Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:20:26 GMT

صندوق بین المللی پول با کاهش بدهی تاجیکستان موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۱۴۴۱

صندوق بین المللی پول با کاهش بدهی تاجیکستان موافقت کرد

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری آسیا پلاس ، هیات اجرایی صندوق بین المللی پول در قالب کمک به کاهش تاثیرات شیوع کرونا در جهان با کاهش بدهی ۲۵ کشور از جمله تاجیکستان در قالب برنامه "کمکهای امدادی و مهار فجایع" (CCRT) موافقت کرده است.

"کریستالینا جئورجیفا" مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول روز گذشته در بیانیهای اعلام کرد: این اقدام به اعضای فقیر و آسیب پذیر این نهاد مالی کمک می‌کند تا در ۶ ماه آینده بخش بیشتری از منابع مالی محدود خود را به تلاشهای اضطراری بهداشتی و پزشکی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه "کمک‌های امدادی و مهار فجایع" در حال حاضر می تواند در حدود ۵۰۰ میلیون دلار به شکل کاهش بدهی به عنوان منابع فوری در اختیار این کشورها قرار دهد. وی خاطرنشان کرد که ۱۸۵ میلیون دلار از این کمک را بریتانیا و ۱۰۰ میلیون دلار را ژاپن تعهد کرده است و سایر کشورها از جمله چین هم کمک‌های مهمی پیشنهاد کردند.

مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول از سایر کشورهای کمک کننده هم خواست که به تقویت توان مالی این برنامه برای کاهش بدهیهای کشورهای فقیر تا دو سال آینده کمک کنند.

بدهی خارجی تاجیکستان تا ابتدای سال جاری میلادی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که این رقم معادل ۳۵.۸ (۳۵ و هشت دهم) درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

 پیشبینی کاهش رشد اقتصادی تاجیکستان

بانک توسعه اوراسیا در همین حال ،پیشبینی کرد: رشد اقتصادی تاجیکستان در سال جاری میلادی به علت بدتر شدن عوامل خارجی کاهش یابد. تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا که موجب تضعیف تقاضای خارجی می شود، رشد اقتصاد تاجیکستان را کاهش خواهد داد.

بانک جهانی نیز بتازگی در گزارشی اعلام کرد: رشد واقعی تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) تاجیکستان در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی به علت ضعیف شدن رشد اقتصادی فدراسیون روسیه و همچنین قیمت پایینتر بین المللی کالاهای اساسی کاهش خواهد یافت و در حد ۵.۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

کارگران مهاجر تاجیک در روسیه یکی از منابع مهم درآمدی این کشور هستند و وضعیت اقتصادی روسیه و همچنین محدودیتهای مسافرتی تاثیر زیادی بر اقتصاد تاجیکستان خواهد داشت. بنا بر آمار بانک مرکزی روسیه، در سال ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان درآمد کارگران مهاجر به تاجیکستان منتقل شد که معادل ۳۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

کشورهایی که از طرح صندوق بین المللی پول برای کاهش بدهی برخوردار می شوند علاوه بر تاجیکستان شامل افغانستان، بنین، بورکینا فاسو، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کومور، جمهوری دموکراتیک کنگو، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، هاییتی، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موزامبیک، نپال، نیجر، رواندا، سائوتومه و پرنسیپ، سیرالئون، جزایر سلیمان، توگو و یمن هستند.

برچسب‌ها تاجیکستان منطقه اوراسیا صندوق بین‌المللی پول پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاجیکستان منطقه اوراسیا صندوق بین المللی پول تاجیکستان منطقه اوراسیا صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول میلیون دلار کاهش بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت حنانوف مثل اسماعیلی‌فر نبود

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس با محرومیت انضباطی دانیال اسماعیلی‌فر یک چالش بزرگ پیش روی خود داشت و اوسمار برای پست دفاع راست باید به وحدت حنانوف اعتماد می‌کرد که حدود یک ماه و نیم به علت مصدومیت دور از لیست بود.

وحدت در بازی با سپاهان ۸۸ دقیقه در زمین بود، اما نتوانست انتظارات را آنطور که باید برآورده کند و در نهایت جای خود را در دقایق پایانی به فرشاد فرجی داد.

نکته جالب توجه اینکه وحدت در مدت اخیر در تیم ملی تاجیکستان بازی‌های درخشان‌تری را از خود به جا گذاشته است و پرسپولیس نیز به چنین سطح از آمادگی این بازیکن جوان احتیاج دارد.

البته حنانوف در تیم ملی تاجیکستان مدافع وسط است و ممکن است این تغییر پست نیز روی عملکردش تاثیر بگذارد. با این حال حنانوف پس از مصدومیتش پنج بازی دیگر نیز فرصت دارد تا به سرخ‌ها کمک کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • وحدت حنانوف مثل اسماعیلی‌فر نبود