Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@06:22:30 GMT

امیر حیدری: مرز‌ها را مکانیزه رصد می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۵۰۷۳

امیر حیدری: مرز‌ها را مکانیزه رصد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید قوطاسلو، شهید منفرد، شهید زرهرن و شهید یداللهی ۴ تن از شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش در سوریه است که باد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ایام شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی و سپهبد قرنی را داشتیم که یاد این شهدا را و شهید حاج قاسم سلیمانی را هم گرامی می‌داریم.

وی افزود: ماموریت اصلی نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی ارتش، دفاع از استقلال و حفظ تمامیت ارضی میهن است که نیروی زمینی قهرمان ارتش در ۳ مقطع مشخص تاریخی توانسته با ولایت مداری و حضور بی‌نظیر خود در صحنه این ماموریت الهی را انجام دهد.

امیر حیدری ادامه داد: در روز‌های اول انقلاب که گروهک‌هایی در غرب کشور سر بر آورده بودند تنها نیروی نظامی منظمی که توانست پوزه آن‌ها را با هدایت حضرت امام (ره) به خاک بمالد، نیروی زمینی است. اعتقاد دارم که نزاجا و ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد انقلاب است و در روز ۲۹ فروردین تولد دوباره‌ای پیدا کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس دوره دیگری است که نیروی زمینی نقش خود را ایفا کرد، گفت: نیروی زمینی در ما‌ه‌های اول جنگ دشمن را شکست داد چرا که نگذاشت دشمن به اهدافی که برای خود تعریف کرده بود برسد.

وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف سوم نیروی زمینی پس از جنگ است. بسیاری از نیرو‌ها از مرز رفتند، اما نیروی زمینی کماکان در مرز‌ها ماند؛ از دهانخ خلیج فارس تا نقطه سه مرزی ایران عراق و ترکیه چراکه منافقین در حال شرارت بودند.

** تفاوت‌های ارتش ایران و ارتش آمریکا

امیر حیدری در مقایسه ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیرو‌های مسلح دیگر کشور‌ها و خصوصا ارتش آمریکا، تصریح کرد: ما سه تفاوت اساسی با ارتش‌های دیگر کشور‌ها و بالاخص ارتش آمریکا داریم. تفاوت اول ما در ماهیت ارتش‌ها است. ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرو‌هایی هستند که بر اساس تعالیم اسلام و مبانی الهی به وجود آمده و بر اساس همین مبانی مدیریت می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح دومین تفاوت نیرو‌های مسلح کشورمان با نیرو‌های مسلح دیگر کشورها، ادامه داد: نیرو‌های مسلح ما توسط نایب امام زمان (عج) فرماندهی می‌شود و به دلیل وجود مبارک، ولی فقیه است که تلاش نیرو‌های مسلح جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود. اما نیرو‌های مسلح آمریکا را چه کسی فرماندهی می‌کند؟ کسی آن‌ها را مدیریت می‌کند که در جهان به رذالت معروف است.

وی گفت: نوع ماموریت‌ها دیگر تفاوت است. شما به ارتش آمریکا نگاه کنید که در خلیج فارس چه کار می‌کند؟ مامورت ارتش آمریکا از بین بردن استقلال کشور‌ها است.

امروز بهترین کارویژه ما در بحث کرونا این است که توان‌مان را برای مبارزه با کرونا در خدمت مردم بگذاریم و حتی حاضریم با تصویب و تصمیم فرمانده معظم کل قوا، توان و تجارب‌مان در حوزه مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشور‌ها بگذاریم. اما شما کارویژه ارتش آمریکا در بحث کرونا را ببینید! کارویژه آن‌ها دزدی و راهزنی دریایی محموله دیگر کشور‌ها است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها توان حفاظت از نیرو‌های خود را هم ندارند، تصریح کرد: در همین ناو هواپیمابر روزولت حدود ۱۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد هم فرمانده این ناو را که این خبر را اعلام کرده بود را برکنار کردند. امروز هم اعلام کردند ناو هواپیمابر ترومن هم در حال ترک منطقه است و امروز وارد دریای مدیترانه شد.

**حتی یک فوتی کرونا هم نداشتیم

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی در میان نیرو‌های مسلح بیشترین نیرو را دارد، گفت: به حمدالله تاکنون حتی یک سرباز هم فوتی در بحث ابتلا به بیماری کرونا نداشته‌ایم.

وی مردم‌یاری و مردم‌دار بودن را یکی دیگر از وجوه تمایز نیروی زمینی ارتش برشمرد و خاطرنشان کرد: در سیل و زلزله و حوادث طبیعی نیروی زمینی با تمام توان حضور پیدا کرده است و مورد تشویق و تمجید فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بحث مقابله با کرونا هم رزمایشی را راه‌اندازی کردیم که در آن دو هدف مشخص یعنی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تبدیل تهدید به فرصت را دنبال می‌کنیم.

امیر حیدری بیان کرد: کنترل ورودی و خروجی شهرها، استقرار پست‌های بیماریابی در ورودی شهر‌ها و روستاها، اعزام بیماران به مراکز درمانی، ضدعفونی کردن بیش از ۴۰۰۰ نقطه، در اختیار قرار دادن ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی برای درمان بیماران، استقرار بیمارستان‌های سیار و ایجاد نقاهتگاه‌ها از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش است.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش ظرف ۴۸ ساعت بیمارستان و نقاهتگاه ۲ هزار تخت خوابی را در تهران ایجاد کرد، گفت: در بیشتر شهر‌های کشور بنابر خواست استانداران این کار را انجام دادیم و امروز ۹۹۰۰ تخت در قالب نقاهتگاه در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم.

**مرز‌ها را مکانیزه رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص وضعیت کنونی این نیرو، خاطرنشان کرد: در غرب، جنوب غرب و مرز مشترک با افغانستان نیروی زمینی مستقر است. ما مرز را با دیوار گوشتی مراقبت نمی‌کنیم، بلکه مرز را با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی و سیگنالی روز به صورت مکانیزه رصد می‌کنیم به طوریکه در طول ۲۴ ساعت هیچ فعالیت سیگنالی، انسانی و تحرکی از ما پنهان نیست.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی به خودکفایی رسیده است، عنوان کرد: امروز نیروی زمینی به موضوع استمرار عملیاتی جامه عمل پوشانده و به قطب آرامش دادن به مردم رسیده است.

وی گفت: بزرگترین ناوگان بالگردی در کشور‌های اطراف‌مان متعلق به هوانیروز ما است. امروز بالگرد‌های ما در قابلیت جنگ در شب و موشک‌های برد زیاد به آخرین فناوری‌ها دست یافته اند. به بردی در موشک‌های بالگردی رسیده‌ایم که می‌توانیک پوزه دشمن را به خاک بمالیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو توپخانه بسیار قدرتمندی دارد، اظهار داشت: در همین موضوع دفاع از حرم غرش توپخانه نیروی زمینی خواب را از تکفیری‌ها گرفته بود. در بعد زرهی و ضدزره هم قدرت بسیار خوبی خلق شده است.

ادامه دارد ...

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر حیدری رصد مرزها ارتش آمریکا فرمانده نیروی زمینی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی نیرو های مسلح دیگر کشور ها ارتش آمریکا امیر حیدری نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است

امیر سرتیپ غلامعلیان، گفت: امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و تعاملی که بین نیروهای مسلح کشور وجود دارد، خار چشم دشمنان اسلام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) اظهار کرد: ایشان در بیانات خود، عملکرد نیروهای مسلح را توأم با تدبیر، آگاهی از مسائل راهبردی و رعایت مصلحت، عزت و حکمت نظام دانسته‌اند. این عوامل نشان ‌دهنده‌ سبک فرماندهی و مدیریتی خاصی است که امروز در سطح تمامی نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: چنین سبک مدیریتی خاصی در کشور، سبب بروز بازدارندگی کامل شده است. امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به وجود وحدت بالای ارتش و سپاه تصریح کرد: اگرچه میان شرح وظایف ارتش و سپاه پاسداران، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هر کجا به همکاری ارتش نیاز باشد، بدون کوچک‌ترین تعللی به همکاری و همیاری با دیگر نهادها و نیروهای خدمت‌رسان به کشور اقدام می‌شود. به همین دلیل است که همواره اشاره می‌شود که اتحاد و یکپارچگی میان ارتش و سپاه پاسداران، برادرانه و ریشه‌ای است.

در بخش دیگری از دیدار، سردار سرتیپ دوم نظری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، جزو انقلابی‌ترین ارتش‌ها است، گفت: امروز ارتش ما یکی از انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین ارتش‌ها است؛ ارتشی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به طور مستمر و یکنواخت به ارزش‌های انقلاب نزدیک‍تر شده و به پاسداری از آن پرداخته است.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: در سیل رودبار جنوب مشاهده کردیم که ارتش از تمامی ادوات و توان مهندسی خود، برای حل سریع‌تر مشکلات مردم استفاده کرد و این همراهی، همدلی، یک‌زبانی و یک‌هدف بودن در برنامه‌های ارتش و سپاه پاسداران، در اقصی نقاط کشور علی‌الخصوص در استان کرمان به خوبی دیده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم نظری در پایان خاطرنشان کرد: وجود انعطاف، تفاهم، همدلی و هم‌زبانی زیاد در همه زمینه‌ها میان ارتش و سپاه، باعث افتخار و کسب روحیه بیشتر و خدمت صادقانه‌تر به مردم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق