Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@21:28:29 GMT

کار خیر مرضیه برومند برای مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۳۵۳۰

«خانه عروسک» که قرار بود در اسفندماه سال گذشته اولین جشنواره بین‌المللی عروسکی یزد را رقم زند با شیوع بیماری کرونا ضمن تعلیق این رویداد فرهنگی اقدام به همکاری با دیگر فعالان حوزه مبارزه با بیماری کرونا کرده است.

اخبار چهره ها - این مؤسسه فرهنگی با حضور چهره‌هایی چون مرضیه برومند و رخشان بنی‌اعتماد به پویش «یاران درمانگر ایران» پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دلنوشته‌ای که «خانه عروسک» در فضای مجازی منتشر کرده درباره این تغییر رویکرد نوشته است: «قرار بود نهم اسفندماه، اولین جشنواره بین‌المللی عروسکی یزد با همکاری «خانه عروسک» طی مراسم زیبا و با شکوهی برگزار بشه که ناگهان جناب کرونا بی‌دعوت تشریف آوردن و همه چیز به هم ریخت. دست از پا درازتر برگشتیم تهران و به خونه‌هامون پناه بردیم، ساختمان «خانه عروسک» یه مرتبه سوت و کور شد، عروسک‌ها تنها شدن و محمدآقا سرایدار افغانستانیِ ما که دلش رو برای سفر یزد صابون زده بود، کنار عروسک‌ها زانوی غم بغل کرد. پویش درمانگران ایران (یادا) که شکل گرفت، «خانه عروسک» شد محل گردآوری و توزیع تجهیزات و بنفشه بدیعی که قرار بود دبیر جشنواره یزد باشه، با همکاری بیش از پنجاه نفر از هنرمندان عروسکی شروع کردن به تولید شیلدهای محافظتی و با تولید پنجاه‌ هزار شیلد، کاری کردن کارستان! طی یک ماهی که پشت سر گذاشتیم با کمک شما تونستیم بخشی از نیاز جامعه درمانی کشور رو به ویژه در شهرهای محروم برطرف کنیم اما متاسفانه انگار ماجرا ادامه داره و باز هم به کمک و همراهی شما نیاز داریم.»

«خانه عروسک» برای تداوم فعالیت‌های مردمی خود ضمن معرفی راه‌های ارتباط با مرضیه برومند (marzieh.baroumand@gmail.com) و رخشان بنی‌اعتماد (rbanietemad@gmail.com) از همیاران «خانه عروسک» خواسته است کمک‌های خود را به «خیریه یاران برکت مهر» واریز کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بیماری کرونا مرضیه برومند رخشان بنی اعتماد مرضیه برومند مبارزه با کرونا خانه عروسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!