا و اقتصاد جهان را درگیر کرده، این تهدید انسانی و اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر بنده موضوع کرونا تلنگری به بشریت و انسان‌ها بود و ضعف بشر در برابر قدرت خدا را به نمایش گذاشت حتی در آمریکا هم وضعیت از مرحله هشدار گذشت و اعلام بحران کرد، امیدوار هستیم با این تلنگر بشر نسبت به غفلت‌هایی که به طبیعت، نسبت به هم‌نوع و نسبت به مسائل بین‌المللی  و زیرپا گذاشتن حقوق دیگران مرتکب شده متوجه شود و به خود بیاید که با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی این کره زمین را وقتی مرور می‌کنیم ضعف بشر با یک ویروس میکروسکوپی قابل لمس است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با بودجه کل کشور در سال 99 بدون کرونا، با یک واقعیتی ناشی از آثار تحریمی مواجه شدیم که بودجه ما تحت تاثیر بود، از 565 هزار میلیارد، پیش‌بینی این بود که شاید 170 تا 180 هزار میلیارد تومان آن حباب باشد، یعنی مالیات 192 هزار میلیارد تومانی با فرض عدم شیوع کرونا تطابقی نداشت.

مقدسی بیان کرد: بنابراین ترازی که باید برقرار می‌شد را با اوراق مشارکت و استفاده از منابع صندوق و حتی استقراض از بانک مرکزی رقم زدند، این وضعیت شکننده‌ای برای بودجه و اقتصاد ما بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی که برای امسال بدون بحث شیوع کرونا داشتیم این بود که ساختاری را که در آن بودجه شرکت‌های دولتی حداقل 2.5 برابر بودجه کل کشوربود و میزان منابع آنها بیش از یک میلیون هزار میلیارد تومان است تغییر دهیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: واقعیت این است که سیاست کشور با توجه به اینکه در سال 98 نتوانستیم نفت زیادی صادر کنیم و پول آن میزانی هم که صادر شد برنگشت بر این محور قرار گرفت، البته این که وابستگی اقتصاد و بودجه به نفت کم می‌شود مزیت است و از گذشته‌ها آرزو بوده اما این که یک‌باره اتفاق افتاده نه اینکه بخواهیم و توانمندی ما باشد بلکه در اثر تحریم ناچار شدیم این مسیر را طی کنیم سبب شد که یک مقدار برای مردم و بسیاری از بخش‌ها سخت باشد.

مقدسی افزود: اما نتیجه آن خوب بوده و شاید اگر این مرحله را پشت سر بگذاریم و بتوانیم اقتصاد بدون نفت را یا از سر اجبار یا بر اثر اراده رقم بزنیم اتفاق مطلوبی است، از سویی برخی از محصولات و تولیدات کشور در حوزه دارو و لوازم خانگی دارای وضعیت خوبی شد، شرکت‌های دانش‌بنیان وضعیت نسبتا بهتری را نسبت به سال 97 داشتند و دانشگاه‌ها هم در حوزه عملیاتی بودن بهتر از گذشته بودند.

وی تصریح کرد: اما در حوزه کسری بودجه نگران بودیم، بحث کرونا که پیش آمد، سه دوازدهم از درآمدهای مالیاتی که مرتبط با حوزه تولید و اصناف است و عمدتا هم اینها پرداخت می‌کنند، متوسط سه دوازدهم درآمدهای مالیاتی کم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش‌بینی وزیر بهداشت و درمان این بود که اگر این شرایط با همین پروتکل‌ها رعایت شود پایان اردیبهشت این ویروس مهار می‌شود، البته پیش‌بینی است و ممکن است در صورت رعایت نشدن و یا هر روند دیگری نتیجه تغییر کند.

مقدسی ادامه داد: کرونا بر روی مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان تاثیر می‌گذارد، برای مثال انسجام اروپا در اثر کرونا یک مقدار مورد خدشه قرار گرفته و بین عربستان و روسیه هم که از مدت‌ها قبل مشکل بر سر قیمت نفت بود با تقبل آمریکا و عقب‌نشینی آمریکا این موضوع حل شد، به طور یقین مناسبات سیاسی و اقتصادی بعد از کرونا در جهان به هم می‌ریزد، جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا و غیره مصداق این موضوع است.

وی عنوان کرد: کسری بودجه را که دولتی‌ها توجیه می‌کنند ولی ما عملا می‌گفتیم این وضعیت حتی بدون شیوع کرونا حباب است و اکنون تاثیر کرونا را هم دارد، آنچه که در جلسه سران سه قوه هماهنگ‌ شده، مقام معظم رهبری، دولت و مجلس هم موافقت کرده‌اند این است که بار دولت را در دارایی‌های مازاد کم کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: کل شرکت‌های دولتی به جز مواردی استثنا، قرار است به فروش برود منتها به مانند واگذاری‌های سال‌های گذشته مانند هپکو، واگن‌پارس و غیره نباشد و به گونه‌ای نباشد که واگذار کنند بعد فرد تحویل‌گیرنده را دستگیر کنند.

همتی: ظرفیت خوبی برای تامین کسری بودجه دولت با اوراق بدهی داریمدژپسند: بخش زیادی از کسری بودجه دولت با مالیات جبران شده استاخذ مالیات از خودروها و خانه های لوکس/ تاجگردون: کسری بودجه 99 زیر 110 هزار میلیارد تومان است

مقدسی تصریح کرد: باید از ابتدا مناسبات را درنظر بگیرند تا به این شکل نشود که هم دولت واگذار کند و هم محکوم شود، قوه قضاییه و نحوه واگذاری، کمیته و اهلیت‌ها را رسیدگی کنند، تا هم دولت کوچک شود و هم اینها را به عنوان منابع مولد داشته باشیم.

وی بیان کرد: تعدد قوانین برای نظام اداره کشور نه تنها مفید نبوده بلکه مضر هم بوده است و اکنون کوچک‌سازی دولت برای ما یک مزیت است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید نگاه ملی و عزم ملی باشد و نحوه عمل هم باید به گونه‌ای باشد که اثرگذاری لازم را داشته باشد، خوشبختانه اکنون گرایش بازار سرمایه به استفاده از این ظرفیت وجود دارد.

مقدسی عنوان کرد: بعد از ایام عید با وجود همه این مسائل سهام بسیاری از واحدها افزایش پیدا کرد، اما باید تدبیری باشد چون فراز و نشیبی دارد، می‌دانید که عرضه و تقاضا در ارائه سهام وجود دارد، در عین حال حتی اگر افت قیمت هم داشته باشد باز مزیت مد نظر را دارد، البته مفهوم این صحبت این نیست که چوب حراج بزنیم.

وی افزود: بلکه مفهوم این است که این سهام امانتی دست دولت است اما خوب استفاده نمی‌‌شود و وقتی این امانت در دست اهل آن قرار گیرد از آن استفاده بهینه می‌شود و دولت هم با فروش این منابع می‌تواند کسری خود را جبران کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما این کار هم شرط دارد و آن اینکه هر چه فروش می‌رود را به بخش تولید بیاورند نه اینکه در موارد بیهوده هزینه شود، نه اینکه صرف هزینه‌های جاری شود، بلکه درآمد حاصل از آزادسازی این منابع را باید مستقیم به بخش تولید منتقل کنند.

مقدسی بیان کرد: بنده تا 6 خرداد بیشتر نماینده نیستم، بعد از آن اگر توفیقی بود و دستی در کار داشتم وظایف خود را انجام می‌دهم، اما به عنوان نماینده مجلس تا روز آخر این استراتژی را دنبال می‌کنیم که منابعی که از این راه آزاد می‌شود به طور حتم در راستای تقویت تولید قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چون هر چه عرضه بیشتر شود قیمت پایین می‌آید، بنابراین باید در حد نیاز عرضه شود اما حسن این کار این است که حجم دولت و شرکت‌های دولتی را محدودتر می‌کند و تنها شرط آن این است که این منابع در جای درست هزینه شود.

مقدسی افزود: این بحث را به طور جدی دنبال می‌کنیم، امیدواریم که مسیر درستی انتخاب شود و ادامه پیدا کند که کشور به یک آرامشی از بُعد اقتصادی برسد، اگر در سال 99 این سیاست را با همکاری قوای سه‌گانه و همکاری همه افرادی که دلسوز کشور هستند داشته باشیم می‌توانیم بحران کرونا و کسری بودجه را با مدیریت صحیح پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: بنده بعد از 4 سال با تحقیقات فراوان، هیچ رایی را بدون مطالعه مرکز پژوهش‌ها، اداره کل قوانین و گزارشات کارشناسان و اتاق‌های فکری که داشتم چه مخالف و چه موافق نداده‌ام و سعی کردم منافع ملی را درنظر داشته باشم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما فرآیند قانون‌گذاری ایراداتی دارد، فرانسه و آلمان حدود 2 هزار و 500 قانون دارند درحالی که ایران حدود 12 هزار قانون دارد، در بحث معدن 681 ماده برای معدن و 2 هزار و 800 حکم معدنی داشتیم که ضد و نقیض هستند و حاصل آن تعطیلی 60 درصدی معادن است.

مقدسی ادامه داد: 6 درصد ذخایر معدنی دنیا را که ظرفیت عظیم خدادادی است داریم اما از این ظرفیت نتوانسته‌ایم درست استفاده کنیم، مانع چیست، چطور از 11 هزار و 800 معدن، 50 درصد در حالت خوشبینانه تعطیل بوده، این یعنی قفل کردن اقتصاد که فرآیند قانون‌گذاری عامل آن است، سوال اینجاست که ما به عنوان نماینده چه کاری انجام داده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین معدنی که به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد قوانین شسته رفته‌ای است یعنی مازاد را حذف کرده‌ایم و ترمزها را برداشته‌ایم که قوانین چابک باشد.

مقدسی تصریح کرد: به سبب اصلاح فرآیند قانون‌گذاری که ایرادات اساسی دارد در بخش صنعت و معدن وظیفه خود را انجام داده‌ایم، قوانینی که اصلاح شد و بعد در دستور کار می‌رود کار ضروری و اساسی بود که باید انجام می‌شد، در حوزه‌های دیگر هم باید این اتفاق بیفتد یعنی مجلس یازدهم قانون‌گذاری را تا جای ممکن باید کنار بگذارد.

وی بیان کرد: قوانینی که مانع هستند و به منزله ترمز هستند باید اصلاح شود، برای مثال در گمرکات بسیاری از این ایرادات وجود دارد که برای ترخیص یک کالا هزاران مشکل را ایجاد می‌کند و مزاحمت‌های قانونی هستند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بلاتکلیفی‌هایی در کار ایجاد می‌شود که 50 درصد معدن یعنی 5 هزار و 500 معدن بلاتکلیف است، مزیت بسیار بالایی که هم در حوزه اشتغال و هم عرصه‌های دیگر می‌تواند موثر باشد با وجود ظرفیتی که داریم به سبب ایرادات قانون بلااستفاده مانده است.

مقدسی عنوان کرد: مشکل واگن‌پارس را در صنایع ریلی با سماجت و پیگیری برطرف کردیم و جلوی انحرافات را گرفتیم و اکنون شاهد در ریل قرار گرفتن صنعت ریلی چه واگن چه ریل هستیم.

وی افزود: کار ما به عنوان نماینده قانون‌گذاری بود و مزاحمت‌های قانونی بخش صنعت و معدن را برداشتیم که در صورت تصویب شدن موثر است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه بودجه‌ریزی یک ایراد اساسی در کشور وجود دارد، در بدو ورود به مجلس 12 و نیم درصد اعتبارات استانی داشتیم که اکنون به 25 درصد رسده و تا سال آینده به 30 درصد می‌رسد، یعنی سهم اعتبارات عمرانی استانی افزایش پیدا کرده است.

مقدسی بیان کرد: درست است اکنون در تحریم قرار داریم و رقم‌ها خیلی قابل توجه نیست اما سهم اعتبارات عمرانی تا پایان برنامه حداقل به 30 درصد می‌رسد و خیز ما این است که باید به طور حتم ظرف دو سال این 30 درصد به 50 درصد برسد

وی ادامه داد: نظام بودجه‌ریزی یک بیماری مزمن دارد و مختص امروز نبوده و سال‌ها همین است، خوشبختانه بخشی از آن در برنامه ششم توسعه برطرف شد و باید عملیاتی شود و بخش دیگر هم باید مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این دارایی کشور است اگر به طور صحیح مدیریت شود آثار خیر آن را در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی می‌توان دید.

*** حوزه معدن و تجارت نقش اساسی در رتبه‌بندی استان‌ها در کشور ایفا می‌کند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به شعار سال 99 اظهار داشت: امسال را مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامیدند، با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی که یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و در بخش‌های دیگر هم حوزه معدن و تجارت نقش اساسی را در رتبه‌بندی استان‌ها در کشور ایفا می‌کند بر آن شدیم که این جلسه را برگزار کنیم.

جواد حسنی افزود: با توجه به اینکه در استان هم این بحث کلید خورده که شرایط را در واحدهای تولیدی و صنعتی باید به گونه‌ای مدیریت کرد تا با توجه به نام‌گذاری سال، به هدفی که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند برسیم این نشست را تشکیل داده‌ایم تا از  این رهگذر نظرات را به عنوان رهنمود در برنامه‌ها و سیاست‌های کاری خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با اقداماتی که انجام خواهیم داد این اقدامات و برنامه‌هایمان اثرگذار باشد و شرایط مطلوبی را برای تولید، صنعت و تمام محورهای اقتصادی استان به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد قانون گذاری کسری بودجه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۱۲ در خصوص یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 12 (بودجه شرکت های دولتی) در خصوص تخصیص اعتبارات برای دستگاه‌های فرهنگی با 153 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 در صحن علنی گفت: ما در تصویب مرحله اول بودجه مصوبه‌ای داشتیم تحت عنوان اینکه از هزینه‌  شرکت‌های دولتی یک درصد برداشت شده و برای مسائل فرهنگی هزینه شود. این موضوع بر اساس محاسبات ما 28 همت منابع لازم داشت.

وی افزود: یکی از موضوعات عجیبی که در دو مرحله‌ای شدن بودجه اتفاق افتاد این بود که دولت این منابع را در جداول آورد و تأکید داشت که تلاش دارد این منابع را به دست خود توزیع کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: بهرحال 36 همت برای این بخش از سوی دولت در جداول آورده شد، با این حال در کمیسیون مباحث مختلفی در رابطه با این بخش صورت گرفت تا توزیع منابع بهتر شود.

حاجی بابایی اظهار کرد: در رابطه با توزیع منابع این جدول تلاش شده تا جایی که ممکن است این منابع به صورت عادلانه توزیع شود، همچنین قسمتی از منابع این جدول مربوط به امور ورزشی و تربیت بدنی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مخالفت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه اظهار کرد: منظور از جدول 12 این است به صورت بی‌حساب و کتاب و نظارت منابعی اختصاص یابد تا دستگاه‌های فرهنگی این منابع را مصرف کنند. به واقع اگر ما منابع در این بخش زیاد داریم باید در توزیع آن دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اساسی در حوزه فرهنگ اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اساسی کشور در زمینه موضوعات فرهنگی است، از سوی دیگر ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، در این شرایط چرا باید 36 همت منابع را بدون نظارت به دستگاه هایی که نمی‌دانیم خروجی آنها چیست، اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ما به دو سوم درآمدها هیچ‌گونه نظارتی نداریم، تأکید کرد: تنها به بخشی از منابع درآمدی نظارت وجود دارد با این شرایط ما می‌خواهیم 36 همت از این منابع را به دستگاه‌هایی بدهیم که خروجی ندارند و اصلا مشخص نیست چه کار می‌کنند. بنابراین به هیچ عنوان این جدول را تأیید نکنید چرا که توزیع این منابع بدون نظارت و بدون حساب و کتاب است.

احمد راستینه در موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه گفت: به واقع از جمله افتخارات مجلس یازدهم چند اقدام مبنایی به یادگار مانده است. در ابتدای مجلس یازدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی کمتر از نیم درصد بود اما در 4 سال گذشته سهم فرهنگ از بودجه عمومی 2.5 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین متأسفانه در سال‌های گذشته از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولت که هیچ نظارتی بر روی آن انجام نمی‌شد عددهای هزینه می‌شد بدون اینکه بتوان خروجی آن را محاسبه کرد. همچنین از جمله افتخارات دیگر مجلس یازدهم حکمی است که در برنامه هفتم مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت تا یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی به فرهنگ اختصاص پیدا کند. بنده از مخالفت همکار عزیزم تعجب می‌گویم که می‌گوید این منابع بدون حساب و کتاب مصرف خواهد شد، اتفاقا این منابع با در نظر گرفتن جدول شماره 12 با حساب و کتاب شده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در قالب این موضوع دولت را مکلف کردیم تا آیین‌نامه مربوط به این یک درصد را نوشته و در دولت مصوب کند. همچنین دستگاه‌های فرهنگی را عضو تنظیم این آیین‌نامه کردیم.

راستینه گفت: منابع این یک درصد برای تولید محتوا، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است در حالی که در سال‌های گذاشته ما منابعی برای تولید محتوا نداشتیم . از محل این یک درصد 3 هزار میلیارد تومان برای فعالیت‌های پرورشی، 2 هزار همت برای فعالیت‌های فرهنگی و هزار میلیارد تومان هم برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی: رأی قاطع نمایندگان به جدول مرتبط با اعتبارات حوزه فرهنگی اتفاقات مهمی را رقم خواهد زد

بنابراین گزارش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه جریان بررسی جدول 12 لایحه بودجه 1403 در رابطه با اعتبارات حوزه فرهنگی با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: روز گذشته نیز روز خلیج فارس بود که در جریان آن اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده است چرا که شکست غربی ها توسط سربازان ایرانی در قرن 11 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بنده از دکتر منظور و دولت تشکر می‌کنم چرا که توانستیم توافق خوبی با دولت و وزارتخانه های مرتبط انجام دهیم، هرچند که دوستان همه نوع یک درصدی را اینجا گذاشته بودند اما به همت مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق یک کار مهم و ماندگار صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این اوصاف از نمایندگان محترم تقاضا دارم به این جدول رأی قاطع دهند تا به تصویب برسد تا یک تحول مهم رخ دهد چرا که سال 1401 نزدیک به 2 درصد برای این مهم مجاز بود که سال 1402 به یک درصد تکلیفی تبدیل شد و اکنون قرار است در سال 1403 این مهم کاملا اتفاق بیفتد بنابراین وضعیت بسیار خوبی در قانون پیش بینی شده است.

حاجی بابایی: 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد

بنابراین گزارش در ادامه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: امسال برای نخستین بار بودجه فرهنگی طوری در کمیسیون تلفیق مصوب شد که کسی دیگر نتواند آن را پرداخت نکند و لذا 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد، بنابراین دوستان دغدغه اجرای آن را نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان