Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@22:33:00 GMT

پژوهش‌ها در حوزه مبارزه با کرونا حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۸۲۲۶

پژوهش‌ها در حوزه مبارزه با کرونا حمایت می‌شود

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: با حمایت از پژوهشگران، نتایج حاصل از پژوهش‌های آنان برای خروج افراد جامعه از بحران کرونا در حوزه های مختلف کاربردی می‌شود و از این طریق اندوخته فرهنگی و اجتماعی کشور افزایش و توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با تأکید به همکاری متقابل صندوق با پژوهشگران و ضرورت بهره‌گیری از نتایج پژوهش‌های محققان در مبارزه با کرونا، گفت: صندوق ارتباط گسترده‌ای با بیش از 35 هزار پژوهشگر و محقق ایرانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس در تلاش هستیم از این ظرفیت برای انجام تحقیقات در حوزه ویروس کرونا استفاده کنیم و صندق نیز از تحقیقات محققان در این حوزه حمایت می‌کند.

افتخاری ادامه داد: صندوق به‌زودی، اقدامات خاصی در خصوص این بیماری انجام می‌دهد. انتشار فراخوان مشترک با آکادمی علوم چین، اعلام فراخوان موضوعی «مقابله با کرونا» و برنامه استفاده از پتانسیل و ظرفیت پژوهشگران برجسته و بهره‌مندی از نتایج حاصل از پژوهش‌های آنان اقداماتی مدنظر در این حوزه است.

وی با اشاره به پویش «فرازوفرود زندگی» افزود: هدف این پویش پاسخگویی سریع به نیازهای حال حاضر جامعه است و تمرکز این پویش بر مسائل اجتماعی، فرهنگی، انسانی، روحی و روانی مرتبط با این بیماری است و تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌ها، به حفظ سلامت روانی و فرهنگی افراد جامعه در مدت‌زمانی که با آن مواجه هستند، کمک کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولید محصولات چندرسانه‌ای و نرم‌افزارهای مختلف به‌عنوان ابزارهای ترویج نتایج حاصل از پویش در بین آحاد مردم نام برد و گفت: ازآنجاکه آثار مخرب این بیماری در طی مدت‌زمان نامعلومی در بین خانواده‌ها و افراد جامعه وجود خواهد داشت، امیدواریم که این محصولات به حفظ سلامت روحی و روانی افراد کمک کنند. در تولید این محصولات از پتانسیل‌های حوزه‌های مختلف علمی از ادبیات عرفانی گرفته تا مطالعات روان‌شناسی استفاده شده است تا فضای سختی که جامعه با آن مواجه است را تلطیف و به پیوستگی افراد آن کمک کنیم.

افتخاری ایجاد بستر فضای مجازی برای تعامل و همکاری بیشتر با اساتید و محققان سایر استان‌های کشور را فرصت طلایی دانست و از صندوق به‌عنوان پشتیبان فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران یاد کرد.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهش ویروس کرونا رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حمایت از پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود