Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:32:08 GMT

واکنش پامپئو به شکل گیری دولت جدید عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۹۵۵۲

واکنش پامپئو به شکل گیری دولت جدید عراق

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران از استقبال کاخ سفید از شکل گیری دولت جدید درعراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران از استقبال کاخ سفید از شکل گیری دولت جدید درعراق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در این زمینه گفت که ایالات متحده از توافق آشکار بین گروه های شیعه، سنی و کرد برای تشکیل دولت جدید استقبال میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمربکا افزود، لازم است که دولت جدید بتواند با ویروس کرونای جدید مقابله کرده، به اقتصاد عراق کمک کند و تسلیحات را تحت کنترل خود درآورد.

پامپئو همچنین گفت: «خوشحالیم که رهبران سیاسی شیعه، سنی و کرد در مورد تشکیل دولت به اجماع رسیده اند و امیدواریم دولت جدید منافع عراق را در اولویت قرار داده و نیازهای مردم را برآورده کند.»

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری «عدنان الزُرفی» مخالفت کردند «مصطفی کاظمی» رئیس اطلاعات کنونی عراق را مامور به تشکیل کابینه کرد و او باید در ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

«سعد المطلبی»، نماینده عضو ائتلاف دولت القانون به رهبری «نوری المالکی»، نخست‌وزیر اسبق عراق به وبگاه «شفق ‌نیوز» گفت که به احتمال زیاد دولت مصطفی الکاظمی شماری از وزرای فعلی را به کابینه خود ملحق کند.

روز پنجشنبه گذشته و پس از صدور بیانیه‌ «عدنان الزرفی» مبنی بر انصراف وی از مأموریت تشکیل کابینه دولت عراق، «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور در کاخ «السلام»، «مصطفی کاظمی» را نامزد نخست وزیری معرفی کرد.

در مراسم معرفی کاظمی شخصیت‌های مهم سیاسی عراق همچون «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «فواد حسین»، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق و برخی دیگر از رهبران سیاسی عراق حضور داشتند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق کاخ سفید وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود