Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید معرفت الله احمدی گفت: هزار و ۸۸ دانش‌آموز در مراکز استثنایی و هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی و عمومی به صورت تلفیقی و فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ این روزها شیوع ویروس کرونای نظم بسیاری از امور از جمله آموزش و مدارس را تحت تاثیر قرار داده که خوشبختانه بخشی از این امور از طریق رسانه ملی و آموزش از راه دور جبران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه دو ماه از شیوع این بیماری در کشور می‌گذرد و دروس مختلف از شبکه‌های رسانه ملی از جمله شبکه آموزش و چهار سیما، برای دانش‌آموزان عادی تدریس می‌شود؛ اما متاسفانه آموزش برای دانش‌آموزان استثنایی همچنان مورد غفلت قرار گرفته است.

سید معرفت الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان استثنائی استان قزوین اظهار کرد: عدم توجه برای برنامه ریزی در خصوص آموزش دانش‌آموزان استثنائی از طریق رسانه ملی، یکی از دغدغه‌های اولیاء، مدیران و معلمان مدارس استثنایی است؛ چراکه اگر بحث عدالت آموزشی مطرح شده، چرا این حق از دانش‌آموزان استثنائی سلب شده است؟

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با اشاره به ضعف در برنامه‌های صدا و سیما در حوزه آموزش و پرورش، افزود: سازمان استثنایی کشور در این راستا تلاش زیادی انجام داده اما متاسفانه به جایی نرسیده است.

وی افزود: همچنین تلاش زیادی صورت گرفت تا یک رابط یا دوبلر ناشنوایان را در گوشه تصاویر جای دهند که متاسفانه موافقت نشد؛ در حالی که ۱۵ تا ۲۰ درصد از دانش‌آموزان کشور را قشر استثنایی تشکیل می‌دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش را با صدا و سیمای مرکز استان مطرح کردیم که متاسفانه از ما طلب مشارکت مالی کردند؛ درحالی که مگر شبکه آموزش و چهار سیما که به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند، بابت آن مبلغی دریافت می‌کنند؟

خانواده‌های بی‌بضاعت، شرایط آموزش از راه دور را ندارند

این مقام مسئول ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان استثنائی از خانواده‌های بی‌بضاعت، کم‌بضاعت و روستایی هستند که باتوجه به شرایط مالی، گوشی هوشمند نداشته یا آنتن دهی اینترنت در برخی مناطق بسیار ضعیف است؛ لذا معلمان مجبور هستند که از طریق پیامک، تماس تلفنی و حتی ارسال بسته‌های آموزشی نظیر کاربرگ و لوح فشرده از طریق سرویس حمل و نقل روستایی، خدمات آموزشی را ارائه دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با بیان اینکه بازگشایی مدارس در این شرایط امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: دانش‌آموزان ناشنوا، نابینا، معلول جسمی و حرکتی که هوش عادی دارند از محتوای شبکه آموزش و دانش‌آموزان دیگر از طریق فضای مجازی خدمات آموزشی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۷ مرکز استثنایی در استان قزوین اضافه کرد: هزار و ۸۸ دانش‌آموز در مراکز استثنایی و هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی و عمومی به صورت تلفیقی و فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

احمدی عنوان کرد: البته اجرای آموزش به صورت استانی با توجه به محدودیت زمانی، سختی خود را دارد که تنها در یک یا دو استان اجرایی شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: بخش اعظمی از محتوای آموزشی یعنی حدود ۷۵ درصد از دروس تا زمانی که مدارس دایر بود، ارائه شده و ۱۵ تا ۲۰ درصد هم طی روزهای کرونایی مطرح شده اما اگر شرایط بازگشایی مدارس فراهم شود، با حضور یک تا سه هفته‌ای می‌توانیم دانش‌آموزان را برای امتحانات آماده سازیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه ارتقای پایه باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه همه دانش‌آموزان به یک اندازه از امکانات برخوردار نیستند؛ آمادگی این را داریم که از اول شهریورماه یعنی یک ماه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید خدمات آموزشی را برای رفتن به پایه‌های بالاتر ارائه دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان استثنائی آموزش و پرورش خدمات آموزشی استان قزوین دانش آموز رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر