Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحدت برخورداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۷ درصد مزارع و باغ‌های جنوب کرمان به آبیاری نوین مجهز نیستند لذا پیگیر تحقق کامل این مهم هستیم.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هفت شهرستان جنوبی کرمان به آبیاری نوین مجهز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تشکیل ۲۰ هزار پرونده برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار، این طرح‌ها اجرا می‌شوند.
برخورداری تصریح کرد: یکنواختی بیشتر پخش آب در زمین ناهموار، انجام آبیاری‌های سبک و سنگین، تسهیل در اتوماتیک شدن آبیاری، توانایی پخش همزمان کود، سم، آب و ایجاد تغییرات مطلوب در وضعیت آب و هوایی مزرعه ازجمله مزایای استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی با بیان اینکه برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار باید کیفیت آب کشاورزی را مورد توجه قرار داد، گفت: آب در سامانه آبیاری تحت فشار نباید دارای خورندگی، مواد شیمایی مضر و ذرات معلق باشد تا به لوله‌ها و یا گرفتگی نازل‌های آبیاری منجر نشود.

برخورداری افزود: کیفیت آب در آبیاری تحت فشار بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که آب مناسب نباشد باید از واحدهای فیلتراسیون استفاده شود و  متقاضیان دریافت طرح آبیاری نوین باید با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: دولت ۸۵ درصد اعتبار این طرح را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و همچنین هزینه آزمایش آب و خاک نیز رایگان است.

از بعد از انقلاب تاکنون حدود ۲ میلیون هکتار اراضی سنتی پایاب منابع کوچک آبی نظیر چشمه، قنات و چاه و همچنین حدود حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب شبکه‌های بزرگ در کشور که به اراضی مدرن معروف هستند به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده و حدود ۱۲۰ هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

به گفته عباس زارع مجری سامانه های نوین آبیاری کشور، متوسط اراضی آبی کشور که به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند حدود ۲۴ درصد بوده در حالی که در جنوب کرمان ۳۳ درصد اراضی به سامانه‌های نوین تجهیز شده و این یعنی جنوب کرمان در زمینه اجرای این طرح‌ها پیشرو است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان آبیاری جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان آبیاری جیرفت وزارت جهاد کشاورزی کرمان آبیاری جیرفت سامانه های نوین آبیاری آبیاری تحت فشار کرمان به آبیاری جهاد کشاورزی آبیاری نوین هزار هکتار جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد