Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@19:37:05 GMT

ممانعت از خروج غیرقانونی ۲۰۳۶ نفر از مرز بازرگان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۲۸۸۶

ممانعت از خروج غیرقانونی ۲۰۳۶ نفر از مرز بازرگان

تین نیوز

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: ارزش کالاهای وارداتی از طریق این مرز در سال گذشته به ۶۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار رسید.

صادق نامدار در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه طی سال گذشته، ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالا از این مرز وارد کشور شد، اظهار کرد: ارزش کالاهای وارد شده به کشور از طریق این مرز در سال گذشته نیز به ۶۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار رسید که رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انواع ماشین‌آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ‌، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، ژنراتورهای برقی، انواع پارچه، لوازم یدکی، قطعات یدکی طی سال گذشته از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد، ادامه داد: تعداد اظهارنامه‌های صادر شده از این گمرک نیز طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۷۰ مورد بود که نسبت به سال پیش از آن، ۴۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرک بازرگان همچنین گفت: طی سال گذشته، ۲۰۳۶ نفر شامل اتباع ایرانی و خارجی که قصد خروج غیرقانونی از گمرک بین بار کامیون‌های ترانزیت را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.  

نامدار افزود: بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده و همین امر، شناسایی خروج غیرقانونی از مرز را تسریع بخشیده‌است، که بیشتر دستگیرشدگان در این مرز از اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۷۳ هزار و ۱۹۷ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال نیز در بازرگان کشف و ضبط و  برای آنها ۷۵۴ پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شد، از کشف ۱۰ هزار و ۴۷۵ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۹میلیون ریال در مرز بازرگان طی سال ۹۸ خبر داد.

 به گفته نامدار در این مدت ۵۶ هزار و ۸۲۷ قطعه لوازم یدکی نیز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز بازرگان کالاهای وارداتی خروج غیرقانونی طی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: سه تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از یک انبار در زیرزمینی که به طور ناشناس انبار شده بود توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان کشف و معدوم شد.

دکتر فریبرز راشدی افزود: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: روز گذشته حدود ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.
دکتر راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبار‌ها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز‌های لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان