Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:45:29 GMT

رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی الزامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۱۰۵۷

رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی الزامی است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در این شهرستان گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف و دیگر مشاغل با توجه به شروع مرحله دوم مقابله با کرونا همگام با رعایت اصولی پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با هر صنف و با نظارت دقیق مراکز بهداشت، اصناف و اداره صمت باید همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، جلوگیری از تردد غیر ضروری و خودداری از تجمع در مراسمات و لغو انجام هر گونه مراسم که باعث ایجاد تجمعات می‌شود، تاکید کرد و بیان داشت: اتخاذ تدابیر فوری و ویژه جهت مقابله و کنترل شیوع بیماری خطرات ناشی از آن و قطع زنجیره‌ای انتقال این ویروس امری الزامی است.

هاشمی با تاکید بر خود مراقبتی عمومی و تکیه بر رعایت اصول بهداشت فردی و گروهی، تصریح کرد: همه امکانات موجود با هدف ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان در این مقطع حساس از جمله؛ جذب کالا‌های اساسی ضمن رعایت موارد بهداشتی و اعمال نظارت دقیق بهداشتی و جلوگیری از گران فروشی یا احتکار و یا سوء استفاده سودجویان در این روند را از موارد بسیار مهم و لازم محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول بر عمل کردن به تصمیمات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن پایش، انجام اقدامات مقتضی و پیگری مستمر وضعیت بیماران و مراجع کننده گان به مراکز درمانی، نسبت به حفظ آمادگی خود به منظور پذیرش و درمان بیماران تاکید کرد.

فرماندار حمیدیه بر اعمال نظارت بهداشتی بر اصناف و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، ادارات مربوطه نسبت به اجرای گشت‌های مشترک و مستمر، اطلاع رسانی به متصدیان صنوف و اعمال نظارت بر روند فعالیت صنوف کم خطر و رعایت پروتکل‌ها و ساز و کار‌های بهداشتی پیش بینی شده بر اساس تصمیمات اعلام و ابلاغ شده ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس از جمله تکمیل پرسش نامه‌های بهداشتی و غربالگری صنوف از طریق سامانه‌های مربوطه تاکید نمود.

هاشمی افزود: شهرداری حمیدیه با همکاری اداره آبفا و آبفار و هماهنگی مرکز بهداشت و با نظارت کارشناسان بهداشت محیط، نسبت به انجام عملیات لایروبی و آهک پاشی مناطق شهری اقدام و بخشداری‌های مرکزی و گمبوعه با هماهنگی مرکز بهداشت، تمام روستا‌ها و تیپ ۳۹۲ زرهی مسعود آشوری، نسبت به لایروبی و آهک پاشی جو‌های روباز و ماند آب‌های روستا‌های فاقد جوی و جدول اقدام نمایند.

او بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مستمر وسایل و اماکن عمومی، محلات و معابر شهری و جایگاه‌های سوخت و همچنین سوخت گیری به وسیله اپراتور جایگاه، گند زدایی مستمر جایگاه مسافربری با همکاری و استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و بسیج انجام شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس مدیریت بحران علوم پزشکی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه