Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی از کنسولگری ایران در بندر "اکتائو" در حاشیه دریای خزر در قزاقستان، بسته شدن مرزهای زمینی و دریایی، لغو پروازهای بین المللی، ممنوع شدن رفت و آمدهای شخصی در کنار محدودیت های زیادی که این روزها در این منطقه وضع شده؛ مشکلات عدیده ای را برای ایرانیان حاضر در این منطقه ایجاد کرده است.

در این میان برخی از رانندگان که با کامیون های خود در منطقه مشغول کار بودند در میان مرزهای برخی کشورهای منطقه آسیای مرکزی گیر افتاده بودند که به تازگی با تلاش سرکنسولگری ایران در اکتائو و همکاری شرکت کشتیرانی خزر به ایران بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ملکوتی فر سرکنسول ایران در آکتائو در خصوص بازگرداندن بازماندگان ایرانی در آسیای مرکزی از طریق این بندر در شمال دریای خزر اظهاراتی داشت که به شرح ذیل می آید:

"در آکتائو تعدادی از این رانندگان با کامیون هایشان و نیز تعدادی دیگر از آنهایی که در راه مانده بودند از مسیر بندر آکتائو به ایران بازگشتند.
طبعا زمانی که هموطنان ما در هرجای جهان دچار مشکلاتی از این دست می شوند، وظیفه اولیه سرکنسولگری آن است که تمام توان خود را برای خدمت رسانی به آنها به کار گیرد؛ بنابراین ما نیز در چند مرحله سعی کردیم بتوانیم به نوبه خودمان باری را برداریم.

به همین دلیل در روزهای اول ایجاد محدودیت های مرزی و نقل و انتقالات بین المللی به اتباع ایرانی در خصوص احتمال بسته شدن مرزها و مشکلات ناشی از آن در چندین نوبت هشدارهای لازم را داده بودیم و با تمام توان خود آگاه سازی کردیم تا اقدامات لازم انجام شود. سپس زمانی که متوجه شدیم چند راننده ترانزیت در مرز قزاقستان و ترکمنستان بلاتکلیف و با مشکل عبور مواجه شدند، با پیگیری ها و مذاکرات انجام شده با سرکنسول ترکمنستان و مسئولین محلی آکتائو مشکل آنان را حل کردیم که بتوانند از طریق ترکمنستان به ایران بازگردند که متاسفانه در ادامه با شدت گرفتن مقررات و محدودیت کشور ترکمنستان این امکان از بین رفت و اجازه عبور بیشتر به کامیون های ایرانی داده نشد.
پس از این با رایزنی و همفکری برای حل مشکلات ایجاد شده و بررسی راه های مختلف برای بازگرداندن بقیه ایرانیان در راه مانده سرانجام طی چندین ملاقات با مقامات محلی و بیان این نکته که تنها راه موجود استفاده از کشتی های ایرانی حاضر در دریای خزر می باشد و همچنین با جلب موافقت و البته همکاری بسیار خوب شرکت کشتیرانی خزر، این امکان فراهم شد که استفاده از ظرفیت های کشتی های ایرانی این مهم به انجام برسد.
تاکنون چندین کامیون و راننده ایرانی که در منطقه بلاتکلیف مانده بودند و نیز تعددا زیادی از ایرانیان در راه مانده از این طریق به ایران بازگشته اند. همچنین علاوه بر آن تعدادی دیگر از رانندگان و اشخاص ایرانی بازمانده در این منطقه وجود دارند که این نمایندگی در حال رایزنی و ایجاد تمهیداتی برای بازگرداندن آنان به کشور عزیزمان ایران می باشد.
سرکنسول کشورمان در استان های غرب و جنوب غرب قزاقستان در ادامه افزود متاسفانه تعدادی از هموطنان ما که به نوعی مقیم قزاقستان هستند و نیز تعدادی از قزاق هایی که به کشورمان سفر کرده اند در شهرهای ایران مانده اند و تا به حال نتوانسته اند به قزاقستان برگردند.

همچنین تعدادی از ایرانیان نیز در آکتائو هستند که منتظر ارائه راهی برای بازگشت به کشورمان هستند. کشتی های باری ظرفیت حمل مسافر ندارند و ما تاکنون نیز با همکاری شرکت کشتیرانی خزر و مسئولین آکتائو توانسته ایم تعدادی از آنان (فقط مرد) را به ایران بازگردانیم.

در این خصوص پیشنهاداتی به استانداری "مانگیستائو"ی قزاقستان داده ایم که چنانچه عزم مقامات این استان جدی باشد، می توان از هر دو طرف این عزیزان را به اوطانشان بازگرداند.
علاوه بر این، مسافران و چند کامیون بازمانده دیگر نیز در این شهر منتظر کشتی هستند که به محض اینکه کارهایشان انجام شود، انشالله عازم ایران خواهند بود".

ملکوتی فر در پایان ضمن اشاره به دشواری های روند اخذ مجوز برای بازگرداندن یک ایرانی یا یک کامیون به کشور از طریق کشتی، از همکاری خوب مسئولان استان مانگیستائو قزاقستان و همچنین نمایندگی شرکت کشتیرانی خزر در آکتائو تشکر کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کنسولگری ایران قزاقستان حمل و نقل مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کنسولگری ایران قزاقستان حمل و نقل مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا کنسولگری ایران قزاقستان حمل و نقل مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرکت کشتیرانی خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت، پیکار‌های مرحله نیمه پایانی رده سنی امید برگزار شد و سه نماینده ایران به روی رینگ رفتند.   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت کرده و از رسیدن به برتری بازماندند تا به نشان برنز دست یابند.   با این اوصاف تیم ملی امید بوکس ایران که تحت هدایت علیرضا استکی و برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود، با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد. مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.   پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده است و دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود پولوونوف از ازبکستان مصاف می‌دهد؛ امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی هم صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی