Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی‌شده است. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شدت بارش‌های امروز سه شنبه ۲۶ فروردین برای استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است. فردا چهارشنبه برای جنوب کشور در تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج‌فارس و جزایر آن و استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این وضعیت روز پنجشنبه ۲۸ فروردین علاوه بر مناطق مذکور در شرق و مرکز ادامه داشته و بر شدت بارش‌ها در این روز افزوده می‌شود. سازمان هواشناسی در پیش‌بینی جدید خود برای بار سوم زمان ورود سامانه بارشی به کشور را تغییر داده است. این سازمان این بار اواخر وقت پنجشنبه را زمان ورود این سامانه اعلام کرده که با بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در مناطق شمال غربی کشور می‌شود.

روز جمعه نیز بانفوذ بیشتر این سامانه از شمال غرب و غرب به کشور ابتدا در این مناطق و به‌تدریج اکثر مناطق نیمه شمالی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شنبه هفته آینده گستره فعالیت آن در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور می‌شود.

روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز و بخش‌هایی از شرق خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر هواشناسی پیش بینی هوا سازمان هواشناسی هواشناسی ایران بارش باران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند این در حالیست مهف مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابر‌ها را ندارند.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان در نشست علمی بارش‌های سیل‌آسا طی فروردین در جنوب و جنوب شرق کشور افزود: نکته مهم این است که مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. از آنجایی‌که مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابر‌ها را ندارند همچنین قابلیتی در آن‌ها بسط داده نشده است تا بتواند بارندگی عظیم در ایران، عمان و امارات متحده عربی به‌ویژه دبی است.

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

وی درباره علت بارش‌های سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: علت بارش سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور را می‌توان شکل گیری بندال امگا با مراکز کم ارتفاع واقع در اروپا و منطقه جنوب کشور، شکل‌گیری رودباد با سرعت پایین (این نوع رودباد می‌تواند هوای مرطوب را برای مدت بیشتر در منطقه نگه دارد شکل) به همراه استقرار واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخند روی شبه جزیره عربستان دانست که سبب تغذیه خوب رطوبتی از روی شمال غرب اقیانوس هند، دریای عمان دریای عرب دریای سرخ و خلیج فارس به جنوب کشور شد.

ضیاییان اضافه کرد: عوامل توپوگرافی منطقه نیز در انباشت و صعود مکانیکی رطوبت نقش مهمی داشتند.

دیگر خبرها

  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود