Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@12:59:50 GMT

«سایه‌های بهار» را در این روزهای بهاری بخوانید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۶۵۶۵

«سایه‌های بهار» را در این روزهای بهاری بخوانید

«سایه‌های بهار» رمانی است از سیدمحمد میرموسوی که وی در این رمان کوشیده به وقوع انقلاب اسلامی در گرگان و مبارزات مردمی در آن دوران بپردازد.

 به گزارش مشرق، این رمان که در سبک واقع گرایی بوده و در ششمین دوره جایزه زنده یاد امیرحسین فردی برگزیده شده، ماجرای انقلاب اسلامی در منطقه گرگان و دشت را تا پیروزی نهایی آن به تصویر کشیده و چهاردهمین اثر نویسنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخشی از رمان می‌خوانید: پیش خودم گفتم: «نکند فرهاد هم پلیس‏ مخفی باشد!» اما رفتارش این‏طور نبود. فرهاد را خوب می‏‌شناختم. از کودکی با هم دوست بودیم. فضول نبود و کاری به کار دیگران نداشت. پرسیدم: «از آقا معلم چه خبر؟» پشته علف را بالاتر کشید و گفت: «مدرسه را تعطیل کرده. گاهی می‏‌آید خانه و می‌‏رود. فکر می‏‌کنم مأمورها در تعقیبش باشند. انگار خودش هم فهمیده.»


یادم آمد که یک بار توی تظاهرات دیده بودمش. روی دوش مردی قوی‏ هیکل سوار شده و مشت‌‏های گره‏ کرده‌‏اش را بالا گرفته بود و شعارهای تندی می‏‌داد. جمشید او را می‏‌شناخت. می‏‌گفت مبارز خوبی است. اما با افکار او خیلی موافق نبود. نمی‏‌دانم افکارش چه بود و چه می‏گفت. نمی‏‌فهمیدم.

دستم را روی شانه‌‏اش کشیدم و گفتم: «پسر رئیس پاسگاه چه می‏‌گوید؟ درباره مردم و تظاهرات!» فرهاد گفت: «بچه است. چیزی حالی‌‏اش نمی‏‌شود. نِماشان برویم مرتع.»

همان روز رفتیم مرتع. هوا ابری بود و کمی سوز داشت. از کنار مرتع ساختمان پاسگاه دیده می‏‌شد؛ ساختمانی سفید، که پرچم سه ‏رنگ آن پیچ ‏و تاب می‏‌خورد و سربازی بلندقد و سیاه‏ چرده در اتاقک بیرون پاسگاه نگهبانی می‏داد. کمی آنجا ایستادیم. اما پسر رئیس پاسگاه از خانه‏‌اش بیرون نیامد. فرهاد سوت بلبلی زد. باز هم از کسی خبری نشد.

سر راه رفتیم خانه آقا معلم. تازه آمده بود. با خنده گفتم: «توی تظاهرات دیدمت.» تند سرش را بلند کرد. اول اخم کرد و اعتنایم نکرد. انگار ناراحت شد. بعد با نگرانی گفت: «نه، من نبودم. اشتباه می‏کنی.» وقتی رج و نشانی دادم، حرفی نزد. بعد از چند لحظه گفت: «تو چه کار می‏‌کنی؟» برای اینکه خیالش را راحت کنم و از نگرانی بی‏جا درش بیاورم، تند گفتم: «من همیشه توی تظاهرات شرکت می‏‌کنم؛ هر روز!» آقا معلم، که انگار نگرانی‏ اش کم شده بود، با لبخند گفت: «به ‏به! شنیده‌‏ام بابایت را مأمور کتک زده. بیچاره خودش طرفدار شاه است.»

ـ الان دیگر نیست. پشیمان شده!

ـ اگر شاه برود، وضع مردم خوب می‏‌شود.

فرهاد با چشمان از حدقه درآمده گفت: «یعنی ما هم مثل پول‏دارها پول‏دار می‏شویم؟» آقا معلم لبخند زد و توی فکر فرورفت. من تند گفتم: «هیچ‏وقت این‏جوری نمی‏‌شود.» آقا معلم، در‏حالی‏که خیر‏ه ‏خیره نگاه‌مان می‏‌کرد، گفت: «چرا پدرها و مادرهای شما فقیر هستند؟» با پوزخند گفتم: «اینکه چرا ندارد. زمین ندارند. آب ندارند. فقیر هستند.»

گفتنی است این رمان در ٢٧ فصل، در ۲۲۱ صفحه و با قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

شما می‌توانید برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه ٢٠ درصد و ارسال رایگان، به نشانی سایت (http://۹۹.sooremehr.ir) مراجعه فرمایید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید کتاب سوره مهر آقا معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!

به گزارش "ورزش سه"، رحیم درزی خلردی رئیس هیئت فوتبال استان مازندران در جریان پیروزی تیم نساجی مقابل ذوب آهن اصفهان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: خیلی خوشحال هستم، چون هواداران، مالک تیم ما و همه مردم مازندران خوشحال هستند. نتیجه دلخواهی به دست آوردیم و بلکه به نظرم بازی خوبی را تماشا کردیم. من یک تبریک ویژه و خسته نباشید به مالک باشگاه نساجی جناب آقای حدادیان می‌گویم که همه الزامات را فراهم آورد تا این تیم نتیجه بگیرد.

او ادامه داد: کسی که هواداران را با هواپیمای شخصی برای دیدن بازی‌ها می‌آورد، بسیار قابل تقدیر است. انشاالله سایه مهندس حدادیان سالیان سال بر سر فوتبال مازندران و ورزش مازندران و ایران مستدام باشد.

رئیس هیئت فوتبال مازندران درباره حضور نماینده این استان در منطقه سقوط توضیح داد: دیروز شهرداری نوشهر در دقایق آخر نتوانست نتیجه بگیرد ولی این تیم اکنون این فرصت را دارد تا ما سال بعد در لیگ یک، نماینده جدیدی داشته باشیم. تیم‌های دیگر هم تقریبا در جدول ماندنی شدند ولی در استان آنقدر پتانسیل و ظرفیت داریم که انشاالله بتوانیم فوتبال خوب‌تری در استان داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • عکس| تصویری جالب از گریم فرهاد آئیش در نقش گالیله
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • عکس/سایه آزادی آمریکایی!
  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت