Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه 28 فروردین دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که ضرورت دارد کاربران جاده‌ای حتما به هشدارهای سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی توجه کنند.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در برخی مناطق جنوب شهر و جنوب کشور، شرق و شمال شرق، غرب و شمال غرب و هم چنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، غرب خراسان رضوی، ارتفاعات استان سمنان و شمال شرق استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در جنوب کشور، شرق و مرکز خلیج فارس و جزایر آن، تنگه هرمز و هم چنین مناطقی از سیستان و بلوچستان و استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و بوشهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد با بارش تگرگ و در مناطق مرتفع البرز مرکزی با بارش پراکنده همراه است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنجشنبه 28 فروردین بر شدت بارش‌ها در مناطقی که ذکر شد افزوده می‌شود، هم چنین دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد. در این راستا کاربران جاده‌ای حتماً به هشدارهای سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی توجه کنند.

ضیائیان افزود: اواخر وقت روز پنجشنبه 28 فروردین سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران در این منطقه از کشور خواهد شد و روز جمعه این سامانه موجب بارش در استان‌های شمال غرب، مرکز کشور، شرق و شمال کرمان، هم چنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز می‌شود.

وی اضافه کرد: روز شنبه 30 فروردین این سامانه بارشی در سواحل خزر نیز فعال خواهد بود، هم چنین در شرق و شمال شرق و مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، هم چنین شمال کرمان، اردبیل و زنجان موجب بارش باران خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان افزود: امروز در تهران آسمان نیمه ابری است، هم چنین جهت باد غربی و سرعت آن 29 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 34 درصد است.

وی ادامه داد: آسمان پایتخت فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی دما باران خراسان رضوی پیش بینی هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان