Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در مجموع بارش‌های رگباری و سیلاب، وزش باد، تگرگ و کاهش دما ۴۸ و ۲۴ میلیارد تومان به ترتیب به بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها و راه‌های استان وارد شده است.

او با بیان‌اینکه تیم‌های کارشناسی جهاد کشاورزی از ۲ روز گذشته برای برآورد خسارت‌ها به این مناطق اعزام شدند، اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چهار روز گذشته خسارت دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این خسارت‌ها به یکهزار و ۹۹۰ هکتار از باغ‌ها و یکهزار و ۷۱۰ هکتار از مزارع استان وارد شد، اضافه کرد: بارش تگرگ و سرمازدگی خساراتی به محصولات جو، گندم و کلزا در مزارع شهرستان‌های نایین، شهرضا، اردستان، کاشان، گلپایگان، شاهین شهر و سمیرم وارد کرد.

به گفته او سرمازدگی و تگرگ در لنجان و خمینی شهر هم خسارت‌هایی به میوه‌ها و محصولات باغی منطقه وارد کرد.

شیشه‌فروش افزود: وزش باد شدید در مناطق شرقی استان به گلخانه‌ها، دیواره‌های باغ‌ها و محصولات زراعی شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک خسارت زد.

او خاطرنشان کرد: غرامت‌ها به کشاورزان و باغدارانی که پیش از این محصولات و باغ‌های خود را بیمه کردند، پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: بارش باران، موجب فعال شدن رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان از جمله اردستان، نطنز، کاشان و آران و بیدگل شد و آب شُستگی شانه راه‌ها را به دنبال داشته است.

او تصریح کرد: همچنین رانش زمین به ۲۲ کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اردستان، نطنز و دهانه چند پل در منطقه اردستان آسیب زده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: بارش‌های چهار روز گذشته به ۱۴۵ واحد مسکونی در مناطق روستایی فریدونشهر، سمیرم، آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار و اردستان از ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

او آسیب دیدگی ۲۰ رشته قنات در مناطق اردستان و آران و بیدگل را از دیگر خسارت‌های سیل این مدت اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این جبهه هوا تا اواخر امروز در استان فعال است و در مناطق شمال، شرق و شمال شرق استان، وزش باد و بارش‌های رگباری را به دنبال خواهد داشت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران خسارت سیل بارش باران مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن منطقه شرق استان، استاندار کرمان از چند محور در شهرستان بم و نرماشیر بازدید کرد.

محمدمهدی فداکار شامگاه ششم اردیبهشت ماه در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن شرق استان، وارد شهرستان بم شد و از محور بم-روداب بازدید کرد.

در ادامه استاندار کرمان با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد.

این محور همچنان مسدود است اما هیچگونه خسارت جانی و مالی وارد نشده و آب ناشی از بارش باران در رودخانه هدایت و از منطقه مسکونی خارج شده است.

محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود که این روستا به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده است.

فداکار در حاشیه بازدید از این روستا گفت: در پی بارندگی در شرق استان به ویژه در منطقه بروات، سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر هدایت شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی اما خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان این مطلب که دو روستا تحت تاثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فروکش کردن و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا، با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان کرمان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده، افزود: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها، شاهد چالش خاصی در استان نبودیم، گفت: به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها، خسارت قابل توجهی در استان رخ نداد است.

استاندار کرمان تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که وضعیت به خوبی کنترل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان