Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:28:55 GMT

ثبت ۲ هزار درخواست بیمه بیکاری با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۸۸۷۷

ثبت ۲ هزار درخواست بیمه بیکاری با شیوع کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان افزود: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، از یکم فروردین ۹۹ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شیوع کرونا طبق دستورالعمل‌ها جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود و درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز در این قالب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه افراد مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی وقانون بیمه بیکاری ‌می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری درخواست دهند، گفت: افراد متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه‌bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: افرادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند که کارفرمایان آنها پیش از این سه درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشند.

غنیان تاکید کرد: یکی دیگر از شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری این است که افراد ۳۰ روز پس از بیکارشدن درخواست خود را در سامانه به صورت غیرحضوری ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل و نقل شهری نمی‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته تاکنون ۳ هزار و ۶۹۹ درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان ثبت شده که ۲ هزار و ۲۰۷ درخواست مربوط به حوادث غیر مترقبه و شیوع کرونا است.

غنیان اظهار کرد: درخواست‌ها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان در دست بررسی است تا مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری مشخص شود.

 بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می‌گیرد.

کد خبر 501129 برچسب‌ها استان سمنان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان كرونا در ايران دریافت مقرری بیمه بیکاری استان سمنان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری