Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوران دفاع مقدس مساجد در عرصه های مختلف رزمی ونظامی و حتی فرهنگی ،هنری پشتیبان جبهه‌های نبرد بودند و امروز هم نقش مساجد در جنگ با کرونا همانند دوران دفاع مقدس است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس مساجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای متعددی داشته و پیامبر (ص) غیر از امور مذهبی، برنامه‌های مختلف مانند قضاوت، بسیج نیروها برای جنگ، کمک به فقرا و نیازمندان، مبارزه با کفار و مشرکین را در مساجد اجرایی می‌کرد و در سیره ایشان و دیگر اهل بیت (ع) داریم که مسجد را مکانی فراتر از محل انجام عبادت‌های فردی و اجتماعی می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مساجد نماد دین اسلام هستند و دین اسلام یعنی پرداختن به همه جنبه های زندگی، فیزیک و متافیزیک، دنیا و آخرت ،شیوه چگونه زیستن و چگونه ماندن؛ بنابراین مسجد به عنوان نماد دین در همه عرصه ها و نیازهای جامعه همپا و همراه مردم است.

در دوران دفاع مقدس مساجد در عرصه های مختلف رزمی ونظامی و حتی فرهنگی ،هنری پشتیبان جبهه‌های نبرد بودند و امروز هم نقش مساجد در جنگ با کرونا همانند دوران دفاع مقدس است و  مساجد دهدشت در ایام شیوع کرونا با کمک جوانان بسیجی به ضدعفونی محلات و سطوح پرداخت و مایع ضدعفونی میان مردم توزیع کردند. همچنین خواهران بسیجی این مساجد نیز به تولید ماسک برای اهالی محل و نیازمندان پرداختند.

مساجد باتوجه به حضور در محلات و پایگاه مردمی ‌شان بهترین پایگاه برای کمک‌ رسانی به نیازمندان و اهل محل هستند زیرا مردم به این اماکن اعتماد دارند و از سوی دیگر، در برهه‌های دفاع مقدس و حتی ابتدای انقلاب، مساجد محل رجوع مردم بوده‌اند و تجربه‌های زیادی در این امور دارند.

مساجد امام سجاد(ع)، توحید، مسجدالنبی (ص)،سادات ، حسینیه قمر بنی هاشم طولیان و مساجد دیگر در شهرستان کهگیلویه  با گروه های جهادی خود به صورت  تشکیلاتی و قرارگاه  محور از همان روزهای ابتدایی آستین های خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم و حتی سازمان ها و نهاد های دولتی را بالا زدند و با تولید ماسک و تجهیزات بهداشتی، تهیه بسته های غذایی و بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، فعالیت هایی از این دست را اجرا کردند.

این تلاش‌ها و خدمت ‌رسانی‌ها، اتحاد و همدلی را میان مردم از قبل بیشتر افزایش داده و این گونه حرکت ها نوید بخش اتحاد مردم و رسیدن به جامعه ای همدل وهم صدا خواهد بود که با بروز کوچکترین مشکل برای هر یک از همشهریان، برای کمک کردن به او اقدام خواهند کرد.

در ادامه تصاویر تکمیلی امده است؛

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی