Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهداروندی مدیر نظارت بر دارو و مواد بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مردم مراقب مصرف فرآورده‌های تقلبی ضدعفونی کننده باشند.

او بیان داشت: در بازرسی کارشناسان حوزه دارویی کشور از سطح عرضه مشخص شد فرآورده‌های ضدعفونی ژل ضدعفونی کننده شرکت آوجکو قزوین با نشان تجاری موریور و سری ساخت ۰۵ M و ۰۶ M با درجه پایین الکل و وجود متانول، محلول ضد عفونی کننده شرکت به پاک شیمی سلامت با نشان تجاری تریتاسپت به دلیل عدم اخذ مجوز و وجود متانول و درجه پایین الکل، اسپری ضدعفونی کننده عطر اتحاد پایتخت با نشان تجاری هلنسا به دلیل وجود متانول، ژل ضدعفونی کننده شرکت بهسامان درمان پارسیان با نشان تجاری پلاسترین به دلیل درجه پایین الکل، ژل ضدعفونی کننده شرکت دارو درمان سلفچگان با نشان تجاری PERFECT به دلیل درجه پایین الکل، ژل ضدعفونی کننده شرکت پالیز طب شفق با نشان تجاری PALYZ POLYGEL به دلیل درجه پایین الکل، ژل ضدعفونی کننده شرکت فرایندسازان شیمی پارس با نشان تجاری Rafael به دلیل درجه پایین الکل و وجود متانول، محلول ضدعفونی کننده با نشان تجاری Vivacell فاقد مشخصات تولیدکننده به دلیل وجود متانول، محلول ضد عفونی کننده شرکت کیمیا الکل با نشان تجاری کیمیا الکل به دلیل درجه پایین الکل، ژل ضدعفونی کننده شرکت پارس هرماس با نشان تجاری Micro ZX HD به دلیل فاقد هرگونه مجوز بهداشتی، ژل ضدعفونی کننده شرکت کیان پلیمر آناهید با نشان تجاری CALLARDO به دلیل فاقد هرگونه مجوز بهداشتی، محلول ضد عفونی کننده شرکت آدینه تجارت راما ایرانیان با نشان تجاری Rama به دلیل فاقد هرگونه مجوز بهداشتی تقلبی بوده و حاوی ماده سمی متانول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بهداروندی توصیه کرد: مردم عزیز به هیچ وجه از الکل متیلیک (متانول) و یا الکل صنعتی که حاوی درصد‌های مختلفی از اتانول به همراه متانول است، برای ضدعفونی دست و پوست استفاده نکنند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: چنانچه قصد دارند از فرآورده‌های ضدعفونی بر پایه الکل استفاده کنند، تنها از محلول‌های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و یا فرآورده‌های استاندارد حاوی الکل اتیلیک (اتانول) با غلظت مناسب (۷۰ درصد) و با رعایت اصول توصیه شده استفاده کنند.

شهروندان گرامی محلول‌های ضدعفونی کننده را تنها از مراکز عرضه مجاز مانند داروخانه‌ها تهیه و در صورت مشاهده هرگونه مواد تقلبی، با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند تا از سوی کارشناسان و بازرسان نسبت به جمع آوری از سطح عرضه و ارجاع به مقامات قضایی اقدام شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان اخبار سلامت ژل ضدعفونی کننده شرکت نشان تجاری وجود متانول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان

فرزاد پناهنده رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح باک پُر باید در تمام مرز‌ها عملیاتی شود که این طرح نیز باید طبق مصوبه شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده‌ها در تمام جایگاه‌های استان کرمانشاه نیز فراهم است و تانکر‌ها می‌توانند به این جایگاه‌ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان