Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@17:52:40 GMT

تولید ماسک،لباس و گان در فرهنگسراهای اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۵۵۰۷

تولید ماسک،لباس و گان در فرهنگسراهای اصفهان

فرهنگ‌سراهایی که تا پیش از شیوع ویروس کرونا نیز در راستای ارتقای فرهنگ جامعه می‌کوشیدند، امروز به خط تولید ماسک، لباس و گان برای جهادگران عرصه سلامت پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان درباره اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مناطق پانزده گانه شهر اظهار داشت: یکی از این اقدامات تشکیل شبکه آموزش و اطلاع‌رسانی در محلات مناطق مختلف شهر اصفهان بود که با تشکیل هسته‌هایی با حضور معتمدان و افراد تأثیرگذار محلات در هر منطقه، اقدام به ایجاد شبکه ارتباط مجازی با آنها کردیم تا اطلاعات درست درباره بیماری کرونا را به صورت مویرگی در شهر اصفهان جاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین ستوده‌فر ادامه داد: سعی کردیم با ایجاد شبکه ارتباط مجازی در لایه‌های مختلف و حتی محلات کم‌برخودار و حاشیه‌ای شهر نیز به افرادی که کمتر به فضای مجازی دسترسی دارند اطلاع‌رسانی درستی انجام شود و بتوانیم از ظرفیت مساجد، بسیج و معتمدان برای اجرای برنامه‌هایی مانند توزیع اقلام بهداشتی و همراه کردن مردم با تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای این برنامه با همکاری موسسه کشتی نجات افزود: این برنامه‌ها همچنان در سطح محلات شهر اصفهان در حال اجرا است.

وی تولید برنامه‌های شاد و مفرح را یکی دیگر از این اقدامات دانست و بیان کرد: برای ارتقای روحیه شهروندان و همچنین کادر درمانی، غنی‌سازی اوقات فراغت مردم در خانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم؛ چون در راستای شعار "در خانه بمانیم"، تمام مکان‌های فرهنگی شهرداری و سینماها تعطیل بود لذا کارناوال‌های شادی به مناسبت‌های مختلف در محلات و مجتمع‌های بزرگ یا همان محلات عمودی حضور ‌یافتند که شامل نمایش‌های خیابانی و موسیقی محلی و ملی بود و به مناسبت نیمه شعبان نیز اجرا شد.

به گفته رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، این سازمان برای قدردانی از تلاش‌های پیشتازان حوزه سلامت همچون پزشکان و پرستاران برنامه‌هایی در بیمارستان‌های بیماران کرونا در اصفهان اجرا کرد که شامل برنامه سال تحویل و اجرای جُنگ‌های شادی بوده و در نیمه شعبان نیز برگزاری جشن‌ همراه با نورافشانی در نظر گرفته شد.

ستوده فر تصریح کرد: جزو نخستین بخش‌های شهرداری بودیم که به کنترل تب شهروندان مراجعه‌کننده در بدو ورود و فراهم کردن امکان ضدعفونی کردن دستان ارباب رجوع اقدام کردیم که علاوه بر رعایت موازین بهداشتی به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کرد.

وی به اطلاع‌رسانی گسترده در تمام محلات شهر اصفهان با نصب پوستر، بنر و بروشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر اطلاع‌سانی با استفاده از تابلوهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در سطح شهر، حتی در محلاتی که تک‌پایه و لمپوست شهری نداشتند اطلاع‌رسانی با استفاده از داربست و همچنین نصب پوستر در ایستگاه‌های اتوبوس توسط مناطق انجام شد و همچنین 120 هزار بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از طرف شهرداری در محلات اصفهان به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار توزیع گردید.

وی گفت: ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، پارک‌ها و وسایل اسباب‌بازی، خودپردازها و ایستگاه‌های اتوبوس به صورت گسترده توسط همکاران ما در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام شد.

به گفته رئیس هماهنگی امور فرهنگی اجتماعی مناطق معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، فرهنگ‌سرای همت در منطقه 6، فرهنگ‌سرای قدس در منطقه 12، کتابخانه امیرحمزه در منطقه 13 و چند فرهنگسرای دیگر و همچنین برخی مساجد به صورت مردمی به چرخه تولید ماسک، لباس و گان برای کادر درمانی اضافه شده‌اند و با این اتفاق، معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان و معاونت‌های فرهنگی مناطق به ستاد عملیات کمک به قهرمانان عرصه سلامت تبدیل شده‌اند.

ستوده فر خاطرنشان کرد: در راستای کمک به ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهر اصفهان و نیاز به توجیه شهروندان برای عدم حضور در مکان‌های پرتجمع، معاونان فرهنگی مناطق با توجه به اشرافی که در این زمینه داشتند مذاکراتی با مساجد و هیئت‌های مذهبی انجام دادند و ضرورت تعطیلی این اماکن در راستای دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را مطرح کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان فرهنگی اجتماعی بیماری کرونا اطلاع رسانی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو