Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@02:28:53 GMT

قرارداد بزرگ کاهش تولید به ثبات بازار نفت کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۰۸۷۳

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز: وزیر نفت عراق در آخرین ساعات روز یکشنبه گفت قرارداد بزرگ کاهش تولید که در اجلاس اوپک و متحدانش بر سر آن توافق شده است، به ثبات بازار نفت کمک می‌کند.

ثامر الغضبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این قرارداد بزرگ کاهش تولید نفت به پایین آوردن سطح ذخایر نفتی و افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور نخست وزیر عراق تأکید کرده بود اقلیم کردستان هم باید پایبند این توافق برای کاهش تولید نفت باشد چون عراق بخشی از این توافق است.

 اوپک و متحدانش از جمله روسیه توافق کردند تولید نفت خود را تا حد زیادی پایین بیاورند تا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، از قیمت نفت حمایت شود.

طبق قرارداد کاهش تولید جدید، 23 تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید روزانه خود را 9.7 میلیون بشکه در روز در ماههای مه و ژوئن پایین می‌آورند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم