Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@20:40:22 GMT

۹۲ درصد مخازن سدها پر است/حجم فعلی؛ ۱۰۰ میلیون مترمکعب

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۸۲۱۱

۹۲ درصد مخازن سدها پر است/حجم فعلی؛ ۱۰۰ میلیون مترمکعب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، منصور ستوده، با اشاره به اینکه سدهای سرابی و اکباتان درحال سرریز هستند، اظهار کرد: گنجایش مخازن سدهای بهره‌برداری استان همدان ۱۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به بارش ۴۰۹ میلی‌متری نزولات جوی در سال آبی جاری، تصریح کرد: در سال آبی جاری ۴۰۹ میلی‌متر بارش در استان همدان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۸ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به سرریز سد اکباتان در روزهای اخیر، اظهار کرد: ورودی سد اکباتان ۱۳.۵ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم فعلی این سد ۳۵.۱۵ میلیون مترمکعب است.

ستوده ورودی سد آبشینه را ۰.۸۱ مترمکعب در ثانیه دانست و ادامه داد: حجم فعلی این سد ۴.۲۷ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۳۲ درصد از سد نعمت آباد آبگیری شده است، خاطرنشان کرد: ورودی این سد ۱.۲ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی آن ۱.۵ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد حجم سد سرابی تویسرکان پر شده است، یادآور شد: ورودی سد سرابی ۳.۳۵ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی آن ۹.۲ میلیون مترمکعب است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ورودی سد شیرین‌سو سه مترمکعب در ثانیه است، اظهار کرد: حجم فعلی این سد ۴.۳۶ میلیون مترمکعب بوده و ۱۰۰ درصد حجم آن پر است.

ستوده با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از مخزن سد کلان ملایر پر آب است، بیان کرد: ورودی سد کلان ملایر ۱۱.۸ مترمکعب در ثانیه بوده و ۴۳.۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده است.

کد خبر 4900359

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی ذخیره سدها ذخیره آب ذخیره آب سدها ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران کاهش تولید نفت اوپک تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار حقوق و دستمزد ایالات متحده آمریکا سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت صنعت معدن و تجارت اوپک پلاس بورس تهران میلیون مترمکعب مترمکعب در ثانیه استان همدان حجم فعلی ورودی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی در کمتر از یک ثانیه کارما به سراغت می‌آید! / فیلم

وقتی در کمتر از یک ثانیه کارما به سراغت می‌آید! / فیلم

دیگر خبرها

  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • وقتی در کمتر از یک ثانیه کارما به سراغت می‌آید! / فیلم
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد