Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی ساداتی روز سه شنبه با اشاره به گزارش عملکرد سازمان های مردم نهاد و شرکای اجتماعی اعلام کرد: ۳۸ داوطلب دانشجو و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، ۵۷ داوطلب سلامت (سفیران سلامت محلات) به منظور غربالگری کرونا و ۴۵ داوطلب بسیجی برای غربالگری و ضدعفونی اماکن عمومی در حال فعالیت شبانه روزی در سطح شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص به اقدامات ناحیه سپاه جماران و سایر نواحی به توزیع روزانه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در سطح شهرستان، تولید ماسک، ضدعفونی منازل افراد مبتلا به کرونا، پایانه اتوبوسرانی تجریش و کلیه ۲۷ محله شمیران، تولید روزانه یکهزار شیلد صورت، تولید و توزیع روزانه یکهزار ماسک و ۴۰۰ کیلو آبمیوه برای بیمارستان ها، خرید و بسته بندی و توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی برای محرومان اشاره کرد.

این مقام مسئول افزود: منبع ثابت برای برداشت عمومی مایع ضدعفونی سطوح در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر نیز برپا شد؛ همچنین شهرداری ها و خانه سلامت محلات نسبت به آموزش، پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا فعال هستند.

ساداتی تصریح کرد: شهرداری نسبت به برگزاری جشن نیمه شعبان به صورت گروه های سرود در محلات و اتوبوس های دو طبقه توریستی در سطح شهر شمیران اقدام کرد و آموزش و پرورش مسابقات نقاشی، کتابخوانی و ... را با هدف تشویق در خانا ماندن و گذران اوقات فراغتی سالم برای دانش آموزان اجرا کرد.

فرماندار شمیرانات از برگزاری مسابقه اینترنتی کتاب های پرطرفدار به همت اداره کتابخانه های شهرستان خبر داد و گفت: بی شک مطالعه در این قرنطینه خانگی از اقدامات مثبتی به شمار می آید که برنامه ریزی های اینچنینی برای جذب بیشتر مخاطبان از وظایف ما است.

وی اعلام کرد: تخصیص ۱۰ خط تلفن برای اجرای طرح غربالگری کرونا، استقرار اکیپ تب سنجی در ورودی بخش های لواسانات و رودبار قصران و اعمال مداخلات قانونی برای تعطیلی اماکن تفریحی شهرستان نیز توسط فرمانداری صورت گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گشت های مشترک کارشناسان غذا و دارو با ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت به منظور نظارت و بازدید از داروخانه های سطح شهرستان و کنترل عرضه ژل و مواد ضدعفونی غیرمجاز شبانه روزی در حال انجام است.

ساداتی بیان داشت: خیران این شهرستان نیز تاکنون ۳۰ هزار ماسک، ۷۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد، ۳۰۰ کاور پزشکی، ۳۰۰ شیلد صورت، ۳ دستگاه ترمومتر دیجیتالی، ۱۰۰ دست لباس محافظ فول بادی، یک دستگاه پالس اکسیمتر و ۴۰ عدد عینک محافظ خریداری و اهدا کردند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گفت: اهدای ۷ هزار ماسک و ۱۴۳ دست لباس ایزوله و توزیع یک مرحله آب پرتقال و شیرموز در بیمارستان شهدای تجریش، جمع آوری ۲۰ میلیون تومان برای خرید لوازم تولید ماسک (در دست انجام)، تهیه یکهزار و ۵۰۰ پک بهداشتی و توزیع در محلات کمتر برخوردار منطقه، تهیه ۲۰۰ سبد کالا برای نیازمندان مناطق جنوب تهران و خرید ۵ سری جهیزیه از اقدامات این اداره طی ۵۰ روز اخیر است.

وی افزود: همچنین بازار تجریش سه مرحله با ۳۰ هزار بطری ۲ لیتری ضد عفونی شده و تونل ضدعفونی خودروها در بلوار اندرزگو در حال نصب است.

این مقام مسئول اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان نیز در بحران کرونا علاوه بر ضدعفونی ساختمان اداری و سالن های ورزشی لواسانات، نسبت به تهیه و پخش ارزاق برای ۴۰ خانواده کم توان اقددم کرد.

ساداتی تصریح کرد: ضد عفونی شیرخوارگاه ها، مراکز آسیب و شبه خانواده، مرکز کودکان و نوجوانان، مرکز میان مدت ترک اعتیاد (ماده ۱۵) سه روز در هفته توسط اداره بهزیستی شهرستان با مساعدت خیران و شهرداری منطقه یک انجام می گیرد.

فرماندار شمیرانات افزود: تولید ۳ هزار ماسک و ۶۰۰ بطری ماده ضد عفونی، توزیع یکهزار بسته سبد کالا برای مددجویان و توانخواهان مجموعاً به ارزش ریالی ۲۵۰ میلیون تومان، توزیع ۵۰۰ عدد پک برای کودکان زباله گرد، ۷۰۰ عدد پک برای خانواده های تحت پوشش، توزیع ۲ هزار پک برای کودکان خیابانی و زنان آسیب دیده اجتماعی و توزیع ۶۰۰ پک برای معتادان باشگاه مثبت (معتادان گذری) از دیگر اقدامات بهزیستی شمیرانات است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی در این مدت اقدام به توزیع بروشورهای اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا، هماهنگی حضور کادر درمانی به منظور آموزش های پیشگیری این ویروس به فرزندان مراکز شبانه روزی، برنامه ریزی هنری و ورزشی برای اوقات فراغت فرزندان مراکز و نظارت بر تحصیل و آموزش از راه دور آنها کرده است. همچنین ملاقات ها، مرخصی ها، حضور داوطلبان و خیران نیز در این مراکز لغو شد.

وی اذعان داشت: تغییر در برنامه غذایی و طبخ روزانه سوپ و استفاده از میوه های دارای ویتامین C، تعطیلی کلیه مهد کودک ها و کلینیک های مددکاری اجتماعی، لغو کلیه اردوهای فرهنگی و تفریحی فرزندان و نمونه برداری روزانه از کلیه بخش ها در شیرخوارگاه ها نیز از دیگر کارهای بهزیستی شمیرانات به شمار می آید.

ساداتی اعلام کرد: پویش "درمانگر قهرمان" ابداعی جمعیت هلال احمر شهرستان نیز اقدام به توزیع ۱۰ هزار بسته میان وعده سالم و مقوی میان کادر درمانی فعال در بیمارستان های پذیرای بیماران کرونایی در سطح تهران و شمیرانات کرده است.

فرماندار شمیرانات گفت: نیروهای هلال احمر علاوه بر همکاری در طرح غربالگری کرونا و تب سنجی اقدام به تولید بیش از ۳۹ هزار ماسک، توزیع ۳۵۰ بسته حمایتی و معیشتی با ارزش ریالی بالغ بر ۹۰ میلیون تومان و تهیه و توزیع ۴۸۰ پک بهداشتی با مبلغی حدود ۳۱۱ میلیون تومان اقدام کردند.

به گفته این مقام مسئول طرح اهدای خون نیز با شرکت ۵۵۰ نفر (۲۰۰ آقا و ۳۵۰ خانم) تاکنون در مراکز هلال احمر انجام شده است.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از شیوع کرونا تمام پروتکل های ستاد ملی مقابله با این ویروس اهم از پاسخگویی غیر حضوری به مطالبات شهروندان، ضدعفونی ساختمان های اداری، حضور چرخشی دو سوم کارمندان، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی بین پرسنل و ... در تمام ادارات اجرائی می شود.

به گزارش ایرنا، بیمارستان های مسیح دانشوری و شهدای تجریش از مهمترین بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی در شهرستان شمیرانات واقع شده اند.

شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز 26 فروردین به 74 هزار و 877 نفر می رسد که از این تعداد 48 هزار و 129 نفر بهبود یافته اند و چهار هزار و 683 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان تعزیرات شمیرانات کودکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فرماندار شمیرانات مقام مسئول بیمارستان ها میلیون تومان هزار ماسک ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم

آی شو اسپید، یوتیوبر معروف آمریکایی که در رسلمنیا 40 نیز حضور پیدا کرده بود، در شوی دوشنبه شب راء نیز شرکت کرد و در جریان این شوء با ری میستریو، اسطوره WWE دیدار کرد و او را کشتی گیر مورد علاقه خود نامید.

دانلود (4.2MB)

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد