Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@12:38:20 GMT

مسابقات ماه‌های مه و ژوئن AFC به لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۹۸۶۰

به گزارش ایلنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: به دنبال اقدامات پیشگیرانه و محدودیت‌های مسافرتی که توسط چندین دولت اعمال شده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز تصمیم گرفته است تمام مسابقات و رقابت‌هایی که قرار است در ماه‌های مه و ژوئن برگزار شود را به تاخیر بیاندازید.

به عنوان یکی از اولین کنفدراسیون‌های فوتبال جهان که با توجه به شیوع COVID-19 اقدامات احتیاطی را انجام داد، آخرین تصمیم، تعهد AFC را برای اطمینان از ایمنی و سلامتی بازیکنان، تیم‌های شرکت کننده، مسئولان، هواداران و کلیه ذینفعان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا از نزدیک همه‌گیری COVID-19 را زیر نظر گرفته و پیشتر مسابقات را در ماه مارس و آوریل بعد از برگزاری یک سری جلسات اضطراری در دهلی، دوحه، دبی و کوالالامپور به تعویق انداخته بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان به همکاری و مشورت با انجمن‌های عضو شرکت کننده در مسابقات باشگاه‌های AFC خواهد پرداخت و تمام گزینه‌های ممکن را برای تکمیل مراحل لیگ قهرمانان آسیا 2020 وAFC کاپ کشف خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا کرونا ویروس کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، عبد الحلیم بن قادر دبیر کل فدراسیون جهانی سپک تاک را و رئیس فدراسیون آسیایی که برای افتتاح کنفدراسیون سپک تاکرای غرب آسیا به ایران سفر کرده است صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: از کشور سنگاپور به ایران آمدم خرسندم از این بابت که با وزیر ورزش در تعطیلات ملاقات کردم و گفت‌وگو داشتیم. دیدن وزیر خیلی عالی بود وزیر ورزش هم لطف داشتند و برخورد مهربانانه‌ای با من داشتند. موفق شدم در این مدت ایران را به خوبی بشناسم. ملاقاتی که با وزیر داشتم مقرر بود فقط ۳۰ دقیقه باشد ولی ۲ ساعت طول کشید.

انجمن سپک تاک را در طی بیست سال رشد خوبی در ایران داشته قبلاً فقط تهران در این حوزه فعال بود ولی در حال حاضر ۲۵ استان فعال شده است. تیم‌های مختلفی در رده‌های سنی مردان و زنان تشکیل شده است. اعتقاد دارم سپک تاکرای ایران طی ۱۰ سال آینده در جهان رکوردشکنی خواهد داشت. ۳۰ داور زن و ۱۰ مربی آقا داریم که نشان دهنده رشد سپک تاک را در ایران است.

او ادامه داد: وزیر ورزش قول حمایت از رقابت‌های قهرمانی آسیای زیر ۲۳ سال را دادند و این اولین رویداد این رشته است که قرار است به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. ۱۲ کشوری که شرکت کردند نیز همه از بهترین‌های این رشته هستند. فرصت خوبی است که ایران به عنوان یک کشور امن قرار است میزبان این رویداد باشد.

رئیس فدراسیون آسیایی سپک تاک را عنوان کرد: خدمت وزیر اعلام کردم که مهم است در ایران یک آکادمی بین اللملی تأسیس کنیم چون سطح کلاس سپک تاکرای ایران در این حد است و این شرایط را دارد که دوره‌های مربیگری و داوری بین اللملی را در ایران برگزار کند علاوه بر این می‌توان دوره‌های آموزشی مدیریت را برگزار کرد تا بتوانیم رهبران خوبی را تربیت کنیم. مدیران ایرانی مهم هستند اگر تلاش داریم به ioc ملحق شویم باید حکمرانی درستی داشته باشیم که تأسیس این آکادمی می‌توانند تأثیر خوبی در رشد سپک تاک را داشته باشد.

عبدالرحیم در ادامه خاطر نشان کرد: نیاز داریم کشورهای زیادی به ما ملحق شوند. اعلام می‌کنم که ما فعلاً روی آفریقا کار می‌کنیم که ورزش سپک تاک را را داشته باشند در اروپا ۱۰ کشور فعال را داریم و در آسیا شرایط‌مان خوب است و این انتظار وجود دارد که ایران در خاورمیانه در این زمینه کمک کننده ما باشد. توسعه رشته سپک تاک را از سوی ایران موضوع پر اهمیتی است و حس می‌کنم تا سه سال آینده می‌توانیم با مدیریت درست تعداد کشورهای فعال را به عدد ۱۰۰ برسانیم.

وی افزود: مسئله مهم این است که مدارس تمام استان‌ها در ایران در این رشته فعال شود. قابلیت بازی دارد مهم فراگیری این رشته است. وزارت علوم هم می‌تواند کمک کند هزینه توپ در ایران ۱۰ دلار است که ما می‌توانیم ۴۰۰ توپ اهدا کنیم که کافی نیست ولی ایران با همکاری من و یک شرکت تایلندی می‌تواند خودش تولید کننده این توپ‌ها باشد.

دبیر کل فدراسیون جهانی سپک تاک را هم در ادامه نشست اضافه کرد: در بازدیدی که در ایران داشتم درخواست کردم تعداد مدیران ایرانی را افزایش دهند. بحث پوشش اسلامی زنان ایرانی بسیار مهم است و از همه کشورها خواستیم ایران را با همین پوشش اسلامی بپذیرند.

پریچهره: در سال ۲۰۲۶ میزبان مسابقات جهانی هستیم

پریچهره سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز در ادامه گفت: ما درخواستی داشتیم که همزمان به برگزاری اجلاس آسیایی و یا جهانی را در ایران برگزار کنیم که این مورد را در تفاهم نامه خواهیم داشت. اتفاق زیباتر از این نیز میزبانی از مسابقات جهانی خواهد بود که سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

آزاد: لباس ایران را به کشورهای دیگر هم توصیه کردند

سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرای ایران با اشاره به سفر عبدالحلیم به ایران گفت: یکی از برنامه‌های ما در سپک تاک را میزبانی خوب از مسابقات آسیایی است. تلاش داریم تفاهم نامه خوبی با فدراسیون آسیایی داشته باشیم که تقریباً این اتفاق خوب هم رخ داده است. تیم‌های ما در اردو هستند و قرار است به مسابقات مالزی اعزام شوند. رکن اصلی سپک تاک را در آسیا و ما هم خوشبختانه کرسی‌های خوبی را داریم. بانوان ما با حجاب خوبی مسابقه می‌دهند و حتی لباس ایران را به کشورهای دیگر هم توصیه کردند. از وزیر ورزش تشکر می‌کنم که حمایت خوبی از این رشته دارند.

رئیس انجمن سپک تاکرای ایران افزود: روز گذشته با دبیر کل جلسه داشتم تا برای توسعه این رشته صحبت کنیم خیلی از این ملاقات خرسند هستم. تخت تأثیر صحبت‌هایشان بودم ۶۵ کشور عضو داریم و درخواست ملحق شدن به ioc را ارسال کردیم که امیدوارم با حمایت‌های کمیته ملی المپیک ایران و وزارت ورزش این اتفاق رخ بدهد.

وی با اشاره به میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برای میزبانی هر چه بهتر این رویداد ما ۵۰ هزار دلار و ۲۰۰ توپ و تشک به ایران اهدا خواهیم کرد. تمایل دارم با مدیران فعلی ایران فعالیت داشته باشم چون در جهت پیشرفت سپک تاک را است. سهراب آزاد فقط هزینه‌های انتقال تجهیزات به ایران را به عهده خواهند داشت.

آزاد در پاسخ به این پرسش که در ایران مسؤولان چه کمکی به برگزاری این رویداد آسیایی خواهند داشت: برای اولین بار است که این رویداد آسیایی برگزار می‌شود. هزینه‌ها زیاد است ولی قول‌های مساعدی از سوی مسؤولان کشور به ما داده شده است.

کد خبر 6100264 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند میزبان خوبی برای قهرمانی آسیا باشد
  • رقابت ۵۷۲ تکواندوکار در مسابقات قهرمانی آسیا
  • ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی
  • ژیمناستیک در خواب هم نمی‌دید سهمیه بگیرد/حضور در آسیا با تیم کامل
  • برپایی اردوی تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • رونمایی از خرید جدید شهداب برای فتح لیگ و آسیا
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا