Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@15:23:38 GMT

استاندار قم: کرونا فرصتی برای تقویت انسان‌دوستی است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۰۵۴۹

استاندار قم: کرونا فرصتی برای تقویت انسان‌دوستی است

"بهرام سرمست" دوشنبه شب در بازدید از قرارگاه مردمی تداوم جهاد در تکیه شاه خراسان خیابان آذر قم، با قدردانی از نیت های خیرخواهانه و مشارکت های مردمی در تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند در این قرارگاه، اظهار داشت: خداوند به نیت های خیر و انگیزه های خدمت به مردم، توفیق در عمل می دهد.

استاندار قم با اشاره به حرکت های خود جوش و مردمی در تمامی عرصه ها به ویژه در مواقع بحرانی، افزود: این اقدام ها می تواند سرآغاز جنبش های دائمی خیرخواهانه باشد که در تمام سال تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست با بیان تعامل بسیار خوب بین مردم و مسئولان در عرصه کمک به نیازمندان، گفت: در راستای اجرایی ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت وسیع مردم در رزمایش همدلی و کمک به نیازمندان، ستاد های مردمی نقش محوری در این زمینه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت عزم و تلاش جمعی و خانوادگی افراد در انجام امور خیر، ادامه داد: چنین برنامه هایی زمینه ساز فرهنگ انسان دوستی و انجام امور خداپسندانه در درون جامعه است.

استاندار قم با بیان بروز مشکل های معیشیتی برای برخی صنف ها در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: حضور نیروهای مردمی، خیران و سازمان های مردم نهاد در استان نقشی بسزایی در حمایت از اقشار آسیب پذیر ایفا خواهند نمود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری کرونا در استان، گفت: در ایام بروز این بحران در کشور مدیریت نوینی شکل گرفت که در کنار برنامه ریزی برای جریان زندگی اجتماعی و کسب وکار، تامین سلامت و امنیت مردم در اولویت قرار گرفت و فضای آرامش در کشور برقرار شد.

استاندار قم تهدید بیماری کرونا را فرصت شناخت ظرفیت های پنهان کشور و استان دانست و بیان داشت: از جمله این ظرفیت ها، مشارکت و همراهی مثال زدنی مجمع خیران، ستادها و قرارگاه های مردمی استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، درمان، کنترل ، پیشگیری و اگاهی بخشی عمومی و حمایت اجتماعی است.

 سرمست جمع مردمی خیرین را جز مدافعان سلامت دانست و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برای ایام بعد از بحران نیز، امور خیریه به صورت هدفمند و ساماندهی شده و به دور از موازی کاری و در قالب سازمان ها مردم نهاد ادامه فعالیت دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امور خیریه جامعه درمان قم مقام معظم رهبری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در چارچوب دیدار‌های نخبگانی در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود و باید از بستر‌های متفاوت برای عرضه محصولات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد  خطاب به حاضران افزود: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: براساس فرمایش  مقام معظم رهبری که گفته اند: موانع بخش خصوصی را بردارید، وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم،  بر این اساس باید فرهنگ سازی کنیم تا مانع ایجاد نشود و موانع موجود را برداریم و در گام بعدی باید اقدام به تسهیل و روان سازی کنیم.

نظری با بیان اینکه تکلیف جریان اقتصاد استان از نظر ما روشن است، یادآور شد:  با بخش خصوصی و شورای گفت‌وگوی دولت به طور کامل در تعامل هستیم و موضوعات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اتکا به بهره‌وری گفت: ظرفیت‌های مردمی روستا‌ها و گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند  در این زمینه تاثیرگذار باشند و ظرفیت‌ها را بازشناسی و مشکلات روستا را احصا کنند.

استاندار خراسان رضوی فعال شدن کارخانه‌های راکد و احیای قنات‌های موجود در روستا‌های استان را از اقداماتی برشمرد که می‌توان ازظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بهره گرفت.

نظری افزود: گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با یک همت اعتبار در یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستا‌ها جاری شود

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید