Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند مقابله با کروما در حکومت‌های اروپایی و غربی فاقد هرگونه رعایت حقوق بشر است و این مسئله نشان می‌دهد تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتی غرب در برابر این ویروس عاجز، ناتوان و خلع سلاح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ با ورود ویروس کرونا از چین به کشورهای دنیا و آمار تلفات و شیوع صعودی آن، شاهد بی پاسخ بودن علم به ظاهر پیشرفته پزشکی در کشورهای پر مدعا اروپایی و آمریکا  بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنانی که خود را استکبار و ابر قدرت جهان می دانستند حال با ظهور ویروس کوچک میکروسکوپی کووید ۱۹ به استیصال و ناتوانی در مدیریت بیماران کرونایی و تأمین اقلام مورد نیاز به منظور نجات جان شهروندان کشورهای خود شده اند.

صباح زنگنه در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه انتشار و گسترش بیماری کرونا از تمامی مرزها عبور و همه انسان ها اعم از غنی و فقیر را مبتلا  و آلوده می کند، گفت: بنابراین تمامی جوامع باید مراقب باشند و بعد فراگیر بودن را در نظر بگیرند.

افول رویکرد فرعونی آمریکا و اروپا با شیوع کرونا

زنگنه با اشاره به اینکه تعدادی از کشورها به گرفتن حالت استکباری و فرعونی عادت کرده اند، تصریح کرد: آنان گمان می کنند با گرفتن این حالت می توانند خود را نجات و سایر کشورها را در مخمصه و گرفتاری نگه دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکایی که مدعی بودند تمامی امکانات و ظرفیت های علمی، دانشگاهی، تکنولوژی و مالی دنیا را دارند و می توانند خود را در برابر مشکلات مصون بدارند.

وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان و قربانیان به بیماری کرونا در آمریکا اظهار کرد: این مسئله نشان می دهد که مسئولان و دولتمردان آمریکایی که به خود مغرور بوده اند؛ شرایطی به وجود آمد که آنان از حالت فرعونیت و غرور خارج شوند.

تلفات بالای آمریکا ناشی از مدیریت چپاول گر و متکبرانه است

زنگنه تأکید کرد: تلفات زیاد در آمریکا برای ما که مسلمان هستیم بسیار تأثر برانگیز است و این وضعیت ناشی از مدیریت چپاول گر، انحصارگر و مدیریت متکبرانه دولتمردان آمریکا است؛ چرا که شاهد هستیم در این شرایط آمریکایی ها همچنان به موضوع تحریم جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند و بر آن اصرار دارند و سعی می کنند که آن را بیشتر توسعه دهند که این مسئله نشان دهنده بالاترین سطح توحش آنان است.

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: مردم ایران بر اساس مبانی انسانی و فرهنگ ایرانی در مراودات خود با رعایت بسیار اصول بهداشتی و  تعلیمات اسلام توانسته اند تا حد زیادی بیماری کرونا این بلای جهانی را کنترل و به هم نوعان خود کمک کنند.

وی با اشاره به جنبش ها و ابتکارات مردم کشورمان در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: این اقدامات و فعالیت ها که مردم به کمک یکدیگر می شتابند حقیقتا اعجاب برانگیز و احترام برانگیز است.

زنگنه ابراز کرد: شاهد هستیم که بسیاری از دانشمندان کشورمان اقدام به کشف روش های مناسب تر و بهتر در زمینه پیشگیری و درمان عوارض بیماری کرونا کرده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اگر پزشکان ایرانی و مسلمان مقیم آمریکا نبودند قطعا تلفات این کشور بیشتر از شرایط کنونی بود؛ اما هیچ کدام از ایرانی های منتی بر دولتمردان و ملت آمریکا نگذاشتند چرا که معتقدند این اقدام یک وظیفه انسانی است.  

محمد صالح جوکار در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به مخالفت آمریکا با اعطای وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران گفت: به طور قطع آمریکایی ها با هر گونه کمک در سطح بین المللی به ایران مخالفت می کنند؛ چرا که اصل این موضوع به تحریم ها و ددمنشی آمریکایی ها با ملت ما بر می گردد.

ادعای بشر دوستانه آمریکا دروغ است

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در سنوات گذشته از نظر دارایی، آمریکایی ها مشکلات جدی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند؛ بنابراین توقعی نیست که آمریکایی ها اینگونه در راستای کمک و مبارزه علیه ویروس کرونا با ما دشمنی می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها چهره دیگر انسان دوستانه و حامی ملت ها از خود نشان می دهند؛ در حالی که این مسئله دروغی بیش نیست و این موضوع کاملا روشن و مبرهن است که برخی در داخل هنوز به این نتیجه نرسیده اند.

جوکار با اشاره به اقدامات و مواضع ددمنشانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: این دولت در مسئله سیل نیز اجازه ارسال کمک برای کشورمان را نداد و این مسئله نشان از کینه و عمق ددمنشی این دولت نسبت به انقلاب و مردم ما دارد.

کسب جایگاه بین المللی ایران در مبارزه با کرونا

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در سایه خلاقیت، ابتکار و دلسوزی جامعه پزشکی و پرستاری کشورمان توانستیم به خوبی از پس بیماری کرونا برآئیم همان گونه که تاکنون به خوبی این مسئله را کنترل کرده ایم؛ البته ملت ما سختی هایی زیادی را متحمل شده است.

جوکار عنوان کرد: اینکه مردم ما در چنین شرایطی بیکار شده اند و در منازل مانده اند اما مجددا در راستای مبارزه با کرونا و حمایت از افرادی که در صف مقدم بودند و نسبت به تولید لباس، دستکش و سایر ملزومات اقدامات خوبی انجام دادند که گفتنی است سراسر کشور این موج ایجاد شده است.

وی ابراز کرد: ملت ما صبورانه تمامی مسائل را تحمل کرده و جمهوری اسلامی ایران توانسته است جایگاه خوبی را در سطح بین المللی در مبارزه با ویروس کرونا به دست آورد؛ در حالی که مردم آمریکا از کمبود مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک رنج می برند و این دولت هیچ اقدامی برای آنان انجام نمی دهد.

در سطح بین المللی هیچ قواعدی در برابر پروتکل رفتاری اروپایی وجود ندارد 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ملت ایران همواره پای کار است و همراهی خود را با نظام ابراز کرده اند و همچنین نسبت به مسائل کشورشان حساس هستند و حاضرند برای آرمان های خود جانفشانی کنند؛ این در حالی است که فروشگاه های آمریکا از احتیاجات مردم خالی است.

جوکار افزود: امروزه در سطح کشورهای اروپایی شاهد ماسک دزدی هستیم در حالی که این کشورها شعار بشر دوستانه سر می دهند اما آنان به خودشان هم رحم نمی کنند و این مسئله نشان می دهد در سطح بین المللی هیچ قواعدی در برابر چنین پروتکل رفتاری وجود ندارد  و رفتارشان ناشی از ددمنشی آنان است.

وی خاطر نشان کرد: در ایران شاهد همدلی و همراهی مردم هستیم و امروز همگان به کوری چشم دشمنان توانسته اند بر مشکلات فائق بیایند.

اپیدمی کرونا به توانمندی کشورها در عرصه نظامی و سلطه گری آنان ارتباطی ندارد

حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه وضعیت آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح دنیا و کشورهای آمریکا و اروپایی بدون هر گونه شرح و تفصیلی بیانگر واقعیت قضایا است، گفت: این مسئله نشان می دهد که کرونا در سطح جهان به صورت اپیدمی شده است و این موضوع به ضعف و قوت کشورها در توانمندی نظامی و سلطه گری آنان هیچ ارتباطی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: هم آمریکا با آن ابر قدرتی به این بیماری مبتلا شده است و هم کشورهای ضعیف آفریقایی که شاهد همه گیری این بیماری در آن نقاط هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با کرونا؛ آزمایش علنی و شفافی را برای کشورهای جهان پدید آورد، ابراز کرد: این ارزیابی نشان داده که در جنگ با ویروس کرونا کدام یک از کشورها از توانمندی بالاتری برخوردار هستند و کدام کشورها در این جنگ ضعیف هستند و از ابزار، وسائل و قدرت لازم پزشکی و درمانی برخوردار نیستند.

قدرت پزشکی آمریکا در مقابله با کرونا بسیار ضعیف و ناتوان است

ترقی تصریح کرد: بر اساس واقعیت های موجود امروز، آمریکا در رأس بیشترین مبتلایان و کشته شده در اثر ویروس کرونا در جهان است و بعد از آن، کشورهای اروپایی و غربی و پس از آن این ویروس به کشورهای آسیایی و آفریقایی می رسد که این مسئله نشان می دهد توان و قدرت پزشکی و درمانی آمریکا و اروپا در مقابله با کرونا بسیار ضعیف و ناتوان است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه میزان مرگ و میر و بهبود یافتگان در بیماری کرونا یکی از عوامل اصلی ارزیابی این موضوع است، اظهار کرد: در ایران تعداد قابل توجهی بهبود یافته اند در حالی که میزان مرگ و میر در کشورهای دیگر بسیار بالاست و این مسئله نشان می دهد که در بعد پزشکی و درمان بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا ناتوان هستند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی با کمبود تخت، تجهیزات و امکانات پزشکی به بیماران رو به رو هستند و تمامی فرمانداری ها، شهردارها و مسئولان ایلات متحده آمریکا و کشورهای غربی فریادشان از فقدان ماسک، اکسیژن و تختICU بلند است که نمی تواند جوابگوی نیاز این اپیدمی باشد.

سقوط انسانیت در غرب با شیوع بیماری کرونا

ترقی افزود: به دلیل آنکه این کشورها فاقد نگاه انسانی به بشر هستند و از هر گونه رعایت حقوق بشر به دور هستند حاضر می شوند که اولویت را به جوان ترها بدهند و پیرها را رها کرده اند که این نوع نگاه به انسان ها نه تنها از قسم و تعهد پزشکان خارج است؛ بلکه افت نگاه انسانی و انسانیت در غرب را نشان می دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی هیچ نشانه ای از مشارکت مردم و انفاق آنان برای مقابله با کرونا مشاهده نمی شود، عنوان کرد: در ایران شاهد هستیم که تمامی نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، گروه های مردمی، طلاب حوزه های علمیه و تمامی مردم در اقشار مختلف هر کدام به سهم خود در این رزمایش فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: همگان با روحیه احسان و نیکوکاری به مبارزه با بیماری کرونا در کنار دولتمردان و مسئولان مشغول هستند و این روحیه در هیچ یک از کشورهای غربی وجود ندارد به این معنی که نه دولت ها این توانمندی را دارند و نه مردم آنان به دلیل نوع فرهنگ حاکم در آن کشورها در این زمینه مشارکت کرده اند.

خلع سلاح تمدن و فلسفه حکومتی غرب در برابر این بیماری

ترقی تأکید کرد: مجموعه موارد یاد شده نشان می دهد که اصولا تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتی غرب در برابر ویروس کرونا عاجز، ناتوان و خلع سلاح است و نمی تواند از پس این ویروس برآید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: غربی ها در راستای مبارزه با کرونا به کشورمان هیچ گونه کمکی نکردند، بلکه با تشدید تحریم ها سعی داشتند که مانع موفقیت ایران در خصوص مهار و کنترل این پدیده شوند و این مسئله برای کشورهای غربی یک امتیاز بود که هیچ یک از کشورهای غربی نه تحریم بودند و نه مشکل مالی و ارزی داشتند.

وی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران علی رغم آنکه در شرایط تحریم فلج کننده قرار داشت؛ توانست با اتکاء به توانمندی ها و ظرفیت های خود از پس این مسئله برآید و مردم، مسئولان و نهاد های مختلف درخشش ویژه ای در این آزمون داشتند و توانستند اتکاء و فناوری خود را در مبارزه با این پدیده از خود بروز و ظهور دهند.

ترقی عنوان کرد: ادعای غربی ها در خصوص اینستکس و باز شدن راه کمک درمانی هنوز در حد حرف است و هیچ گونه اقدام عملی در این زمینه مشاهده نشده است و اگر از طریق دادگاه های بین المللی توانسته ایم بخشی از حقوق خود را آزاد کنیم مربوط به ایران است و هیچ ربطی به کشورهای اروپایی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی های خود توانسته بر این مسئله علی رغم تحریم های فلج کننده ای که علیه کشورمان اعمال شده است؛ غلبه پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مسئله نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران کارشناس مسائل سطح بین المللی مسئله نشان کشورهای اروپایی مقابله با کرونا مسائل بین الملل نشان می دهد بیماری کرونا کشورهای غربی آمریکایی ها ویروس کرونا راه آرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان! 

عوارض و فواید طب سوزنی چیست؟


جت شخصی تیلور سوییفت، حسرت تمام سلبریتی‌ها شد


چگونه می‌توان انسان‌ها را بطور ناخودآگاه به پذیرش یک فکر متقاعد کرد؟


آیا در این تصویر تازه عجیب از مریخ صدها «عنکبوت» دیده می‌شود؟!


خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود اما...


دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!


خواص بی‌شمار پوست کیوی که تا امروز نمی‌دانستید

آمریکا، هواپیمای روز قیامتِ جدید می‌سازد


خالکوبی یک داوطلب وسط جلسه کنکور سوژه شد


واقعیت علمی درباره «مثلث برمودا» چیست؟


زن گربه‌ای و بتمن، سوژه خنده کاربران ایرانی شدند


این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است


کشف حیرت‌انگیز یک گورستان در محل نیروگاه برق


سوسک‌های زنده‌یاب به کمک امدادگران می‌آیند!


استایل گران‌قیمت نانسی در آمریکا جلب‌توجه کرد


فال روزانه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳


شوک بزرگی که به آیفون‌بازها وارد شد


تصادف مرگبار یک اتوبوس ایرانی در جنوب ارمنستان
تجاوز ۴ مرد افغان به پسر ۱۶ساله در حاشیه تهران

 

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!