Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مراقبت و فوریت‌های پزشکی الشفا ویژه بیماران کرونایی از سوی عتبه امام حسین علیه‌السلام با مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰ متر مربه در کربلا راه‌اندازی شد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، طی دو روز گذشته مرکز مراقبت و فوریت‌های پزشکی الشفا با حضور نماینده آیت‌الله سیستانی و سرپرست قانونی آستان مقدس حسینی شیخ عبد المهدی الکربلائی، دبیرکل آستانه حسینیه، جعفر الموسوی و تعدادی از شخصیت‌ها و کادر درمانی در آستان مقدس امام حسین (ع) افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش به نقل از سایت عتبه حسینی (ع) این بیمارستان با هدف حمایت از تلاش های وزارت بهداشت برای مقابله با تهدید شیوع کرونا و ارائه خدمات پزشکی به مردم استان و زائران احداث شد.

این گزارش می‌افزاید پیش از افتتاح، نماینده ولی فقیه عالی، شیخ عبد المهدی الکربلائی دستور داد که این مرکز برای خدمت به مردم و زائران کربلا و تقویت نقش سلامت تا برچیده شدن نهایی این ویروس باز باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همه آنچه شما در این مرکز دیدید توسط کادرهای آستانه حسینی انجام شد و این نشان می‌دهد که آستانه حسینی در همه بحران‌ها با عمل در خدمت به زائر می‌کوشد نه با حرف. زیرا آنها پیام امام حسین علیه السلام را حمل می‌کنند.

گفتنی است، ظرفیت مرکز مراقبت و اورژانس الشفا که در زمین نمایشگاه بین‌المللی کربلا سابق ساخته شده است، 60 تختخواب، دو سالن، یکی برای آقایان، دیگری برای بانوان و مساحت ساختمان تقریباً 1400 متر مربع است.

اصفهان| رسالت ویژه آمران به معروف در بحران کرونا چیست؟ثبت مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در تمامی 50 ایالت آمریکا

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا امام حسین (ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا امام حسین ع ویروس کرونا امام حسین ع مرکز مراقبت امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج