Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:08:58 GMT

سود و قسط وام یارانه‌ بگیران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۰۱۹

با تغییری که در سازوکار پرداخت وام یک میلیونی یارانه‌بگیران ایجاد و قرار شد تا به صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، اقساط آن در هر ماه از ۴۷ هزار به ۳۵ هزار تومان کاهش یافت و سود کل به ۵۲ هزار تومان رسید. ناطقان: قرار بود تا با پیشنهاد بانک مرکزی و از محل منابع بانکی، به هر خانوار یارانه بگیر که حدود ۲۳ میلیون خانوار هستند، مبلغ یک میلیون تومان در قالب تسهیلات پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که در ابتدا پیش‌بینی شد این بود که با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به حساب یارانه متقاضیان واریز و اقساط آن در هر ماه از همین حساب کسر شود.

در این حالت در مجموع سود بازپرداخت کل حدود ۱۲۹ هزار تومان بود و یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۶۳ تومان به بانک بر می‌گشت. در عین حال که قسط در هر ماه به ۴۷ هزار تومان می‌رسید.

اما آنچه که امروز (سه شنبه) اتفاق افتاد این بود که با تصمیم ستاد اقتصادی دولت سود ۱۲ درصدی بین دولت و مردم تقسیم شد؛ به طوری که چهار درصد را یارانه‌بگیر و هشت درصد دیگر را دولت می‌پردازد. از سوی دیگر تعداد اقساط وام یک میلیونی از ۲۴ به ۳۰ ماه افزایش یافته است.

با تغییرات ایجاد شده، محاسبات نشان می‌دهد که دریافت‌کنندگان وام یک میلیونی باید در ۳۰ ماه، هر ماه ۳۵ هزار تومان قسط پرداخت کنند و سود کل دریافتی به حدود ۵۲ هزار تومان می‌رسد. بر این اساس وام یک میلیونی با سود چهار درصد، حدود یک میلیون و ۵۲ هزار تومان بر می‌گردد.

اما آن طور که همتی - رئیس کل بانک مرکزی- اعلام کرده است بعد از ثبت تقاضا این وام تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان از طریق بانک‌های عامل به حساب یارانه متقاضیان واریز خواهد شد.
منبع: صراط برچسب ها: سود ، قسط ، وام ، یارانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سود قسط وام یارانه وام یک میلیونی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است