Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی تقی زاده گفت: طی یک سال گذشته با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان شورای حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش، یک هزار و ۳۴۲ مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.
تقی زاده اظهار داشت: خوشبختانه درصد صلح و سازش در شعب حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ قریب به ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان تعداد چهار هزار و ۳۶۲ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد دو هزار و ۴۳۸ فقره پرونده منتهی به صلح و سازش شده که در نهایت منجر به آزادی هزار و ۳۴۲ مددجو از زندان این استان شده است.
تقی زاده تصریح کرد: شورای حل اختلاف ظرفیت خوبی در زمینه کاهش آمار زندانیان دارند و ضرورت دارد هر چه بیشتر شعب شورای حل اختلاف زندان تقویت شوند.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در میان مردم است می‌تواند با استفاده از ظرفیت صاحب نفوذان و صاحبان کلام در بسیاری از موارد راهگشای مشکلات باشد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین از آزادی ۲۱ زندانی محکوم به قصاص نفس در سال ۱۳۹۸ از اعدام خبر داد و افزود: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف وتشکیل جلسات مکرر با هدف ایجاد صلح و سازش و با حضور شاکی و متشاکی در زندان‌های استان تعداد ۲۱ زندانی محکوم‌به قصاص نفس که به دلیل قتل به اعدام محکوم‌شده بودند از چوبه دار رهایی یافتند.
وی گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم استان کرمان قلمداد کرد و افزود: حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل قطعاً در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهد بود.
تقی زاده ازاین اقدام انسان‌دوستانه و خدا پسندانه اولیا دم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به این افراد نادم و پشیمان، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان محکوم به قصاص از چوبه دار باشیم.
در سال ۹۷ شوراهای حل اختلاف استان کرمان رتبه نخست بیشترین میزان صلح وسازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف ویژه زندان را درسطح کشور به خود اختصاص داده بودند که این روند افزایشی در سال ۹۸ نیز ادامه داشته است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قصاص شورای حل اختلاف کرمان صدای ایران اعدام زندانی رضایت اولیای دم شوراهای حل اختلاف شورای حل اختلاف محکوم به قصاص استان کرمان حل اختلاف صلح و سازش تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران

سیدحسین علوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری های ستاد صبر استان و تلاش های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رییس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کد خبر 6094969

دیگر خبرها

  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • ۶کودک گرفتار در کوه‌های کرمان نجات یافتند
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!