Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:47:32 GMT

به آمار مرگ و میر مسمومیت الکلی توجه کنید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۷۰۸

به آمار مرگ و میر مسمومیت الکلی توجه کنید

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به مسمومیت های الکلی اخیر گفت: الکلی که خارج از داروخانه ها توزیع می شود، به هیچ وجه مورد تایید نیست؛ این الکل ها کاملا سمی و مسموم هستند و مصرف آن به شدت عارضه دارد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به افزایش موارد مسمومیت الکلی اظهار کرد: شب گذشته بازدیدی از یکی از بیمارستان های جنوب غرب خوزستان داشتم که یکی دو مورد ناشی از مسمومیت الکلی تحت درمان بودند و با اقدام به موقع نجات یافتند اما همیشه این اتفاق رخ نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: مصرف الکل ممکن است به نابینایی، نارسایی کلیه و مرگ منجر شود و در این شرایط، بزرگترها باید مراقب رفتار جوانان باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: الکلی که خارج از داروخانه ها توزیع می شود، به هیچ وجه مورد تایید نیست؛ این الکل ها کاملا سمی و مسموم هستند و مصرف آن به شدت عارضه دارد.

وی گفت: مردم به آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت الکلی توجه کنند. در برخی مناطق، موارد مرگ ناشی از مصرف الکل حتی از موارد مرگ ناشی از کووید 19 هم بیشتر بوده است. گاهی به غلط عنوان شده که مصرف الکل ممکن است از ابتلا به بیماری پیشگیری کند اما به هیچ وجه این مساله صحیح نیست و مصرف الکل هیچ اثری در پیشگیری از بیماری ندارد. به کسانی که برای تفریح از مواد الکلی استفاده می کنند نیز هشدار می دهم این مواد بسیار سمی هستند و از مصرف الکل جدا پرهیز کنند.

سلمان‌زاده در خصوص تجهیز آزمایشگاه تشخیص کرونا در جنوب غرب خوزستان، بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص کرونا آماده و تجهیز شده است و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم در خانه ماندن و خروج از منزل تنها برای کارهای ضروری، گفت: طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها اصناف کم خطر مجاز به فعالیت هستند اما متأسفانه مشاهده می کنیم که همه اصناف فعالیت می کنند و این مساله نگران کننده است. مسئولان باید نظارت کنند و اصنافی که هنوز اجازه فعالیت ندارند، تعطیل بمانند. همچنین مردم در صورت خروج از منزل حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در مکان های تجمعی حضور نیابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس مسمومیت با الکل مسمومیت الکلی مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت

یزدان افشاری‌پور اظهار کرد: فردی که به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش صداوسیما، فرماندار عنبرآباد گفت: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

عنبرآباد یکی از شهر‌های استان کرمان و مرکز شهرستان عنبرآباد است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ برابر با ۱۸٬۱۸۵ نفر (۵٬۲۸۵ خانوار) اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان