Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تهران امروز جلسه هم اندیشی اعضای شورا به شکل غیر رسمی و مجازی برگزار شد، گفت: چند طرح و تبصره و لایحه در جلسه هم اندیشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و باید به این نکته تأکید کنم که قانون و آیین نامه شورای شهر تهران این اجازه را نمی‌دهد که به شکل مجازی جلسه‌های شورا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح عملکرد کمیته نظارت بر عملکرد شهرداری در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: برای تشدید نظارت بر عملکرد مدیریت شهری در مقابله با کرونا کمیته‌ای در شورای شهر تهران تشکیل شد که اولین جلسه آن به منظور تدوین دستورالعمل بود و جلسه دوم با حضور مدیران شهری در شورای شهر برگزار شد و باید به این موضوع تأکید کنیم این کمیته در شورای شهر تهران تنها کار نظارتی دارد.

اعطا در تشریح آخرین وضعیت حمل و نقل عمومی در روز‌های کرونایی پایتخت گفت: درباره حمل و نقل عمومی دیدگاه‌های مختلفی مطرح شد که بسیاری از آن‌ها به دلایل مختلف پذیرفته نشد، اما اگر بخواهیم فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، در حدود ۴۵۰ هزار نفر و یا ۵۰۰ هزار نفر در روز باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

او با اشاره به آمار سفر با مترو در روز یکشنبه گفت: روز یکشنبه ۳۳۳ هزار نفر از مترو استفاده کردند و باید بدانیم اگر تردد از تعداد ۵۰۰ هزار نفر در روز بیشتر شود دیگر نمی‌توانیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و باز هم نباید فراموش کنیم که کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی واقعیتی است که برای حل آن نیاز به کمک‌های دولت داریم.

او در واکنش به خبر تزریق ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا اردیبهشت ماه گفت: پیش بینی ما این است که تزریق ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا اردیبهشت ماه امکان پذیر نیست، اما می‌توانیم در این بازه زمانی از مینی بوس‌های آماده تولید شده بهره ببریم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: پیک‌های زمانی و گلوگاه‌های تراکمی در حمل و نقل عمومی مانند مترو کرج ازدحام جمعیت را ایجاد می‌کند که در این شرایط می‌توان از طرح شناور شدن ساعت کار اداره‌ها بهره برد تا پیک تراکم زمانی را از بین ببریم.

اعطا ادامه داد: سرفاصله حرکت قطار‌ها به احتمال زیاد در هفته آینده در خط ۲ به ۳ دقیقه کاهش پیدا کند تا گلوگاه ازدحام مترو کرج کاهش یابد.

او با اشاره به طرح رزرو صندلی اتوبوس و حواشی به وجو آمده برای اجرای این طرح افزود: اجرای طرح رزرو اتوبوس با استفاده از ناوگان خارج از اتوبوسرانی است و تغییر یا خللی در سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی ایجاد نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح ساز و کار انتخاب دستفروشان برای پرداخت بسته کمک معیشتی گفت: اصل طرح ارائه بسته معیشتی به دستفروشان با همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران شروع شد و ما نیز از این طرح استقبال و تشکر می‌کنیم.

اعطا ادامه داد: مشخصات دستفروشانی که در مورد توزیع بسته کمک معیشتی نارضایتی داشتند مورد بررسی قرار گرفت و ما این اقدام را رسانه‌ای نکردیم، اما باید به این موضوع تاکید کنم که در شهرداری تهران جریان سوئی برای پرداخت بسته کمک معیشتی برای دستفروشان وجود ندارد.

او با اشاره به بررسی‌های انجام شده برای کمک به دستفروشان گفت: بررسی‌ها نشان داد که میزان خطا در روند پرداخت بسته کمک معیشتی به دستفروشان بالاست و ما این موضوع را در شورای شهر تهران پیگیری می‌کنیم تا خطا در پرداخت بسته معیشتی به دستفروشان کاهش یابد.

او در واکنش به حواشی اظهار نظر‌های متفاوت از سوی اعضای شورای شهر تهران در بحث کرونا گفت: اگر ما در شورای شهر تهران در ابتدای شیوع ویروس کرونا نظر بر تعطیلی مترو داشتیم، به دلیل آن بود که هوای داخل مترو بسته است و این هوای بسته موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود و اعتقاد من این است که اظهار نظر‌ها در این شرایط را به تشویش اذهان عمومی مربوط نکنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح کاهش درآمد‌های مدیریت شهری بیان کرد: بودجه شهرداری در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان است که سه دوازدهم آن رقمی در حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ما برای این بودجه ۳ طرح را پیش بینی کردیم که یکی از آن‌ها این است در بدترین پیش بینی تحقق درآمد، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، پیش بینی متوسط ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود که مشاهده می‌کنید با ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فاصله زیادی دارد و این موضوع جای نگرانی دارد.

اعطا ادامه داد: برای حل مشکل مالی باید به دنبال شناسایی و جذب منابع مالی جدید برویم و در جلسه آینده شورای شهر تهران خزانه دار شورا جزئیات بودجه را اطلاع رسانی می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت گفت: معاونت شهرسازی پیش از تعطیلات نوروز بخشنامه‌ای صادر کرد که ساخت و ساز تا انتهای ۱۶ فروردین ماه ممنوع است و این اقدام نیز زیاد به بیماری کرونا مربوط نبود و این اقدام هر ساله انجام می‌شد.

اعطا با اشاره به به ساخت و ساز در پایتخت با توجه به ممنوعیت آن در پایتخت گفت: در پیگیری‌ها مشخص شد ساخت و ساز‌های غیر قانونی بیشتر در بخش خصوصی انجام شده و باید به این نکته تاکید کنم که برای ادامه ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت پس از تاریخ ۱۶ فروردین ماه ابلاغیه‌ای نداشتیم و نمی‌دانیم تصمیم در این حوزه به چه شکل است،اما ما موضوع تعطیلی ساخت و ساز را در کمیته معماری و شهرسازی بررسی می‌کنیم.

او با اشاره به نامه مدیریت شهری به کلانشهر‌های دنیا با مضمون کرونا افزود: فهرستی از کلانشهر‌ها را در نامه‌ای به وزارت امور خارجه ارائه کردیم و قرار شد از طریق سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های مقصد این اقدام تعقیب شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: ما در شرایط موجود هنوز متن نامه را منتشر نکردیم، اما در این نامه به این موضوع اشاره شده است که در یک کشور ۸۰ میلیون نفری تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد در مقابله با بیماری از تمام ظرفیت‌ها بهره برد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در بخش ارائه آمار فوت شدگان کرونا شهرداری و شورای شهر تهران مسئول نیستند و در بسیاری از بخش‌های دیگر از ستاد مقابله با کرونا آماری نداریم، اما نظر ما این است که آمار جان باختگان کرونا بر اساس تفکیک استان‌ها اعلام شود و این شکل اعلام آمار سیاست گذاری برای شورای شهر و مدیریت شهری را دشوار می‌کند.

اعطا ادامه داد: برای گذر از بحران کرونا با اتحاد و همکاری می‌توان اقدام موثر تری انجام داد و در این زمینه باید از ظرفیت شورایاران محله‌های پایتخت استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ویروس کرونا شهرداری تهران سخنگوی شورای شهر تهران شورای شهر تهران بسته کمک معیشتی حمل و نقل عمومی اعطا ادامه او با اشاره میلیارد تومان مدیریت شهری پرداخت بسته ساخت و ساز پیش بینی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم در آئین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه، اظهار کرد:‌ بیش از دو دهه است دکتر بلورچیان را می‌شناسم، بیشتر ارتباطمان در فرهنگستان علوم بوده است. انصافا از روزی که با ایشان آشنا شدم هر روز یک نکته از ایشان یاد گرفتم، تاسیس این پژوهشگاه و مجموعه‌ای پژوهشی در تبریز، علاقه به ساخت و ساز در موضوعات دانشگاهی، نشان می‌دهد که ویژگی اصلی ایشان پشتکار است ایشان مشهور گمنام است و توانمندی‌هایش ناشناخته است.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مجمع فرهنگستان شاید تنها کسی که بعدا مصوبات را پیگیری می‌کند دکتر بلورچیان با روحیه انسانی و حسن خلق است. پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی هم به همین دلیل ساخته شده است.

رییس فرهنگستان علوم بیان کرد: اواخر دهه ۸۰ پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی شکل گرفت، دکتر بلورچیان از بخش به بخش پژوهشگاه و درباره جزییات همواره توضیح می داد و آدمهای فرهیخته و توانمند را پیدا می‌کرد و به پژوهشگاه می‌آورد.

مخبر دزفولی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در فرهنگستان دنبال می‌کنیم این است که باید روشی پیدا شود تا توانمندی دانشی برای شکل‌گیری ایران قوی به کار گرفته شود. یعنی علاوه بر اینکه نگاه ویژه به کاربرد علوم داریم، حرکت در مرزهای دانش را مدنظر خواهیم داشت. دکتر بلورچیان این مسائل را پیگیری می‌کردند، در عین حال ظرفیت و توانمندی ایشان در تاسیس، استمرار و تربیت باید مورد توجه باشد چراکه وی به عنوان معلم و مربی و تربیت کننده است و باید به عنوان الگوی برجسته معرفی شود.

وی افزود: شاید یکی از کارهای فرهنگستان‌ها معرفی درست ذخیره و گنجیه دانشی کشور است که از جمله آنها دکتر بلورچیان است.

رییس فرهنگستان علوم با تاکید بر موضوع علوم پایه بیان کرد: گاهی عجله و شتاب‌زدگی در رسیدگی به موضوعاتی داریم که موجب عقب‌ماندگی در حوزه علوم پایه شده است، اروپا، آمریکا و چین سرمایه گذاری ویژه در حوزه علوم پایه دارند، ما هم باید برای علوم پایه سرمایه‌گذاری ویژ ه ای داشته باشیم.

مخبردزفولی عنوان کرد: فناوری‌ها از دل مطالعات علوم پایه به دست می‌آید. گاهی چون دوراندیشی نمی‌کنیم سرمایه‌گذاری علوم پایه را مناسب نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم باید سرمایه‌گذاری زودبازده داشته باشیم. اما باید بدانیم دستیابی به رده‌های بالای علمی، بدون داشتن علوم پایه قوی و دانشمندان قوی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: مهندسی، پزشکی و علوم کاربردی بسیار مهم است اما عقبه همگی علوم پایه است ما به این موضوع کم توجهی می‌کنیم. خوشبختانه وزیر علوم اهل علوم پایه است و به این موضوع توجه ویژه دارد، فرهنگستان علوم نیز در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند. یکی از وظایف ما در آینده این است که باید مشخص کنیم برای رسیدن به قله‌ها و مرجعیت علمی چگونه عمل کنیم. باید هدفمند سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه گیری مفید بگیریم.

رییس فرهنگستان علوم گفت:‌ فرهنگستان در رویکرد جدید و نگاه به آینده، بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و میان مدت را بر مبنای علوم پایه انجام خواهد داد. باید نسبت به علوم پایه در سطح دانشگاه و پیش از دانشگاه حساس باشیم، این موضوع در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد چون در زمینه علوم پایه سرمایه‌گذاری درست صورت نگرفته است به همین دلیل بهره وری پایین بوده است.

کد خبر 6091878

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی