Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:20:21 GMT

بارندگی در خراسان جنوبی باعث روان آب و آبگرفتگی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۲۷۲۴

بارندگی در خراسان جنوبی باعث روان آب و آبگرفتگی شد

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی نیز دچار خسارت شده‌اند اما جزئیات بیشتر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در تعداد زیادی از آبنماهای استان آب جاری شده است گفت: بارندگی‌ها سبب تخریب جاده‌ها نشده اما برخی محورها تا ساعات آینده به علت عبور رودخانه‌های فصلی مسدود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: محور سه قلعه به بیرجند و سه راهی روم به سرایان در حال حاضر به علت عبور رودخانه فصلی بسته شده و ریزش کوه در بند امیرشاه بیرجند هم این مسیر را مسدود کرده است.

وی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های رگباری در ۴۸ ساعت گذشته ۳۱۱ گرفتار در سیلاب استان توسط گروه‌های امدادی و عملیاتی در سراسر استان امدادرسانی شده‌اند.

میرجلیلی افزود: بارش شدید باران در اکثر نقاط استان بیش از ۲۰ میلیمتر بوده و در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، قاینات، بیرجند، خوسف و طبس بارندگی‌ها قابل توجه است.

وی همچنین از ورود موج بارشی شدید برای روز پنجشنبه در استان خبر داد و گفت: با توجه به اشباع شدن سطح خاک بدون شک شاهد وقوع سیلاب و روان آب در سطح استان خواهیم بود.

وی توصیه کرد: در این مدت مردم از مسافرت‌های درون و برون شهری و حضور در مناطق ییلاقی خودداری کنند و دامداران تا صبح شنبه اقدام به چرای دام در مراتع نکنند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی دیروز (دوشنبه) با صدور اخطاریه سطح قرمز (اقدام) اعلام کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی اوج بارش‌های استان طی ۴۸ ساعت آینده خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: فرمانداران شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، خوسف و زیرکوه با توجه به اخطاریه هواشناسی اوج بارش‌های استان طی ۴۸ ساعت آینده در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، خوسف و زیرکوه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با شدت بارش‌ها تا عصر امروز وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان پیش‌بینی می‌شود.

۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی آماده باش هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان جنوبی مدیریت بحران هواشناسی بارندگی استان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته، بیش از پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) درپی بارندگی‌های اخیر در استان، بیان کرد: سد مخزنی رزه درمیان با دو میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان‌آب‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: از پنجشنبه تا کنون، یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب روان‌آب در استان وجود دارد که از ابتدای این سال آبی تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب روان‌آب در این سدها ذخیره شده است.

وی افزود: اکنون از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سدهای مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان‌آب در سدها مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد