Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:34:28 GMT

توانایی برگزاری رویدادهای هنری در سطح بین‌المللی را داریم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۳۲۶۱

توانایی برگزاری رویدادهای هنری در سطح بین‌المللی را داریم

وحید نمازی در گفتگو با مهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر مزین به نام شکوهمند انقلاب اسلامی برای حوزه هنری نه یک هفته که در تمامی روزهای سال امتداد دارد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به نام‌گذاری هفته هنر انقلاب اسلامی در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم گفت: این روز بزرگ منبع الهام بخش برای هر هنرمند آزاده و متعهدی است که می‌خواهد با زبان هنر؛ عدالت، معرفت، اخلاق و… را در جامعه جاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابعاد والای شخصیت این هنرمند تراز انقلاب روح‌الله گفت: دیدن جهان از زاویه نگاه انسان‌هایی چون آوینی که شاگرد مکتب امام خمینی (ره) است، برای انسان‌ها در عصر کنونی یک فرصت مغتنم است.

نمازی با اشاره به آثار جاودانه سید مرتضی آوینی گفت: آوینی برای من نه صرفاً روایت فتح که خان گزیده‌ها، فتح خون و… با هم است. آوینی که در کتاب "فتح خون" هم رمز گشایی از حقایق حادثه کربلا دارد و هم ارادت یک عاشق به ثارالله را در قالب دل‌نشین‌ترین عبارات ممکن به رشته تحریر در آورده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به تأثیر مکتب آوینی بر فضای رسانه‌ای امروز کشور گفت: فریادهای عدالت خواهان‌های که ذیل پرچم ولایت در فضای رسانه و هنر متعهد هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفته را من رگه‌هایی از شاه‌کار "خان گزیده‌ها" ی آوینی می‌دانم.

نمازی در ادامه تصریح کرد: اعجاز دفاع جانانه علی اکبرهای خمینی را نسل امروز ما با "روایت فتح" می‌بیند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به برکات تأسیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در خراسان شمالی گفت: بیش از یک دهه از راه‌اندازی این نهاد انقلابی در استان می‌گذرد و امروز به واسطه حضور هنرمندان متعهد و انقلابی شاهد یک درخت تناور و مثمر در دیار گنجینه فرهنگ‌ها هستیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه این ویروس گفت: حوزه هنری خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی فعالیت‌های خود را در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌کند.

وی در ادامه افزود: در طی این ۱۰ سال در قالب برگزاری طرح‌های مختلف مانند طرح مطالعاتی نسیم حیات، کرامت انقلاب و پژوهش‌های متعدد هم چون نقش هنر در تبیین دین اسلام، معماری عفیفانه و برگزاری نشست‌های پژوهشی و تخصصی متعدد نسبت به تبیین مبانی هنر انقلاب اقدام شد و فعالیت‌های خوبی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت، آموزش و توانمندسازی نیز اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و کارگاه و نشست‌هایی در سطوح مختلف مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته با شیوه‌های مختلف انجام شده است که تقریباً سابقه برخی از کارگاه‌ها هم چون کارگاه عکس و شعر آئینی، داستان و شعر به بیش از یک دهه می‌رسد.

نمازی خاطرنشان کرد: البته در کنار آن، دوره‌های متعدد آموزشی با هدف ارتقا سطح توانمندی هنرمندان جوان استان را در رشته‌هایی مانند؛ موشن‌گرافی، فیلم‌سازی و گرافیک برگزار کردیم.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی عدالت در اجرای برنامه‌های هنری این نهاد را جز دغدغه‌های اصلی خود برشمرد و گفت: اجرای جشن‌های مردمی سفیر آفتاب در مناطق کمتر برخوردار شهرها که با جان مایه هنر والا و متعهد برگزار می‌شود، نمود عینی این باور است که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد.

برپایی نمایشگاه در مساجد، محلات، مدارس و بازنشر آن در فضای رسانه‌های فعال در بستر فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.
نمازی مشارکت در تبلیغات فضای شهری، اجرای تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و معرفی محصولات را در حوزه فعالیت‌های ترویجی برشمرد و افزود: اکران فیلم‌های سینمایی به خصوص در سال گذشته از فعالیت‌های دیگر بود که در ۴۰ نقطه مرزی استان نسبت به اکران فیلم‌های به روز اقدام کردیم و برای نخستین بار مردم دهستان‌های مرزی توانستند فیلم‌های فاخری چون "۲۳ نفر"، "منطقه پرواز ممنوع" و انیمیشن "بنیامین" را تماشا کنند که اتفاق بسیار مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: در این چند سال در زمینه هنر متعهد و انقلابی در رشته‌های مختلف تولیدات ویژه‌ای داشتیم که تولید ۶۰ عنوان کتاب مکتوب در یک دهه اخیر، بیش از ۱۳ آلبوم موسیقی و ۱۰۰ فیلم کوتاه و ده‌ها نمایش صحنه‌ای، خیابانی و مسجدی و تولید آثار قابل توجه در حوزه‌های گرافیک، خوشنویسی، کاریکاتور و تصویرسازی جلوه دیگری را به حوزه تولید محصولات جبهه فرهنگی انقلاب در استان حوزه هنری با حمایت و همراهی هنرمندان بخشیده و استان را پرچمدار تولیدات شاخص کرده است.

وی برگزاری ۱۰ دوره جشنواره ملی کارتون و کاریکاتور و تبدیل شدن استان به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های کارتون و کاریکاتور ایران، برگزاری ۲ دوره جشنواره ملی پوستر و گرافیک حریم ماه، برگزاری ۳ دوره کنگره ادبیات آئینی، کمپین میدانی اجرای سرود، ۵ دوره جشنواره تئاتر، یک دوره میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر و محافل و رویدادهای ادبی متعدد ملی و استانی هم چون حلقه رندان و شب شعرهای ملی، استانی هم چون «یاران خراسانی»، برگزاری رویدادهای موسیقی و محافل خاطره گویی ملی، استانی و به ویژه اتفاق ناب و بی نظیر شب خاطره «فرار از اشرف»، حوزه هنری استان را به یکی از مراکزی که توانایی برگزاری رویدادهای هنری در در سطوح ملی و منطقه‌ای و حتی بین‌المللی دارد، بدل کرده است.

وی فعالیت در حوزه ادبیات پایداری را علاوه بر ثبت رشادت‌ها و شناساندن آن به جوانان، مستند سازی از تاریخ خراسان شمالی دانست و افزود: حوزه هنری استان در طی ۱۰ سال گذشته آثار ارزشمندی منتشر کرده است.

کد خبر 4898864

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید نمازی حوزه هنری خراسان شمالی هفته هنر انقلاب اسلامی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران گرگان بیرجند ایلام استانداری قزوین جهش تولید قزوین حوزه هنری خراسان شمالی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هنر انقلاب هم چون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.
وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران