Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجتعلی شایان‌فر اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‎های سازمان هواشناسی سامانه جوی فعال و بارشی، از چند روز قبل در خراسان رضوی مستقر و روز گذشته ۲۴ فروردین ماه اطلاعیه تکمیلی مبنی بر تشدید فعالیت این سامانه صادر شد.

وی ادامه داد: اکنون فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط به خصوص مناطق جنوبی استان ادامه دارد، این سامانه تاکنون خسارت‎هایی را به بخش‎های مختلف کشاورزی، اماکن مسکونی، تاسیسات زیربنایی به خصوص بخش راه، شبکه‎های آبرسانی و مخابرات وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه طبق اعلام فرمانداری شهرستان خواف یک جوان ۳۱ ساله در روستای رزداب، از توابع بخش سلامی خواف که از سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید بود، براثر بارندگی شدید ۲۳ میلیمتری که در مدت زمان ۱۰ دقیقه به وقوع پیوست، طعمه سیلاب شده و متاسفانه جان خود را از دست داد، همچنین یک نفر دیگر از سرنشینان این خودرو که دچار مصدومیت شده بود، توسط امداد هوایی به بیمارستان خواف منتقل شد.

شایان‌فر با بیان اینکه براساس گزارش جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، تاکنون به ۵۲۵ نفر در قالب ۱۴۶ خانوار امدادرسانی صورت گرفته است، بیان کرد: تاکنون از ۹۷ خانه مسکونی تخلیه آب صورت گرفته و ۱۱۱ نفر در قالب ۴۴ خانوار اسکان اضطراری داده شده‎اند، که اکثر آنها از روستای بهانگر داورزن هستند.

وی عنوان کرد: براساس گزارش دریافتی در روستای بهانگر داورزن، تاکنون از ۴۶ واحد مسکونی ۵ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰درصد تخریب شده و باقی واحدها دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: این افراد در حسینیه و مسجد روستای مهر که در مجاورت روستای بهانگر قرار دارد اسکان داده شده‎اند، همچنین از ساعاتی قبل محور اصلی سبزوار به شاهرود مجدد به خاطر وقوع سیلاب مسدود اعلام شد.

مسدود شدن ۲۳ محور روستایی و فرعی به دلیل وقوع سیلاب

شایان‌فر تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۰ محور روستایی و سه محور فرعی به خاطر وقوع سیلاب و آبگرفتگی مسدود هستند،  همچنین در خصوص تخریب منازل مسکونی اگرچه گزارش‎های اولیه داریم اما باید ارزیابی دقیق صورت گیرد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش‎های اعلام شده تاکنون بین ۱۰ تا ۱۲ منزل مسکونی در شهرهای مختلف استان تخریب شده‎اند، بیشتر تخریب‎ها در داورزن و جوین گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر اکثر شهرهای استان خراسان با مشکل مواجه هستند، تا قبل از ظهر امروز بیشتر مشکل در داورزن، جوین و سبزوار بود، همچنین عصر امروز در گناباد رعد وبرق و بارش شدید گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: طبق آمارهای رسیده طی ۸ ساعت گذشته، بارش‌ باران در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن در گناباد با ۱۶ میلی‌متر طی مدت زمان ۶ ساعت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان درگیر سیلاب و بارندگی هستند، اظهار کرد: گسترش و شروع این سامانه از مناطق غربی و جنوب غربی استان بود و به تناوب قسمت‌‌های مختلف را درگیر کرد.

شایان‎فر  ادامه داد: باتوجه به اینکه شدت بارش‎ سامانه‌‌های بهاری بسیار زیاد و رگباری است، به همین جهت از شهروندان درخواست می‎شود از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه به جد پرهیز کنند، بسیاری از جانباختگان این گونه سیلاب‎ها در مناطقی بوده که آب از روی جاده عبور می‎کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: اگر ارتفاع آب از نصف لاستیک خودرو بیشتر باشد امکان شناور شدن ماشین وجود دارد و در این صورت امکان نجات نیست، به همین جهت درخواست می‎شود اگر در قسمت آبنماها آب از روی جاده عبور می‌کند، صبر کرده و عبور نکنند.

وی یادآور شد: این بارش‌ها  از روز شنبه در استان آغاز شده و براساس پیش‌بینی‎های صورت گرفته تا روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ادامه دارد و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدیریت بحران سیلاب امدادرسانی بارش بهاری شایان فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار می‌رود فردا یکشنبه نیز با شدت کمتر بارش‌های رگباری پراکنده به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات استان تداوم یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی فعالیت این سامانه بارشی در استان خراسان رضوی به ویژه در نواحی کوهستانی و سردسیر، کاهش میدان دید هم به علت مه گرفتگی دور از انتظار نیست ضمن این که افزایش سرعت وزش باد هم باعث وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی گفت: از امروز نیز روند تدریجی افزایش دمای هوا در اکثر نقاط استان آغاز شده است که این روند افزایش دما تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت اما روز دوشنبه نیز به طور موقت جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۳ تا ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: زاوه با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و درگز با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ رشتخوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

آهنگرزاده با بیان این که طی شبانه روز گذشته از ایستگاه هواشناسی فرودگاه مشهد ۱.۳ میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شده است افزود: طی این مدت نیز بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های کاشمر با ۱۹.۲ میلیمتر، خلیل آباد با ۱۴.۵ میلیمتر، تربت حیدریه با ۱۰ میلیمتر، بردسکن با ۹.۵ میلیمتر، ریوش با هشت میلیمتر، داورزن با ۷.۶ میلیمتر، بجستان با ۶.۵ میلیمتر و فرودگاه سبزوار با ۵.۴ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر