Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:47:34 GMT

ثبت نام ۲۰ هزار واحد صنفی قزوین در سامانه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۳۹۶۱

ثبت نام ۲۰ هزار واحد صنفی قزوین در سامانه سلامت

منوچهر حبیبی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه کمیته هفت‌گانه کرونا در استان قزوین با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان قزوین وارد سامانه سلامت شده و ثبت نام کردند، اضافه کرد: در شرایط فعلی تمام فعالیت صنوف و واحدهای کم خطر مشروط به رعایت اصول بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در برخورد متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه اغماضی وجود ندارد و سلامت مردم از همه چیز مهم‌تر است، اظهار است: متاسفانه برخی اصناف در خصوص رعایت نکات بهداشتی دقت لازم را ندارند که باید به آنها هشدارهای لازم از سوی اتحادیه ها داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: برخی از مغازه‌داران در واحدهای صنفی با نصب نایلون فقط خود را در مقابل بیماری کرونا حفاطت می‌کنند و این درحالی است که حفظ سلامت مشتری نیز باید در اولویت باشد.

حبیبی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت اصناف در رسیدگی به تخلفات با جدیت عمل کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد سریعا اقدامات قانونی در دستور کار قرار دهند چرا که مطالبه اصلی مردم تامین سلامت است و هیچ رفتار مخاطره آمیزی نباید این مهم را تهدید کند.

این مسؤول اظهار داشت: مسؤولان نمی‌توانند به خاطر مقابله با کرونا مردم را از خرید مایحتاج محروم کنند، اما مردم انتظار دارند نظارت کردن با جدیت ادامه یافته و اقلام خوراکی با نهایت سلامت بین آنها توزیع شود.

حبیبی به ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به داخل استان تا ۳۰ فروردین اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و تفرجگاهی همچنان در حال اجراست و این مکان ها تعطیل بوده و اجازه تجمعات رسمی و غیر رسمی در استان داده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به مسایل بهداشتی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ورود و خروج کارگران در کارخانجات باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد و مدیران عامل کارخانجات موظف هستند ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی را برای تک تک کارگران تامین کرده و محیطی سالم و بهداشتی برای کار فراهم کنند.

حبیبی تاکید کرد: هیچ کارخانه‌ای حق ندارد برای تست کرونا کارگران را به مراکز درمانی و بیمارستان معرفی کند و این موضوع علاوه بر هزینه بر بودن برای قشر کارگر، روند ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

وی بر شبکه توزیع و کیفیت ماسک و اقلام بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: قزوین در خصوص ویروس کرونا دارای روند نزولی است، اما این روند ناپایدار و شکننده است و با کوچکترین بی‌توجهی به دستورالعمل‌هایی بهداشتی دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری و از بین رفتن زحمات انجام شده خواهیم بود که باید در این رابطه توزیع اقلام بهداشتی با محور کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه مدیران قرار گیرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: مردم نباید به جز حفظ رعایت اصول بهداشتی در مقابل کرونا دغدغه گرانی در بازار داشته باشند و کنترل قیمت اجناس و کالاهای باید مستمر و با جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: دولت بسته‌های جامعی برای جبران خسارات مشاغل در نظر گرفته است و به محض جمع بندی ابلاغ می‌شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا اصناف استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصناف استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا اصناف استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 6092086

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد