Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت:طی یک سال گذشته با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان شورای حل اختلاف و ایجاد صلح وسازش، یک هزار و ۳۴۲ مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد وبه آغوش گرم خانواده بازگشته اند. تاریخ انتشار: 07:30 - 26 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۲۰۲ مهدی تقی زاده رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در گفتگو باخبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اعلام آمار آزادی یک هزار و ۳۴۲ مددجو با صلح و سازش اظهار داشت:خوشبختانه درصد صلح و سازش در شعب حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ قریب به ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان تعداد ۴ هزار و ۳۶۲ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۸ فقره پرونده منتهی به صلح و سازش شده که در نهایت منجر به آزادی ۱۳۴۲ مددجو از زندان این استان شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: شورای حل اختلاف پتانسیل و ظرفیت خوبی در زمینه کاهش آمار زندانیان دارند و ضرورت دارد هرچه بیشتر شعب شورای حل اختلاف زندان تقویت شوند.

وی ادامه داد:ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در میان مردم است می‌تواند با استفاده از ظرفیت صاحب نفوذان و صاحبان کلام در بسیاری از موارد راهگشای مشکلات باشد.

بیشتر بخوانید: شورا‌های حل اختلاف سیرجان به ۵ هزار و ۹۸۱ فقره پرونده رسیدگی کردند/ ۸۳۲ پرونده باصلح و سازش مختومه شده است

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان همچنین از آزادی ۲۱ زندانی محکوم به قصاص نفس در سال ۱۳۹۸ از اعدام خبر داد و افزود: با تلاش کارکنان شورا‌های حل اختلاف وتشکیل جلسات مکرر با هدف ایجاد صلح و سازش و با حضور شاکی و متشاکی در زندان‌های استان تعداد ۲۱ زندانی محکوم‌به قصاص نفس که به دلیل قتل به اعدام محکوم‌شده بودند از چوبه دار رهایی یافتند.

وی گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم استان کرمان قلمداد کرد و افزود:حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل قطعا در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهد بود.

تقی زاده در پایان ازاین اقدام انسان‌دوستانه و خدا پسندانه اولیا دم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به به این افراد نادم وپشیمان، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

گفتنی است در سال ۹۷ شورا‌های حل اختلاف استان کرمان رتبه نخست بیشترین میزان صلح وسازش در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان را درسطح کشور به خود اختصاص داده بودند که این روند افزایشی در سال ۹۸ نیز ادامه داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف صلح و سازش قصاص شورا های حل اختلاف استان کرمان شورای حل اختلاف حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در تجمع دانشجویان در حمایت از جنبش دانشجویان امریکا ضمن تشکر از دانشجویان و اساتید انقلابی دانشگاه برای حضور در این تحصن نمادین، گفت: این تحصن نمادین در به اعتراض به اهانت به ساحت علم و عالم است.

وی ادامه داد: بعد از هجوم وحشیانه عوامل صهیونیستی و استکباری به ملت ستمدیده فلسطین که در این چند ماه رخ داد و شاهد شهادت هزاران تن از فرزندان ستم دیده فلسطین بودیم، یک موج بیداری در سطح دنیا برپا شده و امروز هم در کشور‌های شرقی و هم در کشور‌های غربی شاهد این هستیم که آزادی خواهان دنیا و به‌ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند.

رهایی اظهار کرد: موج اعتراض آن‌ها به ستم‌هایی است که بر مردم فلسطین وارد می‌شود و این اعتراضشان را در جای جای دنیا مطرح می‌کنند و از این جنبه جای خوشبختی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این موج بیداری در دنیا شکل گرفته است و امروز دیگر عوامل صهیونیستی نمی‌توانند موج مظلومیت بر پا کنند بلکه موج وحشی‌گری آن‌ها در سطح دنیا مطرح می‌شود.

رهایی با بیان اینکه در این جریانات دنیا با خوی استکباری آن‌ها و مظلومیت مردم فلسطین آشنا شده است، خاطر نشان کرد: در کنار آن عوامل پلیس و دولت آمریکا برخورد‌های زشت و وحشیانه‌ای با دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید این کشور دارند و این رفتار در برخی کشور‌های دیگر مانند کانادا و استرالیا در حال تکرار است و به ساحت علم و عالم توهین می‌شود و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن با افراد صاحب علم و عمل برخورد می‌شود.

رهایی اضافه کرد: دولت‌های غربی که همیشه در پشت چهره لیبرال منشی و آزادی‌خواهی، دولت‌ها و کشور‌هایی مانند ایران را محکوم کرده، ولی امروز خوی اصلی خود را نشان می‌دهند و هر نوع ندای آزادی‌خواهی را به وحشیانه‌ترین شکل سرکوب می‌کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر این امر را وجه مثبتی دانست که برای همه دنیا نمایان شده است و افزود: امروز همه مردم دنیا این خوی وحشی‌گری را مشاهده می‌کنند و دنیا در پشت چهره آزادی‌خواهی و آزادی‌طلبی استکبار را می‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد که این چنین حرکت‌هایی تا حد زیادی چهره مظلومیت مردم فلسطین را نشان دهد چرا که دنیا به نحوی از مردم فلسطین دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»